Pelinumerosi!

  • 9 117
  • 147

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Eli ihan vaan kiinnostuksesta kysäsen, millä numerolla jatkoaikalaiset pelaavat omissa joukkueissaan...

Siis ne jotka jotain joukkuepeliä (lätkä, futis jne.) harrastavat niin millä numerolla pelaatte ja miksi? Onko tullut jonkun suosikin mukaan vai eikö ole ollut muuta vaihtoehtoa?

Itse oon pelannu lätkää noin 14 vuotta ja aina samalla numerolla #25 Mulle se numero tuli joskus ihan pienenä silloisen suosikkini Esa Tommilan (Ilves) mukaan. Nyt alkaa ensi kertaa tehdä mieli vaihtaa numeroa, mutta en tiedä onnistuuko se, enkä sitä mihin sen vaihtaisin...
 
Silloin ennen vanhaan kun pelasin futista vielä, oli pelinumeroni ventti, eli #21.

Mitään erityistä syytä tuon numeron käyttämiseen ei ollut, se vain aikoinaan arvottiin minulle, enkä sitä sitten enää myöhemmin halunnut toiseen vaihtaa.
 

Haoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, pipi
Vanhoina hyvinä aikoina kun pelasin vielä kiekkoa pelinumero oli #33.
Aikoinaan pelipaidat vain arvottiin, eikä itse saanut vaikuttaa numeroihin, mutta eipä sillon paljoakaa haitannut.

Puulaaki sählyssä numero on ollut aina #29. Numero kertonee jo aikapaljon pelitaidoistani.
 

Manic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samalla periaatteella myös itse numeroni sain, eli pelipaidat jaettiin, ja omalle kohdalleni osui #12, jota sitten kannoin ylpeästi koko peliurani ajan (lukuun ottamatta yhtä turnausta, jossa meillä oli toisesta samasta jengistä myös pelaaja 12, joten teipillä numeron perään 1 ja näin ollen olin #121)
 

Strigidae

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Entisen työpaikan futispuulaakijoukkueessa käytin numeroa 10, sattui vaan kohdalle. Taidollisesti en tosin ollut mikään kymppipaikan pelaajaa.. Yhtäkään maalia en onnistunut koskaan tekemään.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Aktiiviurani aikana jääkiekossa numeroni oli lähes koko ajan 20. Pari viimeistä vuotta seuranvaihdon jälkeen pelasin sitten numerolla 15, kun 20 oli jo varattu. Nykyään puulaakia pelaankin numerolla 55, oli ainoa jäljellä.

Potkiksessa pelasin koko urani numerolla 8.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omalla "aktiiviurallani" pelasin numeroilla 33, 23, 17 ja 15 (Salonen, Sorokins, Korpisalo, Levonen)...
 

nro.44

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO, VG-62
kuten nimimerkistä voi jotenkin päätellä, on numeroni nykyään #44, ennen muinoin se oli #4 koska nelonen on ehdoton onnennumeroni, #44 se muuttui koska kaksi nelosta tuo tuplaten onnea..
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Viestin lähetti Lakaisija
Silloin ennen vanhaan kun pelasin futista vielä, oli pelinumeroni ventti, eli #21.

Mitään erityistä syytä tuon numeron käyttämiseen ei ollut, se vain aikoinaan arvottiin minulle, enkä sitä sitten enää myöhemmin halunnut toiseen vaihtaa.

Etpä olisi paljoa paremmin tuota voinut sanoa. Jalkapalloa tuli pelattua ala-aste aikoina, ja silloin tosiaan tuo 21 oli myös minun numeroni, eikä se ole siitä vaihtunut koskaan. Tuskin tulee vaihtumaankaan.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Multa vietiin #81 jonka olisin ottanut syntymävuoteni mukaan joten päätin ottaa käyttöön #75. "Ura" loppui tän kauden jälkeen kun ei selkä, lantio ja vasen polvi muutenkaan ole ok. Kolmekymmentä peliä tuli pelattua huimilla tehoilla 4+1=5 ja jäähyllä istuin 215 minuuttia.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pelasin salibandyä numerolla 69. Miksikö? Koska yhtenä seuran perustajista sain valita ensimmäisenä...
 

eman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse pelaan numerolla 13, siitä syystä ettei kukaan muu halunnut sitä ottaa. Joku sanoi sen tuovan huonoa onnea, mutta sillä tulen kuitenkin pelaamaan tulevaisuudessakin!
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Aluksi oli #13 kun unohti valita numeron itse ja se päätettiin
sitten muiden toimesta. Seuraavassa joukkueessa #13 oli jo
ehditty varaamaan (kiitos J.Tähkä fanien) joten ykkönen pois ja
#3 on ollut siitä asti käytössä.
Numerothan oli paitoihin siis jo painatettu valmiiksi #2-21.
Ja laji salibandy.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Omalla aktiiviurallani pelasin maalivahdille harvinaisella numerolla, eli #14.

Nykyisellään numeroni on eräässä Jatkoajan ulkopuolisessa sisäpiirivitsiporukassa (ei liity edes urheiluun) N-1.

Lisäksi kaksi Tshekin maajoukkuepaitaa löytyy seinältä, Kubina #13 ja Hasek #39.
 

Teacup

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikaisemmin tuli pelattua jääkiekkoa muutama vuosi seurassa. Numeroni tarina ei ole kovin ihmeellinen: Aloitin urani keskellä kautta E-junnuissa. Menin ensimmäiseen otteluuni ajoissa ja sain valita jäljellä olevista paidoista mieleiseni. Vaihtoehdot olivat 2 ja 11. Koska olin hyökkääjä, niin en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin tuo 11 ja olin siihen hyvin tyytyväinen. Eikö tuo numeroni muuten ole selvä merkki siitä, että olisin NHL-ainesta jos vain olisin viitsinyt jatkaa pidempään? Katsokaa vaikka millä numerolla se Montrealin suurin tähti pelailee..
 

Alfred

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Futiksessa käytössä on aina ollut #9 tai #10, joukkueesta riippuen. Syy näihin "tähtipelaajan" numeroilla pelaamiseen on yksinkertainen; mä olin niin vitun hyvä. Tänä päivänä numeroni on edelleen #9 -vaikkakin "tosissaan" pelaaminen loppui viime vuonna sattuneen loukkaantumisen takia. Taidot ovat ruostuneet, pelaaminen on nykyään vain harrastus muiden joukossa, mutta numero on ja pysyy.

Skidinä pelasin myös salibandya ja lätkää, joissa numeroni oli #16. Silloin en arvannut, millainen pelle se Peltosen Ville todellisuudessa onkaan.


edit: risuaidat
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KOOKOO, Buffalo Sabres, Juventus
Kookoon junnuissa pelasin aikoinaan seuraavilla numeroilla: 18, 22 ja 24. Näistä numeroista pisinpään pelasin numerolla 22. Jossain vaiheessa vaihdoin numeroon 24, koska se on suosikkipelaajani Sami Kapasen numero.

Myöhemmin pelasin vielä Valkissa numeroilla 6 ja 21. (ai niin ja yhen matsin numerolla 7)

Nykyisin pelaan futispuulaakijoukkueessa numerolla 9, koska se on maalintekijän numero :)
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aktiiviaikana #21 oli hyökkääjänä pelatessani. Ikää tuli, siirryin puolustajaksi, seurakin vaihtui ja numeroksi tuli #5. Harrastesarjoissa numerot ovat olleet mitä sattuu.
 
Lätkää kun pelasin, niin numero oli 7. Syy oli siinä, että ainoa numero, mikä oli vapaana HIFK:ssa jäädytetyistä numeroista. Futiksessa pelinumero oli 5 ja salibandyssä 9. Ensi kauden numero on vielä epävarma, koska vaihdan huomattavasti parempaan joukkueeseen.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
punasydän:
aika paljon HIFKissä noita jäädytettyjä numeroita?

Mikäs tuossa numerossa 69 oikeen viehättää kun aika moni ottaa sen numeroksi?

Entä miten pelinumeroihin yhdistetään pelipaikka&rooli? Tässä muutama jota tulee itelle mieleen:

1 - ykkösmoke
2 - peruspakki
3 - peruspakki, kolmosparissa
5 - hyökkäävämpi pakki
9 - maalintekijä (ainakin futiksessa)
10 - maalintekijä,joukkueen tähti (ainakin futiksessa)
19 - maalintekijä
21 - maalintekijä
69 - pelimies
 
Viimeksi muokattu:

Anton

Jäsen
Virallisissa matseissa on numeroni 1 ja epävirallisissa saan jopa kantaa tavoiteltua nolla -paitaa!

On mukavaa olla rappiolla olla vaan...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mittavan uppopallourani aikana käytin ainakin numeroita 4, 5, 10 ja 15. Saattoi niitä muitakin olla, mutta koska olen jo vanha, niin en muista.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Salibandyä ja jalkapalloa on tullut harrastettua. Pelinumero on aina ollut 97. Siihen ei liity mitään tarinaa tai jotain pelaajaa, vaan ihan yksinkertaisesti valitsin sellaisen numeron, jota harvemmin näkee käytettävän. Jotenkin se numero sopi meikäläiselle hyvin. Säbässä aikoinaan olin ihan peruspakki, jolla oli hyvä laukaus. En ollut hyvä hyökkäämään tai puolustamaan, mutta osasin syöttää, ampua, jäähyillä ja soittaa suutani. Niillä pääsi pitkälle.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hokia pelasin numerolla 23. Numero valikoitui sattumalta ihan pikkiruisena, ja sen arvon ja hienouden ymmärsin vasta sitten kun joskus D-E junnuissa sai alkaa myös lämätä.

Futista pelaan nykyisin sarjoista hienoimmassa eli Helsingin piirin 7. divarissa numerolla 18. Sama paita nähdään viilettämässä myös Stadiliigassa sekä Rockfutiksen SM:ssä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Kiekossa aluksi laiturina #17, sitten pakkina #2 ja lopulta sentterinä #19. Kakkosesta diggaan eniten. Se on seurannut salibandyissä ym.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös