Haavisto näytteli käsillään liikaa, kuten Terhokin edellisessä jaksossa, mutta sisällöltään toki hienoa itsekritiikkiä jälleen. Itse naurahdin koviten sille, kun Sauli tuli lakitoimistolleen testosterihuuruissaan ja kirosi ovelle ...kin.
"Voi v*ttu ne 140 cm mongolitkin pelaa parempaa lätkää kuin Jokerit".
Muutenkin oli Nordman / Pelimies hyvässä vedossa. Kanervan Iken tekstiviesti-fetissi toimi ehkä parhaiten tässä jaksossa.
Ohjelmatiedoissa oli mielestäni 10/11, vaikka päätösjaksolta tämä munkin mielestäni vaikutti.Ei lisättävää. Varsin mallikas päätös kaudelle ja pisteet Iken stondikselle.
Ohjelmatiedoissa oli mielestäni 10/11, vaikka päätösjaksolta tämä munkin mielestäni vaikutti.
Edit. Jep, aatonaattona tulee vielä jakso.
Halliksen joululaulu oli myös kova.
"Soitto" oli kyllä hyvä lisä, mutta Veskun imitointi ei yllä mitaleille. Kirkkaan kullan tässä lajissa vie Jope Ruonansuu.Vesku Loirin huilunsoitolle nauroin kippurassa.
@ZayWest Minusta Hjallis veti miehekkäästi. Purjehtija ei kyyristellyt pätkääkään.
Ei ehkä kyyristellyt, mutta aika lailla kiukutteli. "Ei tää vitun pelleohjelma ja se et siin pilkataan mua häiritse mua lainkaan." Ukkola joutui heti alkuun kysymään Hjallikselta että onko se ihan oikeasti vihainen ja hyvä että kysyi kun samaa mietin että onko kyseessä oikea purkaus vai joku sovittu esitys.@ZayWest Minusta Hjallis veti miehekkäästi. Purjehtija ei kyyristellyt pätkääkään.
No millä tavalla se mielipide nyt sitten pitäisi muka ilmaista? Hjallis on tuommoinen ihminen ja sanoo asiat tuollaisella tavalla.
Itse mielipidettä enemmän kyse on siitä miten sen ilmaisee. Hjalliksella on ollut nyt kaksi loistavaa mahdollisuutta osoittaa ettei ole oikeastaan lähelläkään Pelimiestä. Sen sijaan nuo kiukuttelut ja ylimieliset pätemiset ovat todistaneet hahmon todellisuuspohjan tiettyjen piirteiden osalta.
Hjalliksen kiukuttelussa on tässä kohtaa jotain hyvin outoa. On hyvin inhimillistä, että pelimiehen kaltainen vittuilu vituttaa. Yleensä kuitenkin pidetään mölyt mahassa ja ainakin esitetään, että ei tunnu missään.
Olen päätellyt, että tuohtuminen liittyisi jotenkin hänen lapsiinsa. Hjalliksen nuorimmaiset, tai ainakin nuorin, ovat siinä iässä, että eivät välttämättä ymmärrä, mistä on kysymys. Ja se saa Hjalliksen tuntemaan, että hänelle nauretaan, ja tuntuu inhottavalta kun lapset eivät ymmärrä.
Teoria sai vihvistusta Pressiklubissa: Hjallis sanoi, että "lapset eivät kestä katsoa Pelimiestä" tms.