Kirjoittelija
Jäsen
Ja NVU:n Lindström kehtasi julistaa eräässä haastiksessa miten heillä on tämän maan paras komediakässäritiimi. Eli Ylen suvakkifeministit Lindström, Iikka Kivi ja Anders Helenius. Pelimiehen vastine Nordman ja Pirjo Heikkilä. Kumpihan vie?
Pelimies on NVU:n kanssa nykyisellään täysin omassa luokassaan. Ajankohtainen poliittinen satiiri putoaa aina ja nämä molemmat tekevät sitä kovalla ammattitaidolla.
Minun mielestäni Noin viikon uutisilla ja Pelimiehellä on sellainen olennainen ero, että NVU on hyvien ihmisten puolella pahoja ihmisiä vastaan. Olin lähes järkyttynyt, kun katsoin YouTubesta sketsin, jossa Ville Niinistö pyyteli käytöstään anteeksi #metoo-hengessä. Ei luulisi hesalaisilta taiteilijoilta näkevänsä läppää, jossa naureskellaan noin avoimesti taistelulle seksismiä ja rasismia vastaan. En ole toki Noin viikon uutisia kovin pitkiä pätkiä jaksanut katsella, sillä minulle ei ole niitä juttuja katsellessa auennut missä vaiheessa pitäisi nauraa. Vaikea on kuitenkaan uskoa, että Lindströmin ohjelmassa sorruttaisiin noin räikeään konservatiivien kosiskeluun, jota Nordström harrastaa vihreille vittuilemalla.
Pelimiehen Niinistö-sketseistä tuli hieman mieleen se tapa, jolla SNL rapakon takana piikitteli vaalien alla myös hyvien ihmisten ehdokasta samaan aikaan, kun johnoliverit, sethmeyersit, trevornoahit ja kumppanit taistelivat täydellä tarmolla pimeyden voimia vastaan.
Viimeksi muokattu: