Tämä tapahtuukin alitajunnassa, eikä kukaan tee mitään tietoisesti/tahallaan.
En tiedä, muotoilinko huonosti, mutta kyllä mä hiffasin, mitä tätä miettineet kirjoittajat ajatteli. En tulkinnut kenenkään väittäneen kundien alkaneen tahallaan pelata huonosti. Mä vaan en usko noiden nuorten, ammatikseen pelaavien, kilpailullisten jätkien edes alitajuntaisesti tässä kohtaa miettivän, että perkele, en mä mahdu jengiin ensi vuonna. Mä uskon, ja tää nyt on tietty mutua kuten vastaväittäjilläkin, että aika iso prosentti noista Jokereiden tän kauden pelaajista uskoo vielä, nekin joilla se on jo vastoin todennäköisyyksiä, itse kehittyvänsä liigatasolle tekijämiehiksi.
Kolmanteen erään saatiin paine käännettyä vastustajan päätyyn ja ehkä vähän paremmalla tuurilla olis joku maali saatu vielä survottuakin. Täysin ansaittu tulos kuitenkin, tällä vierasreissulla oltiin 5/6 erää aivan lapasia (eikä se kuudeskaan kauden mittapuulla todellakaan hyvä ollut), kotiin tuliaisiksi nolla pistettä. No, se on urheilua, vähän turhan hyvinhän tää kausi alkoikin. Ei noi reissut jonnekin Iisalmeen, Kajaaniin, Rovaniemelle jne varmasti helppoja ole koskaan, ja jokaikinen vastustaja syttyy joka ilta, kun oma halli on ensimmäistä kertaa ikinä täynnä, yleisössä huutaa joku muukin kuin se paikallinen kylähullu, ja kaikki haluaa aina voittaa Jokerit. Tietenkin. Parempaa peli-ilmettä olis kyllä mielestäni lupa odottaa myös noilla keikoilla.
Tän kauden osalta toivon, että vedetään pitkälti näillä pelaajilla, ellei sitten ole kotiutettavissa jotain aivan täysin tälle tasolle kuulumatonta ”omaa jätkää” jo kesken kauden. Poikkeuksena sääntöön se, että voittavan veskarin, jolla
Mestis-mestaruudesta kannattaa edes keskustella, voisi yrittää roudata jostain heti, kun mahdollista. Joo helpommin sanottu kuin tehty, mutta fanina aina kiva huudella. Risikko on hyvä ja tänäänkin oltaisiin mahdollisesti taisteltu pisteistä oikeasti, jos Henri olisi avannut, mutta junnulla ratkaisupeleihin lähtö hirvittää ajatuksena. Auvinen, vaikka hienolta mieheltä vaikuttaakin, ei valitettavasti ole vakuuttanut yhdessäkään matsissa, ja tänään sitten aivan totaalinen romahdus.