Tykkäsin myös Sportin kärsivällisyydestä. Ei tuskastuttu niin kuin niin monesti, jos ei suosikkiasemassa mennä aikaisemmin johtoon. Ja joo, Sportille tuntuu olevan todella vaikeaa olla suosikki jääkiekkopelissä. Harvoin nähdään raikasta pelaamista.
SaiPan kaltaista vastustajaa vastaan Sport pystyy pitämään enemmän kiekkoa. Siihen nähden Sportin pelasi eilen mun mielestä liian suurella kiireellä kiekkoa maalille. Erityisesti toisessa erässä pitäisi korostetusti pysyä kiekossa, kun vaihtomatka on pitkä. Eilenkin moni hyvä aihio tyrittiin huonoon syöttöön tai vaarattomaan laukaukseen.
Vaikea nähdä tästä jatkumoa, että Tapparaa tänään haastettaisiin tosissaan, mutta katotaan nyt. Onhan meille sattunut joitain suonenvetoja. Ilveskin kaatui tällä kaudella vieraissa.
Ihmettelin syvästi Sportin lopun pelaamista eilen. Siellä kokeiltiin oikein urakalla lyödä kiekkoa tyhjiin pitkien kiekkojen kustannuksella. Mahtoi Sundströmiä vituttaa lapioida se 5-6 aloitusta omilla vikalla kahdella minuutilla. Ei vissiin opittu Porin pelistä mitään. Käsittämätöntä. Siellä oli ainakin Tommilalla useampi paikka roikottaa kiekko keskialueelle.
EDIT: Jatketaan vielä sen verran, että vaikka oon tykännyt Stålbergista pelaajana todella kovaa hänen Sport-aikansa niin yhdyn näkemykseen, että hänelle peli ei nyt oikein kulje. Ja koko tuo kakkonen on ollut aika toimimaton. Sundström on jäänyt mun mielestä laitureidensa vangiksi. Stålberg ei pysty pitämään syöttökombinaatioita elossa ja kolmas lenkki on vaihtunut koko ajan. Nyt paperilla kakkonen näyttää hyvältä. Sundström näyttää mun silmään kokonaisvaltaiselta sentteriltä, joka pystyy pitämään kiekkoa ja osaa rakentaa peliä. Nyt jos Stålberg saisi kaivettua itsestään taas esiin sen duunarin ja kiekkojen voittajan, joka hän parhaimmillaan on, voisi toi ketju klikata. Wännström odottamaan sitä hyvää syöttöä, Stålberg kaivaa ja Sundström syöttää. Katotaan vielä.