Onhan ne vaikka peliesitykset ei sitä ehkä puollakaan mutta välillähän Spora yllättää silloin kun vähiten odottaa ja välillä taas ei :).Tekis mieli sanoa jotta vittujen kevät, mutta sanompa vain jotta harmin paikka. Mahikset taitaa olla vielä.
Onhan ne vaikka peliesitykset ei sitä ehkä puollakaan mutta välillähän Spora yllättää silloin kun vähiten odottaa ja välillä taas ei :).Tekis mieli sanoa jotta vittujen kevät, mutta sanompa vain jotta harmin paikka. Mahikset taitaa olla vielä.
Karua ja korutonta...too too totta.17 ottelua Liigassa pelattu Kouvolassa.
Saldona yksi kolmen pisteen voitto.
Viisi jatkoaikaa joista kahdeksan pistettä.
Tappioita ilman pisteen pistettä 11.
Viimeiseen neljään kauteen Kouvolasta vain yksi kahden pisteen voitto.
1-3-2-11
Öööö, edellisessä pelissä mikä meni rankuille.Milloin Sundström on viimeksi osunut rankkarista?
Juuri tämä. Ristossa ei ole vuosiin näkynyt sitä "FAN ANAMMA!" -asennetta mitä vaaditaan voittavalta valmentajalta. Siellä vaan letkautetaan hauskuuksia ottelun jälkeisissä presseissä, meni ottelussa miten meni. Jotenkin tuntuu että Riston keskittyminen on viime vuosina ollut isompi juuri noihin pressitilauksuuksien mukahassutteluihin kun itse valmentamiseen.Sportista näkyy jäälle on juuri tuo Dufvan "mä oon vaan töissä täällä" mentaliteetti.
Juurikin näin ja Jokisen pelikirja on kaikille Jukureiden pelaajille "syväjäädytetty" selkärankaan.Arvoista voidaan puhua ja kirjoitella pukuhuoneen seinille vaikka mitä, mutta se mikä Sportista näkyy jäälle on juuri tuo Dufvan "mä oon vaan töissä täällä" mentaliteetti. Sportin resursseilla "töissä käymisellä" saavutetaan juuri niitä pohjimmaisia sijoja mitä tässä ollaan vuodesta toiseen kerätty. Ihan pieni ero esim. Jokisen Jukureihin, joka tänäänkin pöllytti kärkipelissä Tapparan sillä porukalla minkä oli saanut raavittua kasaan.
Vaikka olisikin, niin ainakaan sellaista intohimoa ei löydy, jolla joukkueen saisi uskomaan omaan juttuunsa, ettei aina tiukan paikan tullen ala maila täristä.Joku joka tietää paremmin saa korjata jos Risto valmentaa täydellä 100% sydämmellä joukkuetta edelleen (vai onko koskaan edes tehnyt sitä?).
Näkyy myös, että sarjassa pärjää paremmin, kun luistelee eikä seisoskele. Toivottavasti sama linja tulee olemaan jatkossa Sportissakin, koska epäilemättä myös muut seurat ovat huomanneet tämän menestysreseptin. Eihän maajoukkueetkaan meinaa enää pärjätä ummehtuneella "meidän pelillä".Juurikin näin ja Jokisen pelikirja on kaikille Jukureiden pelaajille "syväjäädytetty" selkärankaan.
Ja se näkyy.
Eiköhän kyseinen ottelu ole vaasalaisille präntätty päähän Eki pelinä. Seura voi muistaa jos haluaa Ristoa, mutta yleisön ei siihen tarvitse osallistua vaikka olisi paikalla. Riston muistamisen aikana Eki laulua vain kovaa päälle.Eiköhän paras ja ainut tapa ole riston läksiäisistä jättää taputukset ja hurraa huudot tekemättä RDn kohdalla
Olin jo painamassa ”osta” Ekin peliin, mutta kyllä sekin jää.
Ei vaan viitsi tuhota päivää ja ajaa Turusta Vaasaan ja takas yhden pelin vuoksi.
Toki vain 70 pistettä, mutta silti taistelussa 7. sijasta.Kyllä vituttaa. Kaks edellista kertaa oltais otettu 3pinnaa Saipasta ja se jyp-tappio. Noista voitot, niin oltais 72pisteellä sijalla 7.
Milloin Sundström on viimeksi osunut rankkarista?
Öööö, onnistuiko Sundström rankussa Pelicanseja vastaa?Öööö, edellisessä pelissä mikä meni rankuille.
No ei onnistunut vaan Holmström. Sundström teki rankkumaalin Tepsiä vastaan kuten Holmströmkin.Öööö, onnistuiko Sundström rankussa Pelicanseja vastaa?
Vaikka KooKoo voitettaisiin perjantaina niin ei se nyt paljoa lohduta, kun ei pelkästään heidän kanssa taistella 10.sijasta.Vähän turhaahan se on tässä vaiheessa haihatella, kun pisteitä olisi pitänyt kerätä silloin, kun rosteri oli vielä suhteellisen ehjä.
Toivotaan nyt parasta ja pelätään pahinta, ei auta nyt muu.
Ei ole tarvittavaa painetta vaihtaa valmentajaa.Eipä voi olla miettimättä miksei tehty sitä peliliikettä,että olisi ajoissa vaihdettu valmentajaa.
Vaikea kuvitella ,että sellainen valmentaja olisi löytynyt joka tuon joukkueen olisi saanut jäämään kympin sakin ulkopuolelle. Vanhan liiton pelaaja-valmentajakin olisi hoitanut homman.
Sportin kannalta tässä huolestuttavinta on se,että tietysti joukkueella on ne hard core kannattajansa jotka kulkevat mukana mutta kun juttelee ei niin fanaattisesti asiaan suhtautuvien kanssa jotka kuitenkin olisivat ihan potentiaalisia lipunostajia niin ei siellä Sport enään herätä mielenkiintoa,lähinnä hymähtelyä eihän ne ikinä pärjää tyyliin.
Jos joukkue olisi tasaisesti suorittanut sijoilla 6-8 uskoisin,että jonkinlaista hypeä olisi alkanut esiintymään katsojissa.
Tätä oon itse ihmetellyt eikö rahoittaja halua yleensä vastinetta rahalle. luulisin, että sieltä tulisi paineita rakentaa hyvä joukkue, valmennus ja voittava seura. Itse jos rahoittaisin seuraa isoilla summilla nämä olisi edellytykset seuran rahoittamiseen.Ei ole tarvittavaa painetta vaihtaa valmentajaa.
Suljettu sarja.
Seuran sidosryhmltä puuttuunut tarvittava paine.
Kulttuurin puute.
Tekemisen pienuus..
ilmeinen perseaukisuus
jne.
Sportin liigakuntoon saattaminen on nyt ottanut ainakin 10 vuotta.
Missä kauan odotettu kehitys?
Kuka uskoo yhä näitä seurajohdon jorinoita aikanaan uuden kauden kynnyksellä.
Puoli joukkuettaan roudataan Ruotsista taas ylijäämäpelaajista.
Mä epäilen muuten, että tällä nykyryhmällä tekisi tiukkaa kamppailla Mestiksen kärkiseuroja vastaan kunnon Karsintojen painepeleissä. On niin hengetön, huonosti valmennettu ja heikosti tiukkoihin taistelupeleihin valmisteltu ryhmä.
Kyllä Sportille riittää, että saadaan osallistua vaan sarjaan. Se riittää.
Olishan se hyvä ottaa jo testiin pelaajia, joita on kartoitettu ens kaudelle jos playoff unelma karkaa.Sport tuskin on aktiivisesti liikkeellä pelaajamarkkinoilla. Korkeintaan etsitään sellaista laitahyökkääjää ensi kaudelle, joka olisi käytettävissä jo kauden lopuissa peleissä.
Silti voi olla, että uudet Ruotsista tulevat kärkipelaajat ensi kaudelle, mikäli sellaisia on tulossa, ovat jo kiinnitettyinä. Joten miksi yrittää raahata sieltä nyt jotain Hjalmarssonin korvaajaa, joka olisi tosiasiassa korkeintaan joku kolmoskentän pelaaja?
Eli ei sieltä ketään ole tulossa, jos minulta kysytään.
Ja mistäs nämä pelaajat otat? Tuskin kukaan ruotsalainen haluaa tänne pelaamaan merkityksettömiä pelejä, ellei ole jo valmiiksi koirankopissa nykyisessä seurassaan. Sama pätee myös mahdollisiin Mestis-kokeiluihin.Olishan se hyvä ottaa jo testiin pelaajia, joita on kartoitettu ens kaudelle jos playoff unelma karkaa.