Peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 1 015 732
  • 22 362

Wimrfin

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Jersey Devils
On kyllä pakko ihmetellä mitkä ovat joidenkin nimimerkkien odotukset. Kyllähän tepsi hallitsi viimeiset 30 minuuttia peliä ja hyökkäyspelissä oli paljon hyviä oivalluksia ja raikasta syöttöpeliä. Miten joku voi olla sitä mieltä, että peli olisi ollut ihan surkeaa?
Ei peli kokonaisuudessaan surkeaa ollut ainakaan minun mielestä ja esim. verrattuna viime kauden useisiin peleihin mehän oltiin aivan New York Rangers tänään. Mutta verrattuna Lukko-peliin (joka oli Tepsiltä pelillisesti todella hyvä ja sitä oli ilo olla Gatoradella katsomassa) ja huomioon ottaen vastustaja olisi peli voinut olla paljon parempaakin. Ensimmäistä erää katsoin kunnolla ja siinä Tepsi oli huono pelillisesti. Ilmeisesti tämä jatkui myös toisen erän alkuun, en osaa kunnolla pelistä kommentoida koska tosiaan kaksi viimeistä erää meni sivusilmällä katsoen. Pelin jälkimmäinen puoli jos oli hyvää niin olisi myös se alku voinut sitä olla. En odota 60min dominointia edes K-Espoota vastaan mutta vierasjoukkue oli jonkin ajan jopa parempi joukkue jäällä. Se jättää kehittämisen varaa. Tiivistetään toteamalla että harjoituspelissä tämä on minulle ihan okei ja nuo onnistumiset jäävät paljon paremmin mieleen kuin heikot hetket.
 

20320 Åbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Loppua kohden ruvettiin toteuttamaan pelitapaa ja kiekkoa liikuteltiin nopeasti, heti alkoi vastustaja olemaan koko ajan pari potkua jäljessä.

Yksilötasolla eniten ilahduttaa Rafkinin peli-ilo, uskon että terveenä pysyessään, jopa 25-30 pinnaa on mahdollista.

Muuten tästä pelistä ei paljoa jälkipolville jää kerrottavaa. Toivottavasti Djurgården tarjoaa hyvän sparrauksen ennen liiga-kauden alkua.
 

Manlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haluan vielä tuosta Rafkinista sanoa, että on kuin uusi pelaaja tällä kaudella.
Viivavedot ei edelleenkään ole hänen juttu, mut mikäs siinä kun jalkaa riittää nousuun maalille asti!
Ja tähän vielä lisäisin sen, että ainakin tässä pelissä oli nyt huomattavissa se, että sieltä aina hyökkääjä siirtyi viivalle kun Rafkin tai joku muu pakki lähti nousuun.
 

Pakittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Koska peli oli surkeaa ekat 30min ja enemmän. Hyvä, että kolmannessa erässä näytti sentään siltä, että kaukalossa on liigajoukkue.
Peli ei ollut mielestäni surkeaa vaan välillä sekavaa. Kyllä hetken joukkueella ottaa mukautua täysin erilaiseen pelityyliin kuin mihin on kahden viimekauden aikana totuttu. Todella vauhdikasta peliä ja sitä on tosi hauska katsoa viimekausien träppien ja pitkä ristikulmaan heittojen jälkeen! Jalkakikkoja ja nerokkaita syöttöjä. Näkee että nyt joukkuella on lupa kokeilla ja yrittää jotain muutakin kuin kiekosta äkkiä luopumista. Itse katson tälläistä kiekkoa paljon mieluummin kuin hidasta ja varmanpäälle pelaamista. En olisi uskonut tälläistä koskaan kirjoittavani mutta Rafkinhan oli tosi hyvä!
 

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
Haluan vielä tuosta Rafkinista sanoa, että on kuin uusi pelaaja tällä kaudella.
Viivavedot ei edelleenkään ole hänen juttu, mut mikäs siinä kun jalkaa riittää nousuun maalille asti!
Ja tähän vielä lisäisin sen, että ainakin tässä pelissä oli nyt huomattavissa se, että sieltä aina hyökkääjä siirtyi viivalle kun Rafkin tai joku muu pakki lähti nousuun.
Tulee mieleen Rafkin, joka aikanaan tuli ryminällä mukaan liigaympyröihin ja pelasi ensimmäiset liigaottelunsa ennakkoluulottomasti. Uran toisessa matsissa Lukkoa vastaan napakka rannari yläkulmaan. Niihin aikoihin odotin Rubenista kehittyvän pikapikaa sellainen 25-30p puolustaja, joka hoitaa tunnollisesti myös puolustusvelvoitteet.

Harkkakausi on mennyt Rubenilla hyvin ja mukava nähdä kantaako sama flow miestä myös kauden alkaessa. Puolustuksessa kun kiistatta on tarjolla sitä kiekollista roolia.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä treenimatsit minua paremmin katsoneille suunnattu kysymys: ketkä Tepsin pakit siellä ovat yv-aikaa enimmäkseen saaneet?
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Peli ei ollut mielestäni surkeaa vaan välillä sekavaa. Kyllä hetken joukkueella ottaa mukautua täysin erilaiseen pelityyliin kuin mihin on kahden viimekauden aikana totuttu. Todella vauhdikasta peliä ja sitä on tosi hauska katsoa viimekausien träppien ja pitkä ristikulmaan heittojen jälkeen! Jalkakikkoja ja nerokkaita syöttöjä. Näkee että nyt joukkuella on lupa kokeilla ja yrittää jotain muutakin kuin kiekosta äkkiä luopumista. Itse katson tälläistä kiekkoa paljon mieluummin kuin hidasta ja varmanpäälle pelaamista. En olisi uskonut tälläistä koskaan kirjoittavani mutta Rafkinhan oli tosi hyvä!

Sekavaa todellakin, kun vastassa on joukkue, jonka pitäisi saada saipaltakin turpiin heti ekassa erässä. Tepsi oli oikeasti aika huono lähes 40minuuttia, vaikka sitten loppulukemat olivatkin loppujenlopuksi selvät.

Mielestäni tepsi oli yllättävän alistunut tällaiseen loppukesän höntsään. Ehkä keskittyminen on jo liigan aloituksessa.

Edit. Ja näköjään saipa hoitikin oman osuutensa 7-0.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Yksittäisenä nostona pakko sanoa, että Koskinen oli jotenkin pirteä tänään. Piristynyt viime kaudesta? Toki yksittäinen peli kyseessä vaan.

Hienoa toki myös että nuorempi osasto sai onnistumisia; Talvitie, Munkki, Marjala ja mainitsemani Koskinen.

Talvitie tehnyt 3 maalia, Marjala ja Munkki 2 per nenä. Ei ole siis pelkästään ollut maalinteko Nurmen ja Palmun varassa harjoituspeleissä. Kädetön pakistokin tehnyt jo 4 maalia.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Itse en peliä siis nähnyt mutta mitä täältä nyt saa lukea niin vaihtelevalla mielellä väki on. Itse lähtökohtaisesti odotin vaikeaa matsia, ei ole helppo henkisesti valmistautua Mestiksen joukkuetta vastaan, jää aika helposti pompan napit vähän auki eikä sitä noin vain korjata edes kesken matsin. Rutiinivoitto ja matka jatkuu.. edelleen kyllä ihmettelen miksi meillä ei ollut yhtään treenimatsia lähtökohtaisesti top 5 joukkueita vastaan? Outoa mun mielestä.

Rafkinista on ilo kuulla näin paljon positiivista. Itse olen ollut Rafkinin fanipoika myös niinä vaikeina hetkinä ja mieltä lämmittää tämän hetkiset otteet. Mä ja Raipe luotettiin.. Nyt vaan Ruben Kiprun rannelaukauskouluun.. kun ne lämärit ei mene maalille niin kiprumaisia, erittäin vittumaisia, löysiä mutta tarkkoja ranteita maalille niin hyvä tulee.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Itse en peliä siis nähnyt mutta mitä täältä nyt saa lukea niin vaihtelevalla mielellä väki on. Itse lähtökohtaisesti odotin vaikeaa matsia, ei ole helppo henkisesti valmistautua Mestiksen joukkuetta vastaan, jää aika helposti pompan napit vähän auki eikä sitä noin vain korjata edes kesken matsin. Rutiinivoitto ja matka jatkuu.. edelleen kyllä ihmettelen miksi meillä ei ollut yhtään treenimatsia lähtökohtaisesti top 5 joukkueita vastaan? Outoa mun mielestä.
Lukko ja jopa JYP kai on lähtökohtaisesti top 5 joukkueita; molemmat voitettu.

Tulee sieltä toki vielä Allsvenskanissa hopealle yltänyt Djurgården, vissiin ihan ok tason vastus.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Lukko ja jopa JYP kai on lähtökohtaisesti top 5 joukkueita; molemmat voitettu.

Tulee sieltä toki vielä Allsvenskanissa hopealle yltänyt Djurgården, vissiin ihan ok tason vastus.

No JYP ei nyt ole lähellekkään edes suorassa pudotuspelipaikassa lähtökohtaisesti. Painii säälipleijareissa Tepsin kanssa. Enkä kyllä Lukkoakaan laittaisi viiden parhaan joukkoon Lämsän kanssa.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Lukko ja jopa JYP kai on lähtökohtaisesti top 5 joukkueita; molemmat voitettu.

Tulee sieltä toki vielä Allsvenskanissa hopealle yltänyt Djurgården, vissiin ihan ok tason vastus.
HIFK, Ilves, Tappara, Kärpät, Pelicans.. jyppi ja Lukko ei ainakaan mun ajatuksissa ole top5 joukkueita.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
HIFK, Ilves, Tappara, Kärpät, Pelicans.. jyppi ja Lukko ei ainakaan mun ajatuksissa ole top5 joukkueita.
Omissa papereissa Ilves ja Tappara on karkumatkalla. Sitten tuleekin HIFK. Sitten tuleekin Kärpät, JYP:ä ja Lukkoa. Itse en nää Pelicanssia top 5 joukkueena.

Voi toki myös olla että; Ilves, Tappara ja HIFK erottuvat muista; ja sitten tulee tasainen keskikasti.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Omissa papereissa Ilves ja Tappara on karkumatkalla. Sitten tuleekin HIFK. Sitten tuleekin Kärpät, JYP:ä ja Lukkoa. Itse en nää Pelicanssia top 5 joukkueena.

Voi toki myös olla että; Ilves, Tappara ja HIFK erottuvat muista; ja sitten tulee tasainen keskikasti.

Miten et näe Pelicansia viiden parhaan joukossa? Lähtökohtaisesti Liigan kovin veskarikaksikko, löytyy huippuosaamista Laschin muodossa, nuorta nousevaa tähteä (Jämsen, Vilen, Utunen), sekä Liigan kovin nouseva koutsi.

En minä Pelsuista organisaationa tykkää, mutta onhan heillä kaikki aseet ja välineet lyödä kiilaa ihan kunnolla HIFK:lle, Tapparalle sekä Ilvekselle.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Miten et näe Pelicansia viiden parhaan joukossa? Lähtökohtaisesti Liigan kovin veskarikaksikko, löytyy huippuosaamista Laschin muodossa, nuorta nousevaa tähteä (Jämsen, Vilen, Utunen), sekä Liigan kovin nouseva koutsi.

En minä Pelsuista organisaationa tykkää, mutta onhan heillä kaikki aseet ja välineet lyödä kiilaa ihan kunnolla HIFK:lle, Tapparalle sekä Ilvekselle.
Minusta Pelicans materiaali on paljon heikentynyt; suhteessa HIFK:n, Tapparaan ja Ilvekseen.
Paljon kovia lähteneitä, kuten hopeajoukkueelle useasti käy.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vedonlyöntikertoimien mukaan top 4 on selkeä: HIFK, Tappara, Kärpät ja Ilves. Sen jälkeen sijoilla 5-7 ovat TPS, Lukko ja Pelicans, joiden keskinäinen järjestys vaihtelee peliyhtiöittäin.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Toki, mutta kovia sisääntulijoitakin. Lasch, Jordan, Kral, Carlsson, Horky, Olkinuora...
Poistunut kuitenkin Bartosak, Eronen, Blood, Mylläri, Ikonen, Jasek, Kangasniemi, Kivenmäki, Kelleher. Ei voi olla näkymättä.

Lasch, Carlsson ja Olkinuora toki kovia. Toki Olkinuoralla vaikeampi viime kausi ja ulkomaan optio sopimuksessaan. Horky ja Kral jonkunmoisia arpoja, minusta. Miten sitten Jordan pelailee..

Mutta kausihan sen sitten näyttää.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Sekavaa todellakin, kun vastassa on joukkue, jonka pitäisi saada saipaltakin turpiin heti ekassa erässä. Tepsi oli oikeasti aika huono lähes 40minuuttia, vaikka sitten loppulukemat olivatkin loppujenlopuksi selvät.

Mielestäni tepsi oli yllättävän alistunut tällaiseen loppukesän höntsään. Ehkä keskittyminen on jo liigan aloituksessa.

Edit. Ja näköjään saipa hoitikin oman osuutensa 7-0.

Tätä nyt ainakin näin sini-keltaisten lasien läpi niin Kiekko-Espoo ei ole mikä tahansa Mestisjengi vaan Mestiksen terävintä kärkeä tai jopa sen yläpuolella. Viime kaudella runkosarjan voitto Mestiksen ennätyspistein (ja maalierolla +111 jos en väärin kattonut) ja jengi valmennuksineen on pysynyt pitkälti samana ja ehkä vain vahvistunut siitä. Veikkan, että TPS haaste oli latautua heikompaa jengiä vastaan tarpeeksi hyvin ja ehkä odottivat paikalle tullutta huonompaa jengiä vastaansa. Eli tepsiltä ei parasta peliä, mutta se, että tulos ei ollut 7-0 ei ollut täysin huonon pelin syytä.

Huom! en sano, että Kiekko-Espoo olisi samalla tasolla kuin TPS vielä läheskään ... varsinkaan yksilötaidossa, mutta Liigan häntäpää voi olla lähempänä kuin perus Mestisjengillä. Olen lähes varma fanikiikarieni kanssa, että TPS olisi helpommin jauhanut jonkun muun Mestis jengiä vastaan isommat numerot esim. kuten Saipa voitti Ketterän 7-0 ja Kiekko-Espoo voitti Kooveen 0-7.

Ps. Kiva oli kattoa peli jossa oli kunnolla haastetta meidän tiimille :)
 
Viimeksi muokattu:

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Tätä nyt ainakin näin sini-keltaisten lasien läpi niin Kiekko-Espoo ei ole mikä tahansa Mestisjengi vaan Mestiksen terävintä kärkeä tai jopa sen yläpuolella. Viime kaudella runkosarjan voitto Mestiksen ennätyspistein (ja maalierolla +111 jos en väärin kattonut) ja jengi valmennuksineen on pysynyt pitkälti samana ja ehkä vain vahvistunut siitä. Veikkan, että TPS haaste oli latautua heikompaa jengiä vastaan tarpeeksi hyvin ja ehkä paikalle tuillutta odottivat huonompaa jengiä vastaan. Eli tepsiltä ei parasta peliä, mutta se, että tulos ei ollut 7-0 ei ollut täysin huonon pelin syytä.

Huom! en sano, että Kiekko-Espoo olisi samalla tasolla kuin TPS vielä läheskään ... varsinkaan yksilötaidossa, mutta Liigan häntäpää voi olla lähempänä kuin perus Mestisjengillä. Olen lähes varma fanikiikarieni kanssa, että TPS olisi helpommin jauhanut jonkun muun Mestis jengiä vastaan isommat numerot esim. kuten Saipa voitti Ketterän 7-0 ja Kiekko-Espoo voitti Kooveen 0-7.

Ps. Kiva oli kattoa peli jossa oli kunnolla haastetta meidän tiimille :)

Juu hyvä joukkue teillä Espoossa on, ei siinä mitään, mutta kyllä liigajoukkeen pitäisi kesäterässäkin painaa paremmin päälle. Kiekko-Espoo oli ottelun puoleenväliin asti parempi joukkue. Onneksi ottelu kestää enemmän kuin 40minuuttia, koska tämän jälkeen vasta oikeasti näki joukkueiden eron. Toisaalta, tepsille riitti tämä puolivaloilla suoritus, mutta kyllä Kiekko-Espoo haastoi tepsin tänään ihan tosissaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
K-Espoo oli hyvä vastus, varsinkin kun kokoonpanossa oli lähes kaikki junnut ja tryoutit. Kaksi erää tasanopeuskisaa, kolmannessa sitten lisättiin kaasua. Jatkoajan otsikon "tehokas minuutti pelasti" on minusta aikamoinen venytys. Päälimmäisenä jäi mieleen kakkoskenttä, aika valmiilta näyttää. Ykkönen vaatisi sen kolmannen palan, onko sitten Intonen vai kuka mutta ei oikein palaset loksahda. Olispa terve Korpikoski.. Sitä huonoin evö DeNaplesia koitin seurata, muttei oikein jäänyt mitään mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tepsille kuuden sakkiin pääseminen tällä kaudella olisi todella kova saavutus.
HIFK, Pelicans, Ilves, Tappara, Kärpät, siinä TOP 5 mielestäni.
Lukko, Kalpa, KK, JYP, TPS seuraavassa kastissa kamppailemassa lopuista pleijaripaikoista.

Toivottavasti joukkuetta vahvistetaan kauden mittaan vielä laiturilla sekä maalivahdilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös