Itse pitkään olen ajatellut että hieman kun vielä peli kehittyy niin se alkaa tosissaan rullaamaan. Mutta nyt on tullut niin paljon tappioita että se itseluottamus tekemiseen ja sitä kautta se pelikin on ihan totaalista kuraa. Jostain pitäisi nyt raapia pari voittoa ja onnistumisia tietyille pelaajille jotta päästäisiin takaisin oikealle tielle. Edelleen olen sitä mieltä että liikaa turvaudutaan nyt jälleen dump and chase -tyyliseen peliin eikä siihen kiekkokontrolliin jota vielä ensimmäisissä peleissä nähtiin. Eikö pelaajien itseluottamus sitten tällä hetkellä yksinkertaisesti riitä siihen että sitä kiekkoa pidetään, vai onko valmennus (tai pahimmassa tapauksessa Urama) päättänyt että vedetään koko homma uusiksi.
Tällä hetkellä TPS:n peli näyttää aivan samalta tervanjuonnilta kuin pahimmillaan viime kaudella tai Kaskisen aikana, vaikka pelaajat ovat täysin samat kuin alkukaudella jolloin peli oli vielä raikasta. Henkinen puoli varmaankin osa tätä mutta eipä tuo joukkuekaan valitettavasti ole ainakaan hyökkäyksen osalta yhtään mistään kotoisin. Pari poissaoloa vielä (Talvitie, Munkki) niin saadaankin katsella jälleen Jokista tänään. Ei noilla pelaajilla yksinkertaisesti voi pelata sitä tapaa jota Miettinen haluaisi peluuttaa. Luisteluvoima ei riitä, ja tästä oli myös Miettinen huolissaan. Mikäli tästä kaudesta jotain halutaan, joukkue kaipaa kipeästi vahvistuksia. Se on täälläkin jo monen kirjoittajan toimesta todettu. Mutta kun niitä oikeita vahvistuksia tässä kohtaa kautta on kovin vaikea saada. Ja nämä meidän urheilujohdon mikkihiiret eivät siihen ainakaan kykene, itsellä ei ainakaan luottoa ole.
Kyllä itsellä alkaa myös se tosiasia realisoitumaan että tällä kaudella tulee olemaan tuskaisia aikoja TPS-kannattajana. Alku sokaisi minut ja sen takia nykyhetki tuntuu kahta paskemmalta. Toivon ennen kaikkea sitä että Miettinen ei saa kenkää. Paluu totaaliseen korpivaellukseen olisi siinä kohtaa tehty.