Tässä illassa oli mun silmään niin uhkia kuin mahdollisuuksia tulevaan. Lähtökohtahan ennusti jo nähdynkaltaista 60-minuuttista, kun Jypillä oli jo ensimmäinen peli lusittuna. Saahan siitä sen pienen edun. Toisaalta täälläkin kirjoiteltiin sitä, että konkarit ei syty harkkapeleihin. Tosipeleissä sitten näyttävät. Mun päähäni se ei oikein uppoa. Silloin ei sitä kilpailua ole. Ja olisipa valmiina ensimmäiseen peliin, eikä olisi vastustajalla etua. No konkarit eivät syttyneet vielä avaukseenkaan. Kai ne siitä sitten myöhemmin.
Ne uhat. Änäri-Tarella oli samanlainen show päällä kuin ennen Virran koirankoppia. Nyt on ensimmäistä kertaa selkeä vastuunkantaja. Ei se rooli kestä noita ego-suorituksia. Onneksi siihenkin rooliin voi oppia. Kestner tulee varmaan olemaan pelimies, mutta kehonkieli huolestuttaa. Liikaa kiukuttelua ja selän suoristelua, varsinkin kun ei tehopisteillä auttanut. Enkä mä siltikään tykkää joukkuelajissa tuollaisesta, vaikka tekisi miten pisteitä. No en olekaan ammattiurheilija. Kai se siellä on sallitumpaa. Niin ja jotenkin levollisempi olo oli Jukurin ollessa luukulla. Liekö sitten se rauhallisempi tyyli, mutta esimerkiksi sen kolmannen maalin näki tulevan jo siinä kohtaa, kun Zagidulin sätki ja haki katseella kiekkoa sen ollessa viivalla. Tekee itse hommansa vaikeammaksi, vaikka ei joukkue tänään kyllä paljoa auttanut. Oliko se Virran tokavika vai viimeinen kausi, kun meni yli kymmenen matsia ennen ensimmäistä päästettyä alivoimamaalia? Nyt ei tarvitse ainakaan jännittää 100% alivoiman rikkoontumista. Jotain kehitystä pitää tuohon tulla, ei voi joka pelissä päästää kahta maalia alivoimalla. Tulkoon sitten ne jäähyt millaisista tilanteista vaan.
Koska positiivisuus pelastaa maan masennuksen hetkellä, oli myös mahdollisuuksia. Nieminen tuli kokoonpanoon niin kuin kuuluukin. Silloin kun paikan haluaa, niin pitää pelata juuri noin. Ervastin hieno syöttö toki nosti esityksiä reilusti plussan puolelle, mutta ilman sitäkin mielestäni teki hyviä juttuja kentällä. Tärkeintä oli kuitenkin se, että kolmannessa erässä ei ihan lampaita oltu. Vaikka Jyp jalkaa kaasulta nostikin, niin silti ihan hyvä loppu pelille. Parempi tuon jälkeen on lähteä, saati sitten jos olisi otettu vielä muutama maali lisää omiin.
Tappio harmittaa, mutta en ensimmäisen jälkeen vielä ala koko maailmaa haukkumaan. Huomenna hallille haistelemaan ja kokemaan fiilistä paikan päällä. Se on parasta.