Ja kiinnostava oli myös yksityiskohta johon ainakin itse -tuon huonon avauspelin lisäksi- olen kiinnittänyt huomiota, eli että puolustuspäässä kiekko kiinnostaa liikaa, ja siksi siellä on aina tilaa sekä vapaata vastustajilla ja ollaan auttamatta myöhässä tilanteista kun aika on mennyt kiekon lumoa seuraillessa.HIFK:n heikon alkukauden takaa löytyy pelillisten seikkojen lisäksi ripaus epäonnea - EP Rinkside FI
Ville Peltosen ensimmäinen alkukausi Liiga-seuran päävalmentajana ei ole ollut ruusuilla tanssimista.fi.eprinkside.com
IFK:n pelistä mielenkiintoisia huomioita. Erityisesti tämä pisti silmään:
"Tällä hetkellä HIFK:n kiekottomat pelaajat jättävät kiekollisen liian vaikeisiin tilanteisiin, kun HIFK hakee kiekon omalta alueelta ja avaa peliä vastustajan prässin alla. Alla olevassa klipissä nähdään, kuinka välittömästi painottoman puolen hyökkääjät lähtevät kohti pohjoista kun pelaaja on saanut kiekon haltuun."
Tismalleen samaa tautia, mitä nähtiin mm. viime kauden Kärpissä: puolustajat jätetään oman yksilötaitonsa varaan omalla alueella, kun hyökkääjien tukitoimet syöttösuuntien muodossa jäävät puuttumaan. IFK siis toisin sanoen pyrkii liian nopeasti ylös, kun hyökkääjät karkailevat keskialueelle puolustajien ollessa vielä vastustajan prässin alla.
Halonen pelaa hyvin nyt. Tapparalla ei nyt mitään järisyttävän hyviä paikkoja ole, mutta ripareita ei synny.
Koivistoinen 3-0.
Jep, meinasin kommentoida samoin... Mä otan tämän osuman.Ja heti sit riparista Tappara kavensi, kiitti sulle!
Mutta kun painoi jo ennen reissua.Taitaa pojilla painaa Ruotsin reissu nyt jaloissa
Kyllä. Nuo pitäisi torjua, liian helposti meni.Täysin Halosen piikkiin. Ei saisi ikinä mennä.