Peliesitykset kaudella 2021–2022

• 755 885
  • 12 310

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Halonen ja Innalan sekä Koivistoisen rankkarit, ai että!

Muuten oli tylsintä kiekkoa miesmuistiin, hyh hyh, ihan väkisin nukahtelin pelin aikana.

Viimeistelyharjoitukset tekisi edelleen aika monelle meidän hyökkääjistä terää.

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhdeksän ukkoa tehnyt 10-15p tästä joukkueesta ja kohta Schmaltz liittyy tähän kastiin myös. Koivistoinen kultapotta päässä ens pelissä.

eilisestä pelistä, lauantai, kisapuisto ja SaiPa, ihan sama vaikka siellä olisi ballerina luistelijoita, niin IFK on aina pulassa tuolla. Otan 2 pistettä ilolla vastaan, koska joukkue sai nyt myös onnistumisen rankkipotkuissa.

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Halonen ja Innalan sekä Koivistoisen rankkarit, ai että!

Muuten oli tylsintä kiekkoa miesmuistiin, hyh hyh, ihan väkisin nukahtelin pelin aikana.

Viimeistelyharjoitukset tekisi edelleen aika monelle meidän hyökkääjistä terää.

Ensimmäinen erä oli surkea IFK:lta mutta ei peli mielestäni tylsää ollut. Pari tolppaa ja 4 läpiajoa ja useita hyviä maalipaikkoja. Turhauttavaa toki kun peliä ei paketoitu jo 2. erässä tai kolmannen lopussa ja haettu kolmea pistettä. Turhattavaa myös odottaa, milloin maaliodottama ja tehdyt maalit olisivat samalla tasolla. Varmaan eilinen maaliodottama oli IFK:lle lähempänä kuutta maalia, joten tylsää saada vain 2 maalia mutta hienoa toki että 2-0 tilanteesta tultiin tasoihin ja otettiin peli haltuun.

Wirtanen pelasi mielestäni aika hyvin pakkina ja hienoa nähdä miten Jääskä on lunastanut paikan 1. laidalla. Eilen 9 laukausta ja hyviä tilanteita muutenkin ja hienoa nähdä miten peli sujuu Innalan ja Koivistoisen kanssa. Halonen myös sai upean onnistumisen.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Wirtanen pelasi mielestäni aika hyvin pakkina ja hienoa nähdä miten Jääskä on lunastanut paikan 1. laidalla. Eilen 9 laukausta ja hyviä tilanteita muutenkin ja hienoa nähdä miten peli sujuu Innalan ja Koivistoisen kanssa. Halonen myös sai upean onnistumisen.

Jääskä on todellakin nostanut tasoaan ja pelaa nyt 1.ketjun pelaajan tasolla. Oli meidän parhaita myös KooKoo-pelissä. Ajaa maalille, tarjoilee paikkoja ja pääsee itse paikoille. Jos vähän olisi uransa aikana tehnyt enemmän viimeistelyharjoituksia, niin olisi taistelisi maalipörssin voitosta. Mutta toisaalta voi ilman niitä viimeistelyharjoituksiakin tehdä Heikki Liedekset eli hyvien pelien kautta niitä maaleja vaan alkaa yhtäkkiä tulemaan vaikka Liedeskään ei ole ikinä ollut mikään maalipyssy.

(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Joo, mutta onhan tämä heidän hassu tuuletuksensa myötähäpeilyttävä. Maalaisserkkujen hommia nämä. Varsinkin, jos tarkoitus on jotenkin provota vastustajan faneille. Mutta mä luulen, että tässä ei ole kysymys siitä, koska ovat harrastaneet tätä myös Nordiksella.

Ihan ok kaksi pistettä. Kyllä tästäkin olisi pitänyt kolme pinnaa hoitaa varsinaisella, mutta kun alku oli niin surkea, pakko vähän hiljaisesti arvostaa sitä, että saivat lopulta rivinsä kuntoon ja tulivat kahden maalin takaa tasoihin. Olis kuitenkin kivaa, jos jatkossa aloittaisivat pelaamisen silloin, kun työvuorolistassa lukee "kiekko putoaa jäähän".
Itse taas ihan erimieltä. Toivoin että kukaan ei pahoita mieltään tästä. No jollekin oli liikaa ja lapsellista. No näköjään tämäkin landejen juttu.
Nää on tunne ja fiilis juttuja ja tuollainen hassuttelu kuuluu urheiluun ja pieni vittuilu vastustajan faneille. Itselle nostattaa viellä enemmän fiilistä että JESH! TUNNETTA JA HIEMAN YLIMIELINEN IFK!! JEA

Ja viellä. Ennemmin katselen tuollaista, kuin koneena toimivia työläisiä, ketkä suoriutuvat kentällä ja poistuvat koppiin. Itselle kertoo että kundit on oikeasti messissä! Näitä lisää.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämän ja viimekauden jengiä yhdistää se, että pystytään järjestämään todella paljon maalipaikkoja lähes joka pelissä. Tehottomuus toki vaivaa, ja esimerkiksi Dyk ja Hirvonen ovat sellanen kaksikko, että paremmalla viimeistelyprosentilla olisivat tosi korkealla pistepörssissä. Tavallaan ymmärrän Peltosen halun käyttää Hirvasta rankkarissa eilen, mutta nyt meni yritys jo epätoivon puolelle. Dyk puolestaan tarvitsee sellasen 57 vetoa jokaista maalia kohti. Pikkusen olis siinäkin sihtivaraa parantaa. Eilen läpiajo oli vähän kun Hirvosen rankkari. Mennään nyt mutta sehän torjuu tän kuitenkin.

Mutta oikein hyvä että maalipaikoilla ollaan. Hyvä tästä on jatkaa, kunhan saadaan pakistoa terveemmäksi ja jospa Jardinekin osoittautuu hyväksi hankinnaksi.

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä. Urheilu yli lajirajojen
Tämän ja viimekauden jengiä yhdistää se, että pystytään järjestämään todella paljon maalipaikkoja lähes joka pelissä. Tehottomuus toki vaivaa, ja esimerkiksi Dyk ja Hirvonen ovat sellanen kaksikko, että paremmalla viimeistelyprosentilla olisivat tosi korkealla pistepörssissä. Tavallaan ymmärrän Peltosen halun käyttää Hirvasta rankkarissa eilen, mutta nyt meni yritys jo epätoivon puolelle. Dyk puolestaan tarvitsee sellasen 57 vetoa jokaista maalia kohti. Pikkusen olis siinäkin sihtivaraa parantaa. Eilen läpiajo oli vähän kun Hirvosen rankkari. Mennään nyt mutta sehän torjuu tän kuitenkin.

Mutta oikein hyvä että maalipaikoilla ollaan. Hyvä tästä on jatkaa, kunhan saadaan pakistoa terveemmäksi ja jospa Jardinekin osoittautuu hyväksi hankinnaksi.
Samaa mieltä. En ranteita vetelisi auki. Jengissä hyvä tekemisen meininki liikaa takerruttiin siihen, että nyt pari huonoa peliä alla, niitä tulee kaikille.
Enemmän olen kiinnostunut noista suorista voitoista, nyt kun pitkiä jatkoaikoja ei peleta toisin kuin nyt kun tasapelin tullessa pelataan höntsä ratkaisut. Niillä ei ole keväällä mitään merkitystä. Hyvä meininki, eteenpäin!

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse taas ihan erimieltä. Toivoin että kukaan ei pahoita mieltään tästä. No jollekin oli liikaa ja lapsellista. No näköjään tämäkin landejen juttu.
Nää on tunne ja fiilis juttuja ja tuollainen hassuttelu kuuluu urheiluun ja pieni vittuilu vastustajan faneille. Itselle nostattaa viellä enemmän fiilistä että JESH! TUNNETTA JA HIEMAN YLIMIELINEN IFK!! JEA

Ja viellä. Ennemmin katselen tuollaista, kuin koneena toimivia työläisiä, ketkä suoriutuvat kentällä ja poistuvat koppiin. Itselle kertoo että kundit on oikeasti messissä! Näitä lisää.

Enhän mä tunnetta ole kieltämässä, todellakaan. Enkä kyllä ole kieltämässä tätä tuuletustakaan. Mutta mua tökkii eniten tässä se, että sitä "ylimielistä IFK:ta" tuo ilmi nämä junantuomat pelaajat. Jos tämä kuuluisi Tallbergin, Jääskän, Muulin ja muiden omien kasvattien tunteidennäyttämisrepertuaariin, siinä olisi vähän lihaakin luiden ympärille. Sopii kysyä, miksi nämä em. pelaajat eivät tähän hassutteluun ole mukaan lähteneet? Mutta tuuletelkoot, miten tykkäävät, en mä siitä mitenkään loukkaannu. Pääasia, että löytyy tuuleteltavaa.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lennu on näköjään eilen kommentoinut Twitterissa tota käsi korvalle-tuuletusta:

Itse en huomannut tota SaiPalaisen tuuletusta, mutta jos onkin niin, että meikäläiset vain vastaavat vastustajan aloittamaan tuuletukseen, niin sehän on nerokasta. Ja täysin aiheellinen kuitti. Täytynee alkaa seurata, voisiko kysymys olla sittenkin siitä. Sen hyväksyn ehdottomasti, myös junantuomilta meikäläisiltä.

Pitkä miinus Lennulle siitä, miten kirjoittaa HIFK:n. Silmät repeää. Yök.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Itse en huomannut tota SaiPalaisen tuuletusta, mutta jos onkin niin, että meikäläiset vain vastaavat vastustajan aloittamaan tuuletukseen, niin sehän on nerokasta. Ja täysin aiheellinen kuitti.

Tulkitsin eleen kuittailuksi SaiPa-kannattajien ja -penkin ilakoinnille, kun Koivistoinen unohti kiekon lähtiessään ekan kerran rankkariin. Okulaarihan näytti tuota elettä SaiPan fanipäätyyn, joten en tiedä miksi sitä pitäisi kuitata.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulkitsin eleen kuittailuksi SaiPa-kannattajien ja -penkin ilakoinnille, kun Koivistoinen unohti kiekon lähtiessään ekan kerran rankkariin. Okulaarihan näytti tuota elettä SaiPan fanipäätyyn, joten en tiedä miksi sitä pitäisi kuitata.

Ehkä näin. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, mikä on tämän tuuletuksen "perusmotiivi", koska olen nähnyt tuuletuksen myös Nordiksella. Siksi mietin, että liittyisikö tähän jotenkin se, että vastustaja on ensin tuulettanut näin ja myöhemmin sitten itse on "tasattu puntit" tuulettamalla samalla tavalla, kun menty johtoon tai tultu tasoihin? Enemmän diggaan itse vaikkapa siitä Erosen ja (Raskin?) "tanssituuletuksesta", joka nähtiin joskus muutama vuosi sitten. Siitä tuli katsojallekin aidosti hyvä fiilis. Mutta eipä näistä kannata ongelmaa tehdä.

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Enemmän diggaan itse vaikkapa siitä Erosen ja (Raskin?) "tanssituuletuksesta", joka nähtiin joskus muutama vuosi sitten.

Tähän vahva sama. Enemmän futiksen puolella näkee näitä kädet korville -juttuja. Turhaa provoa mielestäni, eiköhän se tehty maali riitä kismittämään. Tyylikkäästä ja erilaisesta tuuletuksesta tulee minulle mieleen Thorellin ja Tyrväisen kättelyt niin ikään pari vuotta sitten.

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Tähän vahva sama. Enemmän futiksen puolella näkee näitä kädet korville -juttuja. Turhaa provoa mielestäni, eiköhän se tehty maali riitä kismittämään. Tyylikkäästä ja erilaisesta tuuletuksesta tulee minulle mieleen Thorellin ja Tyrväisen kättelyt niin ikään pari vuotta sitten.

Kova jengi kaatoi Kärpät: And, Pitkänen, Koivisto, junnujen parhaan pistemiehen pottaa kantoi ilmeisesti Lauri Kulmala (#56)...

Mä suhtaudun näihin jengin sisäisiin tuuletuksiin niin, että jos peli toimii ja tuollainen parantaa joukkuehenkeä, niin minkä helvetin takia me fanit täällä sitä puidaan? Meidän 1. ketjulla on selvästi hauskaa. Innala ja Koivistoinen on ruvennut pelaamaan paremmin ja jos toi on niiden juttu, niin sitten on.

Musta ne tekee sen kuuntelun toisilleen. Eli ei kohti vastustajan fanikatsomoa yms.

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Lauantaisesta pelistä jäi jatkoajan pelajavalinnat ihmetyttämään. 3vs3 peli oli siis aivan kammottavaa ja näytti siltä ettei kukaan pelaajista ymmärtänyt edes tuon pelimuodon perussääntöjä

Ja miksi kentälle pistetään aina noita samoja pelaajia vaikka meillä oli lauantaina jengissä myös Teissalaa ja Hedeä jotka ovat huikeita luistelijoita ja kädetkin ovat pehmeät. Myös Luoto olisi ollut mielenkiintoinen lisä edellä mainittujen kanssa.

Ekaan keskialoitukseen jengin paras aloittaja joka järkkää kiekon omille ja sen jälkeen vaihtoon.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Lauantaisesta pelistä jäi jatkoajan pelajavalinnat ihmetyttämään. 3vs3 peli oli siis aivan kammottavaa ja näytti siltä ettei kukaan pelaajista ymmärtänyt edes tuon pelimuodon perussääntöjä

Ja miksi kentälle pistetään aina noita samoja pelaajia vaikka meillä oli lauantaina jengissä myös Teissalaa ja Hedeä jotka ovat huikeita luistelijoita ja kädetkin ovat pehmeät. Myös Luoto olisi ollut mielenkiintoinen lisä edellä mainittujen kanssa.

Ekaan keskialoitukseen jengin paras aloittaja joka järkkää kiekon omille ja sen jälkeen vaihtoon.
Kun tilaa kerran on, kannattaisi sinne oikeasti laittaa niitä luisteluvoimaisia pelaajia. Muutenkin noi meidän jatkoajat ovat yleensä olleet sitä itseään, joten luulisi jotain muutosta haettavan.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Veikkauksia kuka tekee läpiajosta maalin Westerholmille? Paajanenkaan ei onnistunut.
Lauantaisia rankkareita ei luonnollisesti lasketa.

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Sardiini ollut tähän mennessä paljon parempi kuin uskalsin ounastella. Toki vielä on aikaista minkäänsuuntaisille johtopäätöksille, mutta yllättävän hyvä startti silti.

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Harmi että IFK:n ylivoima epäonnistui. Enempäähän sitä ei ole tulossa vaikka vastustaja mitä tekisi.

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Jääskällä oli edellisessä pelissä kaksi läpiajoa ja taisi olla pari hyvää laukaisupaikkaa ja nyt taas yksin molarin kanssa. Onneton viimeistelijä. Jos se nyt on onnesta kiinni. Tai sitten surkea.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy