Pienellä budjetilla Kookookin painaa. Niillä on liigatason organisaatio. Siinähän se ero on.
En halua liikaa synkistellä, koska Sportinkin suunta organisaationa on kuitenkin ylöspäin - mutta kyllähän KooKoo vie aikalailla 10-1 Sportia mitä tulee nimenomaan urheilujohtamiseen akselilla Kultanen vs. Jämsä.
RD:n jatko oli jokseenkin perutusteltavissa joo, mutta kyllä mä siihen olen vähän pettynyt, että se osoitti selvästi vieläkin sen ongelman, ettei sitä valmentajakysymystä ja Riston työn jatkajaa oltu mietitty varmaan lainkaan. Mä edelleen optimistina odotin, että Sportilla olisi ollut jo seuraaja katsottuna. Tartuttiin siihen helpoimpaan ratkaisuun, eli jatkosopimuksen tarjoamiseen. Nähdäkseni Dufvan piti olla ensisijaisesti kurssin kääntäjä. Nyt sitouduttiin - ei vaan vuodeksi - vaan kahden vuoden jatkoon. Kyllä se on pitkä aika, vaikka RD toki on eri maata kuin aikaisemmat Valtonen tai Pajuluoma.
Niin se KooKoo? No siellä muuan tuntematon Olli Salo(?), menikö nimi edes oikein? - valittiin seuran urheilujohdon toimesta jatkamaan nimenomaan edeltäjänsä pelitapaa. Tulosta tulee kuin junan vessassa. Kyllähän tämä kertoo siitä, että Kouvolassa urheilulliset linjaukset tekee nimenomaan seurajohto. Valmentajat valitaan sen mukaan. Entä meillä Vaasassa?
Luojan kiitos meillä on kuitenkin RD organisaatiossa. Ilman häntä se urheilullisen johtamisen näkemys olisi melko heikoissa kantimissa. Dufvaa ei ainakaan voi tuuliviirinä pitää. Suunnitelmallisuutta Sport tarvitseekin kipeästi. Se on suurin syy tukea Dufvaa tehtävässään.