En itse kutsuisi sitä kriisiksi, vaan halusta kehittää peliä. Syy miksi itse annan kritiikkiä (siis senkin lisäksi, että Kärpillä on tällä hetkellä pahoja pelitavallisia vaikeuksia) on se, että mielestäni koko ajan pitäisi pysyä ajan hermolla ja pohtia miten Kärpät voisi sitä omaa tekemistä ja pelaamistaan kehittää. Sikäli olet oikeassa, että se peli ei koskaan ole niin hyvää, että siihen voisi olla tyytyväinen. Vaikka oltaisiin ylivoimaisessa sarjajohdossa, pitää valmennuksen tulla joka päivä hallille pohtien "mitä voidaan parantaa" ja "miten asioita voitaisiin kehittää", jotta oltaisiin entistä parempia? Tämä on se koko huippu-urheilun suola. Yleensähän se luisu sieltä huipulta alkaa samalla hetkellä, kun se mukavoituminen alkaa ja fiilis alkaa olla, että "meillähän menee ihan tarpeeksi hyvin".Se on kuule Goner niin, että tällä palstalla Kärppien joukkueessa tai pelaamisessa on aina joku kriisi päällä. Ei siihen auta mikään, tai no ehkä mestaruus pieneksi hetkeksi. Kuitenkin jo heti seuraavana kesänä joukkue on taas rakennettu huonosti.
Tuolla jääkiekkoarjessa, kun on vähän vaikeampaa ja peli ei kulje, niin seuran toimihenkilöt ja vastaavat, puhuvat aina, että "kuitenkin tehdään aina niin pirunkovaa hommia ja kaikki paiskivat duunia täysillä", ihan kuin se olisi jokin saavutus. Siis herranjestas, puhutaan huippu-urheilusta! Tuohan on se minimi mihin jokaisen seuran pitäisi ja täytyykin pyrkiä. Kun aina välillä tuollaisia kommentteja kuulee, niin itse mietin, että onko olemassa jokin toisenlainen vaihtoehto? Onko siis olemassa vaihtoehto, että niitä hommia ei siis tehdä? Ihan höpöhöpö puheita.
Toki ymmärrän tällaisella keskustelupalstalla faneilta tällaiset kommentit voitto-pelin jälkeen, että "nautitaan nyt kun voitettiin ja menee hyvin", koska mehän olemme vain kannattajia ja ihan hyvin ne kommentit voisivat olla tuollaisia, koska emme siihen toimintaa pysty vaikuttamaan. Mitä tulee mestaruuteen, niin itse ainakin fiilistelen mestaruutta sen pari kuukautta ja siinä olet oikeassa, että sen jälkeen katseet kääntyvät jo ensi kauteen. Välillä joukkueet on kasattu hyvin ja välillä ei niin hyvin.
Ja tässäkin pitää olla koko ajan ajan hermoilla ja pohtia, miten sitä joukkuetta voitaisiin vahvistaa. Vaikka joku Harri Aho höpöttelee tuolla mediassa, että "ei me etsitä ketään pelaajia" tai "ei ole aktiivista haku päällä", niin totta kai siellä on koko ajan verkot vesillä ja tuntosarvet valppaana! Koko ajan etsitään sopivia palasia ja miten voitaisiin vahvistaa joukkuetta, miten voidaan olla parempia, vaikka menisi kuinka hyvin tai huonosti. Tuo ylempänä manitsemani ajattelumalli on se, joka pitää sen joukkueen ja organisaation koko varpaillaan ja se halu kehittyä ja tulla paremmaksi. Ei se ole mikään kriisiä tai "kaikki-on-paskaa" -meininkiä, jos antaa kritiikkiä, vaan jatkuva itsensä kehittäminen ja halu tulla paremmaksi, meni sitten huonosti tai vähän paremmin.
Tämä siis se oma kirjoitustyyli, jolta lähestyn Kärppiä ja peliä.