Mutta en tuossa aiemmassa viestissä kommentoinutkaan muiden joukkueiden suorituksia. Mitkä ovat sinun mielestäsi ne syyt siihen, että Kärppien otteet ailahtelevat näin karusti ottelusta toiseen? Itse kallistun kahteen vaihtoehtoon: vaatimustason puute, sekä pelitavallinen takamatka suhteessa muihin: Kärpät kun aloitti pelitavan ruuvaamisen vasta helmikuun paikkeilla. Pelivalinnat eivät tule selkäytimestä.
Mielestäni peli on AINA suhteessa vastustajaan, siksi olen sitä mieltä että tällä on vaikutusta myös Kärppiin.
Pelin tulos voi ailahdella, mutta ei itse peliesitys ei välttämättä sitä tee. Viime aikojen peleistä ainoastaan Jukurit -peli on joukkueelta todella huono, muuten olen nähnyt joukkuueen pelissä paljon hyvää, vaikka tappioitakin on siis tullut. Siksi en näe tilannetta yhtä jyrkkänä kuin sinä. Kärpät on pelannut tällä kaudella "noin kolme" totaalista ohipeliä, mutta niitä nyt tulee kaikille.
Syksyn löi sekaisin Korona-tauko, ja osa pelaajista toipui itse taudista ilmeisen pitkään. Varsinkin puolustuksen lukuisat loukkaantumiset haavoitti Kärppiä pahasti. Pelitapa oli kunnianhimoinen eikä siinä onnistuttu täysin, mielestäni sen muuttaminen aloitettiin huomattavan paljon aiemmin, mutta niinkuin Mikkolakin totesi, sen vaikutus ei näkynyt pelissä heti. En näe kuitenkaan pelitavallisesti mitään täydellistä muutosta.
Olen tykännyt pääosin peli-ilmeestä viime pelissä, ja pelaaminen on mennyt minusta eteenpäin.
Huolenaiheitakin on:
- Annusen pitää löytää nyt pelinsä, ettei olla ihan yhden kortin varassa
- Mustonen, Aaltonen, Sailio... toivottavasti ei nyt ole mitään vakavaa loukkaantumista, heitä tarvitaan keväällä
- Ylivoima edelleen liian tehotonta, vaikka ehkä tähänkin on pientä toivonkipinää tullut
- Malttia pitää löytää esim. johtoasemassa pelaamiseen, varsinkin nuoriso-osasto pelaa välillä liiankin innolla. Tämä on valmennuksen tehtävä
Positiivista:
- Sulak on parantanut
- Pakistosta puuttui eilen Niemelä x2, laajuutta on kevääksi
- Tieksola on herätellyt ykköskenttää