Peliesitykset kaudella 2020–2021

  • 625 885
  • 8 707

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Stenkan kautta kuulosti, että Pulju syötti kiekon Byströmille, mutta ainakaan Liigan sivuilla ei ole syöttäjää mainittuna. Ilmeisen hyvä maski Jesseltä kuitenkin. Joka tapauksessa hieno nousu joukkueelta, tällaiset tekee hyvää. Jospa Räty olisi pelannut nyt jatkopaikkaa itselleen, oishan se mahtavaa jos hänestä saataisiin lisää laajuutta ratkaisuosastolle.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Nouseva käyrä koko pelin ajan merkkaa enemmän jopa kuin voitto tänään. Tästä on ihan ok jatkaa ensi viikolla. Tosin siipirikkoisena jatketaan valitettavasti. Fuck EHT.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Stenkan kautta kuulosti, että Pulju syötti kiekon Byströmille, mutta ainakaan Liigan sivuilla ei ole syöttäjää mainittuna. Ilmeisen hyvä maski Jesseltä kuitenkin. Joka tapauksessa hieno nousu joukkueelta, tällaiset tekee hyvää. Jospa Räty olisi pelannut nyt jatkopaikkaa itselleen, oishan se mahtavaa jos hänestä saataisiin lisää laajuutta ratkaisuosastolle.

Ässäpelaajan purku Byströmin lapaan.
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Komea voitto haettiin Porista, ja pääasiana toki se, että se tuli hyvällä pelillä. Ylivoiman jatkuminen tehokkaana, sekä nelosen vahvat otteet tänään voiton avaimena. Rädylle hienoja onnistumisia, ja maalien lisäksi muutenkin todella vahvaa peliä junnulta. Hyvä Aatu!
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ammu paljon viivasta maalille asti, niin hyviä asioita voi tapahtua.
Tästä olen itsekin maininnut joskus. Ja kyllä, tuntuipa hyvältä todistaa, että kyllä se Kärpillekin onnistuu kun noin tekee. Totuushan on, että kiekko on suht pieni kooltaan, että kun se sinne maalille heittää, niin kunnon maskeilla voi noinkin käydä tai tulee ohjuri tai päästään ripareille, jotka on usein aika hankala puollustaa..... Hieno päätös pelille tuo Byströmin maali. Kyllä se siitä. Ehkä kannattais joskus yv:lläkin kokeilla????
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi näin? Mikä tekee Kärpistä kovemman, kuin esimerkiksi nyt vaikka koko vuoden 2020 tilastollisesti selkeästi kovimman joukkueen Lukon?
Tilastoja voi pätkiä kukin makunsa mukaan. Tässä sinun pätkäisyssä on nyt vain se perustavaa laatua oleva vika, että joukkueetkin ovat vaihtuneet välissä. No, tokihan historia kertoo oman tarinansa. Kärpät on voittanut kolme kertaa peräkkäin runkosarjan nykyisen päävalmentajansa kanssa. Se on minusta jykevämpi pohja kuin yksi hyvin mennyt ja kesken jäänyt kevätkausi.

Kuluva kausi, jonka voimasuhteista on nyt siis kyse, on ihan aluillaan. Kärppien kohdalla syksy ollut niin erityinen, etten alkaisi hirveästi hätäilemään. Mitä pelaajavertailuun tulee, niin sinä luotat omiisi, minä omiini. Valmennuksessa Kärpillä on etu. Se nyt on selvä asia. Kunnioitan Virtaa. Hän on hyvä valmentaja ja on luonut hyvän putken Raumalle. Muuntautumiskykyä ei kuitenkaan ole. Kun putki vuotaa, paikkauksessa on ongelmia. No, hyvin on Lukko aloittanut, sitä ei käy kiistämän.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bobi
Päivän pelistä katsoin 2. erän ja pätkän kolmatta. Pisti silmään, että Kristof ja Niskala pelasivat hyvin. Niskalalla kyllä Ässien maalissa jäi mies pitämättä maalin kulmalta, mutta näitähän junnuille vielä sattuu. Hyökkäyspäässä oli todella hyvännäköistä toimintaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vähän orastavaa paranemista pelissä toki oli kun vastassa sarjajohtajaa heikompi joukkue.
Ottaen huomioon, että ilman kaksi pakiston ykkösnyrkkiä oli pois.
Ässiin peilaten kuitenkin huomasi suuren pelaajamateriaalin eron kunhan meidän miehistöpääsee omalle tasolleen - on se pitelemätön. Toivottavasti Pulju myös kohentaa peliään, tuntuu aika-ajoin peliesitykset aika huolimattomilta tietäen miehen taidot, että onko miestä kolhittu liikaa vaiko ajatukset jo rapakon takana ?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä pelaajavertailuun tulee, niin sinä luotat omiisi, minä omiini. Valmennuksessa Kärpillä on etu. Se nyt on selvä asia.

Et oikeastaan vastannut minun kysymykseeni mitenkään, vaan lähinnä totesit, että näin se nyt vain on koska minä niin sanon. Jotenkin kaipaisin lihaa luiden ympärille, enkä yksittäistä fraasia "se nyt on selvä asia".

Eipä minulla enempää tästä asiasta, koska ei tähän ketjuun pippelinmittailu edes kuulu. Ehkä käyt kirjoittamassa ne sinun laajemmat perusteet voimasuhdeketjuun, miksi Kärpät on mestarisuosikki numero yksi.

PS. Enhän minä edes väittänyt Lukon olevan kovempi, kuten sinä annat ymmärtää. Minä kysyin sinulta, mikä tekee Kärpistä kovemman joukkueen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Et oikeastaan vastannut minun kysymykseeni mitenkään, vaan lähinnä totesit, että näin se nyt vain on koska minä niin sanon. Jotenkin kaipaisin lihaa luiden ympärille, enkä yksittäistä fraasia "se nyt on selvä asia".
Vastasin kirjoitukseesi ja myös kysymykseesi. Kerroin Kärppien tukevan tilastollisen selkänojan niin valmennuksen kuin tulostenkin osalta. Kerroin myös, miksi en pidä Virtaa Mannerin tasoisena. En siis vain todennut, että se on selvä asia, kuten tökerösti kirjoitat.

Pelaajavertailuun en vain jaksa lähteä. Siksi tyydyn toteamaan, että sekä Lukolla että Kärpillä on erinomainen pelaajamateriaali.

Sinä teit Kärpistä ja Mannerista pelitapapäätelmiä yhden pelin perusteella ja vieläpä sellaisesta pelistä, johon kärpillä oli poikkeukselliset lähtökohdat. En hirveän suurta painoarvoa tuolle kokonaisuutta tarkasteltaessa antaisi. Hetkessä eläminen on kunnioitettavaa. Jos kuitenkin haluaa pohtia koko runkosarjan voimasuhteita, on pyrittävä katsomaan isoa kuvaa ja ymmärrettävä urheilullisia taustoja. Mestarisuosikistahan tässä oli kyse ja runkosarjan voitto antaa mestaruusjahtiin paalupaikan, ei syksyn kymmenen ensimmäistä peliä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sinä teit Kärpistä ja Mannerista pelitapapäätelmiä yhden pelin perusteella ja vieläpä sellaisesta pelistä, johon kärpillä oli poikkeukselliset lähtökohdat. En hirveän suurta painoarvoa tuolle kokonaisuutta tarkasteltaessa antaisi.

Minä totesin, että Kärppien viisikkopeli loisti poissaolollaan ja hyökkäyksiin lähdöissä etäisyydet olivat hyökkääjien sekä puolustajien osalta valtavat, joka esti esimerkiksi helpon ykkössyötön antamisen ja pelin levittämisen laitaan, jonka lisäksi kiekon alueelle tuonti perustui lähinnä yksittäisen pelaajan (Puljujärvi/Kristoff/Koblizek) kiekon kuskaamiseen punaisen yli, koska seisoville laitureille ei kiekkoa pysty jakamaan, jonka jälkeen norsu hyökkäysalueelle, josta vastustajan (tässä tapauksessa Lukko) oli helppo lähteä rytmittämään omaa peliä omista, kun painetta antoi vain sen kiekon roiskaisia.

Tämä ei ole pelitapapäätelmä, vaan fakta, joka toistui pelissä useaan kertaan. Voin kyllä halutessasi katsoa pelin tallenteelta ja antaa sinulle konkreettisen esimerkin Kärppien hyökkäyksiinlähdöstä, mikäli haluat.

Kyllä kyllä, Kärpiltä puuttui ykköspari ja oli ollut karanteenia, mutta tuskin kahden puolustajan puuttuminen oleellisesti vaikuttaa siihen, miten Manner haluaa joukkueen kiekon tuovan vastustajan alueelle.

Tämähän ketju on peliesitykset ja minä kerroin miten minä näin pelin omin silmin. Samoja asioita sieltä löytyi, mitä täälläkin oli ennen peliä puhuttu, joten tuskin kyse oli yhdestä yksittäisestä ottelusta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämä ei ole pelitapapäätelmä, vaan fakta, joka toistui pelissä useaan kertaan. Voin kyllä halutessasi katsoa pelin tallenteelta ja antaa sinulle konkreettisen esimerkin Kärppien hyökkäyksiinlähdöstä, mikäli haluat.
Ei tarvitse antaa konkreettista esimerkkiä, en ole kehitysvammainen. En myöskään ole niin innokas pelitapakeskustelija, että sinun kannatta moista aikaa minun takia tuhlata. Yhtäkaikki, olen koettanut viedä keskustelua varsinaisen kysymyksesi suuntaan ja vastata siihen, eli miksi Kärpät on mielestäni mestarisuosikki numero yksi. Faktoilla yhdestä pelistä ei tällaista asiaa voi perustella.
Kyllä kyllä, Kärpiltä puuttui ykköspari ja oli ollut karanteenia, mutta tuskin kahden puolustajan puuttuminen oleellisesti vaikuttaa siihen, miten Manner haluaa joukkueen kiekon tuovan vastustajan alueelle.
Sulakin ja Heshkan uupuminen sekä kymmenen päivän katko joukkueharjoittelusta ja jääharjoittelusta vaikuttavat paljon siihen, miten joukkue suorittaa jäällä.
Tämähän ketju on peliesitykset ja minä kerroin miten minä näin pelin omin silmin. Samoja asioita sieltä löytyi, mitä täälläkin oli ennen peliä puhuttu, joten tuskin kyse oli yhdestä yksittäisestä ottelusta.
Tämä on peliesitykset -ketju, totta. Vastasin sinun kysymykseesi liittyen Kärppien suosikkiasemaan ja vastaukseeni saamaan kritiikkiin. Sen vuoksi keskustelumme koskee Kärppien suosikkiasemaa mestariksi. Olen kertonut tämänkin keskustelun aikana, etten ole pelitapa-asiantuntija. Kuitenkin viet keskustelua kokoajan yhden ottelun pelitavallisiin asioihin. Olen koettanut avata silmiäsi laajempaan katselmukseen. Ikävä kyllä huonoin tuloksin.

Neljän ensimmäisen ja voitokkaan liigapelin aikana ei paljon pelitapakritiikkiä noussut, päinvastoin vastustajan puolelta tuli kehuja. Jos haluat oikeasti käyttää aikaasi Kärppien pelitavallisiin asioihin, selvitäpä Kärppien syöttömäärät ja kiekonhallinta tasakentällisin. Nuo tilastot toisivat lisää informaatioita pelitapakeskusteluun.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Yhtäkaikki, olen koettanut viedä keskustelua varsinaisen kysymyksesi suuntaan ja vastata siihen, eli miksi Kärpät on mielestäni mestarisuosikki numero yksi.

Niin ja siihen minä kaipasin perusteluita ja lopuksi totesin, että sen paikka ei ole täällä ja että odotan sinun kirjoittavan ne perustelut tuonne Liigan yleiselle puolelle voimasuhdekeskusteluun. Vastauksesi kysymykseeni oli niin suppea, etten minä ainakaan saanut rehellisesti siitä mitään irti, varsinkaan kun et ollut halukas vertailemaan yhtä olennaista osaa, pelaajamateriaalia, jonka lisäksi vastauksesi valmennuksellisesta/pelitavallisesta erosta oli hyvin hyvin suppea. Eikä tässä ole kyse vain Lukko vs Kärpät asetelmasta.

Mutta kuten sanoin, antaa olla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin ja siihen minä kaipasin perusteluita ja lopuksi totesin, että sen paikka ei ole täällä ja että odotan sinun kirjoittavan ne perustelut tuonne Liigan yleiselle puolelle voimasuhdekeskusteluun. Vastauksesi kysymykseeni oli niin suppea, etten minä ainakaan saanut rehellisesti siitä mitään irti, varsinkaan kun et ollut halukas vertailemaan yhtä olennaista osaa, pelaajamateriaalia, jonka lisäksi vastauksesi valmennuksellisesta/pelitavallisesta erosta oli hyvin hyvin suppea.

Mutta kuten sanoin, antaa olla.
Se, että sinulla on aikaa ja haluja kirjoitella täällä yksityiskohtaisia ja pitkiä kirjoituksia, ei tarkoita sitä, että kaikilla on. MInullakin oli aikaa ja haluja aiemmin enemmän, nykyään perin vähän. Se, mitä sinä kutsut suppeudeksi, minä kutsun tiivistämiseksi. Kannattaa joskus kokeilla. Isoa kokonaisuutta ei aina kannata yrittää purkaa yksityiskohtaisesti.

Mitä tulee tuohon pelaajamateriaaliin, niin vertasinhan minä niitä sen verran kuin kysymykseesi vastaamiseen oli tarpeellista. Merkitykselliset erot löytyvät muualta kuin yksittäisistä pelaajista.
 

Micol

Jäsen
Tämähän on aivan erinäköistä kotipelaamista, kun Mikkola on puikoissa! Syötöt napsuvat hyvin liikkuvalle ketjukaverille vauhtiin. Hyvä Late!

Edit. Ylivoimakin selvästi aktiivisempaa ja hyviä syöttöjä oikeille tekopaikoille.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tämähän on aivan erinäköistä kotipelaamista, kun Mikkola on puikoissa! Syötöt napsuvat hyvin liikkuvalle ketjukaverille vauhtiin. Hyvä Late!

Edit. Ylivoimakin selvästi aktiivisempaa ja hyviä syöttöjä oikeille tekopaikoille.
Menit manaamaan.

Ensimmäiset n. 10min suhteellisen hyvää peliä. Sen jälkeen melkoista kuraa. Oman alueen PP todella heikkoa.

Edelleen huvittaa, että tulosyksikköihin on hommattu Aleksi Mustosen tasoisia pelimanneja.
 

Hanslankari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aktiivinen aloitteellinen rohkea sakki
Ei jumalauta mitä puolustamista.. Junnuja sielä pyörii seassa mutta silti, paskaa.
 

puhuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kärppienhän piti kotona pelata nimenomaan kotiyleisölleen.. Montakohan silmäparia raahautuu paikalle seuraavaan Saipa-peliin? Surkeaa peliä ja vähäisenkin yleisön halveksimista lähteä peliin ilman valmistautumista todella heikolla asenteella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös