Viivaan vielä Friman ja etana niin on vastustajalla paskat housussa.
Tämä. Lehtonen on tosiaan vain yksi pelaaja ja kahdessa ylivoimaviisikossa on kymmenen pelaajaa. Ei kai ne kaikki yhdeksän muuta nyt yhtäkkiä unohda miten ylivoimaa pelataan, kun Bobi Lehtonen ei olekaan viivalla?Täällä kun on nyt kritisoitu tuota Lehtosen hankintaa puoleksi kaudeksi ja kovia peliminuutteja, niin näyttäkää mulle GM kuka ei Lehtosta joukkueeseensa olisi ottanut ja näyttäkää mulle valmentaja, joka ei Lehtosta olisi hyödyttänyt kovilla peliminuuteilla. Ja nyt puhun nimenomaan Jokereiden tasoisista joukkueista, jotka ovat haastajan asemassa.
En ymmärrä näitä valittajia.
Ja nyt kun aletaan nähdä nettovaikutus Lehtosen poistuttua niin sen hyödyn voi kyllä ihan aidosti kyseenalaistaa. Nettovaikutuksella tarkoitan aikaa Lehtosen kanssa vs ilman. Ennen kautta päähankinnat sisään. Rahaa oli varmasti koska Lehtoselle maksettiin jotain ja Leppäkään ei ilmaiseksi pelaa. Pelaajamarkkina oli tämänkin palstan mukaan parempi kuin aikoihin eli kyllä siellä pätevää ukkoa oli saatavilla. Sen taakse on turha mennä.Tottakai tuollaiset lehtoset ja tolvaset otetaan mukaan jos vaan saadaan, vaikka vain osaksi kautta. Keväällä jokainen piste on tärkeä.
Jokereiden tehokkuus Lehtosen jälkeen on myös pudonnut, siis yv:n ulkopuolellakin. Sanoisin että osittainen syy-seuraus. Kyllähän Lehtosen ylös tunnit, pelin avaus, viivapeli 5vs5, pitchaaminen sisään HAPPissa oli huippuluokkaa. Se korvattiin äsken ja Leppä hakee virettään. Väitän että on syy-seuraus tehottomuuteen.
Mitä tulee tuohon tilanteeseen jossa Kaga puttasi sisään niin nauroin ääneen kun näin miehen irtoavan ja kukaan ei seuraa. Mun silmin väsynyttä d-junnu virhettä. Tuota pidän helposti korjattavana asiana.
PAPP huolettaa sitten enemmän. Kazan painoi kahdeksan uunia kahteen iltana ja se on liikaa. Vaikka oltiin ajoittain hyvinkin pelissä, silti tulos ja peli lipesi käsistä. Sanoisin että Marjalla on reilusti töitä edessä. Pleijareihin mennään. R1 mennään jatkoon. R2....
Runkosarja on pitkä. Kaikki pisteet pitää kerätä mitä on haalittavissa. Sellaista kautta ei taida ollakaan, missä jossain vaiheessa ei olisi tullut "slumppia." Ensisijainen tavoite on päästä pleijareihin. Ja siihen mennessä pelin pitäisi olla (taas) kunnossa. Luotan siihen, että nyt on vielä aikaa sopeutua Lehtosen puuttumiseen. Eri asia on, jos joku kärkipelaaja häipyy jengistä syystä tai toisesta vaikkapa neljä viikkoa ennen kauden tärkeimpiä pelejä.Ja nyt kun aletaan nähdä nettovaikutus Lehtosen poistuttua niin sen hyödyn voi kyllä ihan aidosti kyseenalaistaa. Nettovaikutuksella tarkoitan aikaa Lehtosen kanssa vs ilman. Ennen kautta päähankinnat sisään. Rahaa oli varmasti koska Lehtoselle maksettiin jotain ja Leppäkään ei ilmaiseksi pelaa. Pelaajamarkkina oli tämänkin palstan mukaan parempi kuin aikoihin eli kyllä siellä pätevää ukkoa oli saatavilla. Sen taakse on turha mennä.
Jep. Ei tulisi sattua, samaa mieltä. Jos tämä on tietoinen valinta, mitä en sinällään pakiston profiilin tietäen ihmettelisi(vahvuus ei ole kamppailemisessa),niin sitten voipi tulla lyhyt kevät. Staattinen aluepuolustus, joka eilen meni varmasti väsymyksen piikkiin, on lyhyt tie lomille. Jaskinin kaltaiset panssarivaunut ja Kagan kaltaiset raketit käyttää tuon surutta hyväksi. Jokereiden parasta puolustamista, tuolla pakistolla, on kiekon kanssa. Johon kyllä kiitettävästi pyrittiin eilenkin väsyneenä. Ongelma, joka ei viime keväänä realisoitunut kuin kahdesti, on pitkät hyökkäykset joita Jokerit ei saa omissa poikki. Viisikot pitäisi saada sen verran tasapainoisesti rakennettua että jokaisessa on riittävä määrä jerkkua painimaan se 1vs1 voitto omissa ja voittamaan kiekko takaisin.Totesinkin, että tämä on vain yksityiskohta. Mutta ei sellaista tulisi sattua KHL:ssä Jokereille. Miten muuten se on selitettävissä kuin päätöksellä pelata aluetta aiempaa enemmän miespuolustamisen sijasta? No, ehkä väsy.
Runkosarja on pitkä. Kaikki pisteet pitää kerätä mitä on haalittavissa. Sellaista kautta ei taida ollakaan, missä jossain vaiheessa ei olisi tullut "slumppia." Ensisijainen tavoite on päästä pleijareihin. Ja siihen mennessä pelin pitäisi olla (taas) kunnossa. Luotan siihen, että nyt on vielä aikaa sopeutua Lehtosen puuttumiseen. Eri asia on, jos joku kärkipelaaja häipyy jengistä syystä tai toisesta vaikkapa neljä viikkoa ennen kauden tärkeimpiä pelejä.
Kärsivällisyyttä. Joulukuussa ei ole koskaan voitettu yhtään mestaruutta.
Olen samaa mieltä. Lehtosen ja Tolvasen avulla syksyllä saavutetut pisteet tulevat olemaan todennäköisesti huipputärkeitä runkosarjan jälkeen tosipelien alkaessa.Täällä kun on nyt kritisoitu tuota Lehtosen hankintaa puoleksi kaudeksi ja kovia peliminuutteja, niin näyttäkää mulle GM kuka ei Lehtosta joukkueeseensa olisi ottanut ja näyttäkää mulle valmentaja, joka ei Lehtosta olisi hyödyttänyt kovilla peliminuuteilla. Ja nyt puhun nimenomaan Jokereiden tasoisista joukkueista, jotka ovat haastajan asemassa.
Olen samaa mieltä. Lehtosen ja Tolvasen avulla syksyllä saavutetut pisteet tulevat olemaan todennäköisesti huipputärkeitä runkosarjan jälkeen tosipelien alkaessa.
Kyllä minä rinnastin. Lehtonen ja Tolvanen olivat molemmat Jokereille vahvistuksia ja heiltä molemmilta löytyy suuri potentiaali ja molemmat lisäsivät joukkueen kiinnostavuutta. Ovetshkin on jo valmis tähti, mutta samasta ilmiöstä oli periaatteessa kyse sekä Jokereiden että Dynamon johdossa, valmennuksessa ja GM:illä - halu parantaa joukkueen iskukykyisyyttä kauden alusta alkaen.@Hokileidi ethän sä nyt vaan verrannut Lehtosta Ovechikiin? Sama kun vertaisit Toyota Terceliä Mersuun. Niin hyvä kun Lehtonen on niin Ovechkin on koko lajin top3 maalintekijä. Ikinä.
Ovetshkin on jo valmis tähti, mutta samasta ilmiöstä oli periaatteessa kyse sekä Jokereiden että Dynamon johdossa, valmennuksessa ja GM:illä - halu parantaa joukkueen iskukykyisyyttä kauden alusta alkaen.
Samalla ideologialla voit verrata Julius Junttilaa AO8:n. Molemmat vahvistavat jotain joukkuetta maailmassa. Ja aivan periaatteessa kyse samasta ilmiöstä - mutta ei sitten ihan kuitenkaan käytännössä.Kyllä minä rinnastin. Lehtonen ja Tolvanen olivat molemmat Jokereille vahvistuksia ja heiltä molemmilta löytyy suuri potentiaali ja molemmat lisäsivät joukkueen kiinnostavuutta. Ovetshkin on jo valmis tähti, mutta samasta ilmiöstä oli periaatteessa kyse sekä Jokereiden että Dynamon johdossa, valmennuksessa ja GM:illä - halu parantaa joukkueen iskukykyisyyttä kauden alusta alkaen.
Samalla ideologialla voit verrata Julius Junttilaa AO8:n. Molemmat vahvistavat jotain joukkuetta maailmassa. Ja aivan periaatteessa kyse samasta ilmiöstä - mutta ei sitten ihan kuitenkaan käytännössä.
Joo, kyllä mäkin sen hiffasin. Lehtonen nyt ei mikään Ovechkiniin verrattava starba nyt ihan ole.No sano nyt joku joukkue tästä samasta sarjasta, jota Junttila vahvistaisi jollain tavalla...
Mä hiffasin kyllä täysin tuon mitä @Hokileidi
Tuossa joku mainitsi, ettei mestaruuksia voiteta joulukuussa. Ei niin, mutta entäs jos Lehtonen oltaisiin jätetty hankkimatta, ja vedelty Pudaksella alkukausi? Keväällä sitten kun jäädään pinnalla pleijareista pois, ihmetellään, että kyllä ne alkukauden pari pupellusta olisi ehkä sittenkin kannattanut voittaa.
Entäs jos oltaisiin sen Lehtosen sijaan hankittu se pysyvä 1.pakki jo ennen kauden alkua niin tätä koko tilannetta ei tarvitsisi ihmetellä? Sitä rahaa on varmasti on ollut edelleen ja markkina on ollut ostajan. Ja mielestäni nimenomaan se Pudas olisi anyway pitänyt "polttaa" paskoista otteistaan per heti eikä joulukuussa, jolloin sitä aikaa reagoida on myös eri tavalla vs. joulukuu.
Mahdollista, mutta en jotenkin tähän usko janan ollessa Gunderson-Larsen-Genoway-Gilroy-Lepistö-Lepistö/Lehtonen...Joka kausi se ykköspakki on ollut sainattu jo aikaa sitten.Niin, ehkä sitä on yritettykin tehdä, mutta ketään ei ole tarttunut täkyyn? Sitten on päätetty pelata lisää aikaa Bobilla sen ykköshepan etsimiseen, mutta sitä ei ole edelleenkään löytynyt...