Mielestäni juuri tällä hetkellä hommat näyttävät olevan Jokereilla suht hyvin kohdillaan. Voittoja/pinnoja putoilee laariin mukavalla tahdilla ja eikös se ole ainakin jonkinsortin mittari jengin nykykunnosta jos oikein asian ymmärrän.
Maalivahdit: Juuri tällä hetkellä vaikuttaa vahvasti siltä että meillä on kaksi ykkösveskaria ja jos joku nyt keksii että se on huono asia, niin rohkenen olla eri mieltä. Eli hyvällä mallilla on jokereiden maalivahtipeli.
Puolustajat: Lehtosen Mikon lähtö vei pakistolta todella paljon hyökkäyspään tehoja, mutta avasi samalla muille puolustajille saumaa isonpaan yv-rooliin ja tuohon täkyynhän ainakin Grant on tarttunut ihan hyvällä otteella.
Kokonaisuudessaan Sklenicka ja Kivistö ovat tasaisimmat/vahvimmat suorittajat tähän mennessä. Friman, Krejcik ja jo mainittu Grant parantaneet selkeästi viime viikkoina.
Lööv on ainakin itselleni pienimuotoinen mysteeri, jotenkin semmoinen junnumainen höntyily leimaa ruotsalaispakin otteita mielestäni turhankin usein. Vikin maanmieheltä sen sijaan odotin ainakin itse nähtyä (huomattavasti) enemmän, mutta ainakin vielä olen saanut pettyä Pudaksen kohdalla odotuksiini.
Ei tuo pakisto tuollaisenakaan ihan pöllömpi ole ja kun tuohon seitsikkoon lisätään Lepistön Sami, niin kyllä mä näkisin että alakerta on ihan jees kamaa.
Hyökkääjät: O Neill vetänyt (jo totutusti) aivan huippukautta, puheet ehkäpä koko sarjan parhaasta pelaajasta eivät todellakaan ole tuulesta temmattuja haihatuksia tämän kauden esitysten perusteella.
Savinainen ollut ainakin omissa papereissani erittäin hyvä, ellei jopa erinomainen.
Seuraavaan kategoriaan nostaisin hyökkääjistä ainakin Joensuun sekä Reginin ja eiköhän Pakarisen Iirokin tähän "lokeroon" kuulu.
Schroederissä olin ekojen pelejen jälkeen aistittavissa snadin palan "Metroa", mutta aina ei haaveet ja todellisuus kuitenkaan kohtaa. Tehoja on kuitenkin viime peleissä ruvennut syntymään, joten olen suhteellisen luottavainen että näkemykseni ei ehkä sittenkään ollut ainakaan ihan metsässä..
Alkukaudesta maaliorgioita viettänyt tanskankarhu Jensen nukkui marraskuun mittaiset talviunet ja itse ainakin pelkäsin että mitenköhän äijän kupoli kestää maalittomuuden tuoman vitutuksen. No, toivotaan että tuo perjantain osuma avaa jälleen juuttihyökkääjän maalihanoja.
Omaa silmääni miellyttää Haapalan energia ja syöttötaito, mutta joo, kyllähän noita tehopisteitä saisi olla hivenen enemmänkin Henkalla.
Anttilan työmäärää sekä moraalia ei varmasti kukaan voi kiistää, plussana poikkeuksellinen av-spesialiteetti aivan poikkeuksellisen ulottuvuutensa ansiosta. Ja kyllähän Mörkö maalejakin osaa silloin tällöin tehdä jopa "isoissa peleissä", vai muistanko väärin?
Norman on Norman eli tiedetään mitä saadaan= luottoäijä.
Mäenalanen saanut ehkä eniten kuraa aiheetta vai aiheesta, tiedä häntä, mutta kyllä Sakun pelillinen taso pitäisi riittää hyvinkin tässä sarjassa. Näin ainakin itse haluan uskoa.
Pihlström on sitten taas Pihlström.. Nelosen "duracelina" parhainmillaan hyvä, mutta ehkäpä tuolla liksalla pitäisi kuitenkin pystyä hivenen parempaan..
Ikosessa ei mitään vikaa, mutta "touhuttamiseksi" se Henkankin pelaaminen turhan usein tuppaa menemään omaan makuuni.
Pari ukkoa vielä jäljellä ja näistä Tolvanen on ollut ainakin itselleni iso iso pettymys, ei Eelistä sen enempää tässä yhteydessä.
Junttila taas käy ens viikolla majupeleissä heittämässä pari nyyttiä Moskovassa ja palaa sieltä seurajoukkuepaitaan aivan uusissa sfääreissä! (tämä on toive).
Jokerit on juuri tällä hetkellä varsin hyvä jääkiekkojoukkue.
Hyvältähän tämä tosiaan tällä hetkellä näyttää, se onkin sitten toinen asia katkeaako tämäkin kausi edellisen tapaan ennen aikojaan..?