Olit nyt poiminut erillisistä viesteistä irrallisia lauseita, jotka sait yhdistettyä omaa viestiäsi tukemaan.
Jep, tunnustan poimineeni tarkoitushakuisesti irrallisia kappaleita erillisistä viestistä. Tällä pyrin nimenomaan alleviivaamaan omaa näkemystäni. Minua hämmästyttää, että kun (juhlakauden extra-panostuksen jälkeenkin) pienellä budjetilla operoiva SaiPa on sarjataulukossa 25/60 ottelun jälkeen viidentenä, niin merkittävän suuri osa tänne kirjoitetuista kommenteista on enimmäkseen negatiivisia. Totta kai saa ja pitääkin esittää myös kritiikkiä, mutta "
ei tällä pelillä keväällä kuitenkaan pärjätä" -ruikutus on turhauttavaa.
Liigassa ei ole tällä kaudella ensimmäistäkään heittopussia. "Varmoja pisteitä" ei (ainakaan SaiPalle, Kärpillä voi olla toinen tilaanne...) ole tarjolla missään, ja 14.3.2019 runkosarjan päättyessä viisi tasokasta joukketta aloittaa kesälomansa. Olen vähän herkutellut ajatuksella, että jos divari-joukkueet KooKoo, Sport ja Jukurit kaikki selviäisivät jatkokierroksille, niin mitkä viisi joukkuetta jäisivät viivan alapuolelle? Veikkaan että helmikuun maaottelutauon jälkeen pelattavilla viimeisillä noin 10 kierroksella nähdään pitkä ja armoton taistelu alemman Play off -viivan tuntumassa.
SaiPan(kin) pelin pitää olla parhaimmillaan vasta keväällä, ja minulle sopii vallan mainiosti, että peliesitykset ovat vielä tässä vaiheessa sekalaisia. Lehterän tehtävänä on minun mielestäni 1) varmistaa SaiPan pääsy jatkopeleihin
ja 2) rakentaa kevättä kohti nouseva kuntokäyrä joukkueelle. Näiden kahden tavoitteen välisen painotuksen optimointi ei varmasti ole helppoa, mutta minun mielestäni tilanne näyttää nyt hyvältä. Kokeiluja tehdään ja asioita opiskellaan yksi kerrallaan. Selinin aikaan tilanne oli toinen, Atun ei juuri tarvinut miettiä Play offeissa pärjäämistä, koska pelkästään sääleihin pääsy olisi silloin ollut valtava menestys.