Peliesitykset kaudella 2017–2018

  • 601 131
  • 4 265

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaista.

Minkäs teet ja Kärpät oli tämän verran parempi.

Taisteleva ja kovaa duunia tekevä joukkue, mä tykkäsin enkä jaksa liikaa dumata kun ei siihen aihetta ole.

Pieniä puutteita ja niitä vailla oltiin finaaleissa, ei siinä kummempaa kuin uutta kautta kohti ja silloin pitäisi olla kilpailijoita edellä ja kattila kädessä.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
Eikös se ollu saletti että tällä totaalisen väärin kootulla jengillä ei pärjätä koska kyrpä-Nybari, vässykkä-Selin, massi-Malinen, penthouse-Carlsson ja lopullisen flopin aiheuttaneet Kankaanperä ja Tallberg?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se ollu saletti että tällä totaalisen väärin kootulla jengillä ei pärjätä koska kyrpä-Nybari, vässykkä-Selin, massi-Malinen, penthouse-Carlsson ja lopullisen flopin aiheuttaneet Kankaanperä ja Tallberg?
No olihan se näköjään niin, ei pärjätty ja kannusta kilpailee Tappara ja Kärpät.
 

Rutale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers.
No olihan se näköjään niin, ei pärjätty ja kannusta kilpailee Tappara ja Kärpät.

Näinhän se meni,oikeassa olivat. Jossain kohdassa rotsit alko kuitenki vaivihkaa suhista ja vedottiin kaikenmaailman oman elämän tilanteisiin ym.

Edit. sana.
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Joku näissä seiskapeleissä on, että pettymys ei tunnu niin suurelta. Game 6 tappio olisi ollut paljon pahempi. Näin sen nyt kuului tällä kertaa mennä. Kärpät taisivat ottelun loppuun parantaa sen ainoan asian missä välillä olivat sarjassa selkeästi IFK:ta huonompia, eli puolustusalueen puolustuspeli. Se riitti tähän tulokseen.
Kevät oli hieno ja kausi lupaava, tohon kun laittaa vielä Tyrväisen eteen kovan ykkössentterin ja vahvistaa puolustuksen niin Atun kuntopohjalla ja pelisysteemillä voidaan mennä päätyn asti. Tyrväinen, Thorell, Lennu, Kaski, Kanki, Tallberg ja tietenkin Heiskanen jäivät kaudesta parhaimpina muistoina mieleen. Kun tällaisia pelaajia on omissa niin lajia on hienoa seurata. Tästä on hyvä jatkaa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Hieno taistelu kaikesta huolimatta, ja NE pienet asiat...Syksyn harjoitusmatseja katsoen oli hienoa, että edes kympin sakkiin kivuttiin. Kiitos. Tack.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Joku näissä seiskapeleissä on, että pettymys ei tunnu niin suurelta. Game 6 tappio olisi ollut paljon pahempi. Näin sen nyt kuului tällä kertaa mennä.

Mäkin olin kyllä jotenkin todella oudon rauhallinen ennen peliä ja pelin aikanakin. Ainoan kerran syke nousi oikeastaan ihan siinä viimeisellä minuutilla, kun tasoitusta haettiin. Muutoin ei ollenkaan. Game 6:ssa olin todella "ahdistunut" ja hermostunut. Olisi vituttanut niin paljon hävitä se peli. Erosen voittomaalin jälkeen tuli vain suuri helpotuksen tunne, että saatiin runkosarjan voittaja vietyä niin tiukoille kuin mahdollista oli.

Kiitos IFK. Syksyllä tämä tuntui aivan utopistiselta vaihtoehdolta, että välierien Game 7:ssa ollaan. Ehkä juuri siksi tämä pettymys ei niin kova ole. Hetken aikaa harmitti pelin jälkeen, mutta sitten tilalle tuli käsittämättömän suuri ylpeyden tunne. Upea sarja ja upea taistelu joukkueelta. Kärpät oli juuri tuon verran parempi, ei siinä mitään sen kummempaa. Toisaalta omaa pettymystä voi lievittää myös se, että ei tarvitse lähteä Tapparalle häviämään finaaleita. Silloin olisi vituttanut niin aidosti kuin vain voi. Rehellisyyden nimissä en nimittäin usko, että IFK:lla olisi pytty noussut Tapparaa vastaan ja nyt sillä vaihtoehdolla ei tarvitse enää tietysti spekuloidakaan.

Pronssipelit on ihan vitsejä, mutta onhan se myös niin, että tuolle joukkueelle soisi vielä yhden ja viimeisen voiton tälle kaudella. Onhan se mitali aina mitali, vaikka en pronsseja hirveästi arvosta.

Perjantaina on otettava kuitenkin nokka kohti Turkua. Kyllä tätä hienoa joukkuetta haluaa vielä kerran katsella ihan paikan päältä. Samalla on mahdollisuus nähdä Super-Miro viimeistä kertaa moneen vuosikymmeneen punapaidassa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Järjetön taistelu molemmilta joukkueilta, ja lähellä se IFK:n tasoitus oli. Kova joukkue.

Kirjoitan vielä tännekin, eli anteeksipyyntö IFK-faneille omasta käytöksestä etenkin otteluseurantojen puolella. Välillä läikkyi yli ja karkasi käsistä, mutta nyt on sotakirveet haudattu ja taisto tauonnut. Hieno vastustaja olitte ja toivottavasti olette jatkossakin.

Ihmeen paljon paskaa jaksoit suoltaa kyllä tänne IFK:n osioonkin.

Millään anteeksipyytelyillä ei ole merkitystä. Kyseessä on kuitenkin aikuisten miesten leikki, eikä kukaan voi oikesti mieltänsä pahoittaa, vaikka joku kärppäfani kiertääkin ketjuissa trollaamassa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
@Iker tuossa jo mainitsi taikasanat taisteleva, kovaa duunia tekevä & joukkue. Kaikki nuo voi kirjoittaa alusta loppuun isoilla kirjaimilla jos sille tuntuu. Mä tykkäsin tämän kauden meiningistä ihan helvetisti. Ei ollut kyseessä mikään selät suorina rusettiluistelua vetelevä balleriinaporukka joka kerran kymmeneen peliin käy kiskomassa poikkaria brändin nimissä päin näköä ja jatkaa surffailuaan. Kausikorttitiimin on kyllä helvetin helppoa myydä mulle kausari seuraavallekin kaudelle. Kiitos Atu ja Jätkät, olitte JOUKKUE. Saatanan sitkeä sellainen.

Ja ottakaa nyt ne pronssit Turusta mukaan. Ei varmasti nappaa paskaakaan just nyt mutta ansaitsette kyllä tästä yhteisestä matkasta jonkun konkreettisen muiston mukaanne. Ihan jokainen. Kiitos. Tack.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihmeen paljon paskaa jaksoit suoltaa kyllä tänne IFK:n osioonkin.
Mielenkiintoinen väite, kirjoitin tämän välieräsarjan aikaan tänne IFK-osioon kahdeksan viestiä, joista ainakin muutama käsitteli sitä kun joku IFK-fani väitti Jannan laulaneen maammelaulun väärin. Jos joku piti tuota paskana ja trollaamisena niin mielenkiintoinen näkökulma.

EDIT:

Korjaus, välierät nämä nyt siis kuitenkin oli.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Jeps, just ne kaks jengiä joidenka ei haluaisi siellä olevan. Huhheijjaa, mikä vitutus.

Aika voimakkaasti tuli lyötyä seinään Elmossa kun peli päätty, mutta nyt kävi tuuri kun ei ollu betonia vastassa (joskus käyny huonomminkin kätöselle).
Ai oikeasti? Lyöt nyrkin seinään?
Ei helvetti. Aikuinen mies, sulla ei vissiin oo elämässä kovin isoja ongelmia ollu.
Mä menin pihalle skidien kaa ampumaan kiekkoja levyltä. Toinen meni maaliin, se on "Hude-Keke" ja toinen ampuu niitä, se on "Hessu".
Silleen tappiot käsitellään tässä hoki-familyssa.
Suosittelen.
 

Puzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ai oikeasti? Lyöt nyrkin seinään?
Ei helvetti. Aikuinen mies, sulla ei vissiin oo elämässä kovin isoja ongelmia ollu.
Mä menin pihalle skidien kaa ampumaan kiekkoja levyltä. Toinen meni maaliin, se on "Hude-Keke" ja toinen ampuu niitä, se on "Hessu".
Silleen tappiot käsitellään tässä hoki-familyssa.
Suosittelen.

Ei jumalauta mitä paskaa. Jengiä vituttaa niin ettei veri kierrä ja sä tuut tänne opettamaan miten hävitään oikeaoppisesti. Tosi kiva hei, että teillä on kivaa.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Ai oikeasti? Lyöt nyrkin seinään?
Ei helvetti. Aikuinen mies, sulla ei vissiin oo elämässä kovin isoja ongelmia ollu.
Mä menin pihalle skidien kaa ampumaan kiekkoja levyltä. Toinen meni maaliin, se on "Hude-Keke" ja toinen ampuu niitä, se on "Hessu".
Silleen tappiot käsitellään tässä hoki-familyssa.
Suosittelen.

Ei se siitä kerro onko ongelmia ollut.

Itse hautasin oman vastasyntyneen lapseni pari vuotta sitten ja viidennen pelin jatkoaikatappion tullessa vitutti niin, ettei veri meinannut kiertää. Kaukosäätimen nakkasin lattiaan.

Ihan pelleilyähän tämä urheilu ja urheilun pettymykset ovat oikeisiin asioihin verrattuna. Ehkä se on vain älyttömän helppo olla kummemmin hermostumatta, jos on eläviä lapsia joiden kanssa viettää aikaa.
 

Erätauko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse hautasin oman vastasyntyneen lapseni pari vuotta sitten ja viidennen pelin jatkoaikatappion tullessa vitutti niin, ettei veri meinannut kiertää. Kaukosäätimen nakkasin lattiaan.

Ihan pelleilyähän tämä urheilu ja urheilun pettymykset ovat oikeisiin asioihin verrattuna. Ehkä se on vain älyttömän helppo olla kummemmin hermostumatta, jos on eläviä lapsia joiden kanssa viettää aikaa.

Pakko kirjoittaa sen verran, että otan osaa. Vaikka taustalla on paljon isompaa ja merkityksellisempää surua ei se silti tarkoita sitä, etteikö urheilupuolen tappiot voisi ja saisikin ketuttaa.

Peliesityksistänne täältä vieraasta pöydästä sen verran, että en olisi uskonut että teidän jengi pystyy parantamaan tekemistä kauden aikana näin paljon. Välillä olitte ehkä hieman ongelmissa Kärppien kiekollisuuden kanssa, mutta toisaalta aina välillä tuli sellaisia oho-fiiliksiä ja sitä tajusi kuinka paljon osaamista ja hyviä palasia teidän joukkueessa on. Nyt jäi finaalipaikka millistä kiinni, mutta hyvä tuon varaan on rakentaa jatkossa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei se siitä kerro onko ongelmia ollut.

Itse hautasin oman vastasyntyneen lapseni pari vuotta sitten ja viidennen pelin jatkoaikatappion tullessa vitutti niin, ettei veri meinannut kiertää. Kaukosäätimen nakkasin lattiaan.

Ihan pelleilyähän tämä urheilu ja urheilun pettymykset ovat oikeisiin asioihin verrattuna. Ehkä se on vain älyttömän helppo olla kummemmin hermostumatta, jos on eläviä lapsia joiden kanssa viettää aikaa.

Meillä on elämä ja sitten meillä on tämä "IFK-elämä". Otan osaa elämäsi suruun ja "IFK-elämäsi" suruun, jonka jaamme.

Onneksi olemme toipuvaista sorttia ja nyt jo suunnitellaan ensi kauden kokoonpanoja. Kaikki käsittelevät tämän tyhjän olon omalla tavallaan.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ai oikeasti? Lyöt nyrkin seinään?
Ei helvetti. Aikuinen mies, sulla ei vissiin oo elämässä kovin isoja ongelmia ollu.
Mä menin pihalle skidien kaa ampumaan kiekkoja levyltä. Toinen meni maaliin, se on "Hude-Keke" ja toinen ampuu niitä, se on "Hessu".
Silleen tappiot käsitellään tässä hoki-familyssa.
Suosittelen.
Mä en ala kenenkään kanssa vääntämään siitä, mikä on tärkeää ja mikä ei.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei se siitä kerro onko ongelmia ollut.

Itse hautasin oman vastasyntyneen lapseni pari vuotta sitten ja viidennen pelin jatkoaikatappion tullessa vitutti niin, ettei veri meinannut kiertää. Kaukosäätimen nakkasin lattiaan.

Ihan pelleilyähän tämä urheilu ja urheilun pettymykset ovat oikeisiin asioihin verrattuna. Ehkä se on vain älyttömän helppo olla kummemmin hermostumatta, jos on eläviä lapsia joiden kanssa viettää aikaa.
Otan osaa suureen menetykseesi. Ja olen todella pahoillani.
Tarkoitan vain sitä, että oikeassa elämässä tämä lätkä on ihan yhdentekevä asia, ja siksi sitä ei pidä ottaa vakavasti.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Mä en ala kenenkään kanssa vääntämään siitä, mikä on tärkeää ja mikä ei.
Ei pidäkään. IFK on sulle varmasti isompi asia kun mulle. Ja kunnioitan sitä suuresti.
Olen vain omien ongelmieni selvittämisen jälkeen alkanut laittamaan asiat erilaiseen perspektiiviin.
Eikä siihen kuulu riehuminen tappion hetkellä.
Vaan siihen kuuluu posin kaivaminen kaikesta, eilen se oli huikee IFK:n taisteluilme. Ja siksi mua ei tappio Game 7 juurikaan vituttanut.
En jeesustele enkä viisastel, vaan olen tätä mieltä. Ja sun mielipidettä, sekä reaktiota kunnioitan myös, vaikken sitä ymmärräkään.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Ei jumalauta mitä paskaa. Jengiä vituttaa niin ettei veri kierrä ja sä tuut tänne opettamaan miten hävitään oikeaoppisesti. Tosi kiva hei, että teillä on kivaa.
Sulle paskaa, mulle ne skidit on maailman tärkein asia, jonka rinnalla yks IFK:n hävitty välieräsarja on ihan yhdentekevä.
Jos et käsitä, mitä ajan takaa, niin sille en voi mitään.
Tappion pitää vituttaa, mutta se ei saa viedä ketään, edes pelaajia, synkkyyteen.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen väite, kirjoitin tämän välieräsarjan aikaan tänne IFK-osioon kahdeksan viestiä, joista ainakin muutama käsitteli sitä kun joku IFK-fani väitti Jannan laulaneen maammelaulun väärin. Jos joku piti tuota paskana ja trollaamisena niin mielenkiintoinen näkökulma.

EDIT:

Korjaus, välierät nämä nyt siis kuitenkin oli.

Voi olla, että sekoitan johonkin toiseen. Yhtäkkiä tänne kuitenkin tuli pari kärppäfania laukomaan totuuksia.

Joka tapauksessa kannattaa varmasti miettiä suhtautumistaan urheiluun, jos tuntee omaavansa jotain sotakirveitä ja kokee tarpeelliseksi kiertää eri paikoissa anteeksipyytelemässä.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Otan osaa suureen menetykseesi. Ja olen todella pahoillani.
Tarkoitan vain sitä, että oikeassa elämässä tämä lätkä on ihan yhdentekevä asia, ja siksi sitä ei pidä ottaa vakavasti.

Kiitos ja olet oikeassa siinä, ettei jääkiekkoa pidä ottaa turhan vakavasti. Tällaiset pettymykset kestävät voimakkaina sen yhden illan ja pikkuhiljaa taas tajuaa, että eihän se siihen arkeen onneksi vaikuta kummalle se kiekko pomppi.

Oikeat pettymykset ja surut kestävät koko loppuelämän voimakkaina, mutta ei niistä sen enempää. Ymmärrän silti, että häviöt vituttaa faneja. Kunhan ei riko tai aiheuta muille mitään, niin se on ihan ok olla vähän vihainenkin joskus.

Särähti vain korvaan tuo, että jos jääkiekossa tappio vituttaa, niin oikeita ongelmia ei ole kohdannut.

Näkisin, että asia on toisinpäin. Jos elämässä ei ole surua taakaksi asti ja sieltä löytyy positiivisia asioita, niin on paljon helpompi ohittaa pienet pettymykset olankohautuksella.
 
Viimeksi muokattu:

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Ei se siitä kerro onko ongelmia ollut.

Itse hautasin oman vastasyntyneen lapseni pari vuotta sitten ja viidennen pelin jatkoaikatappion tullessa vitutti niin, ettei veri meinannut kiertää. Kaukosäätimen nakkasin lattiaan.

Ihan pelleilyähän tämä urheilu ja urheilun pettymykset ovat oikeisiin asioihin verrattuna. Ehkä se on vain älyttömän helppo olla kummemmin hermostumatta, jos on eläviä lapsia joiden kanssa viettää aikaa.

Suuret osanottoni ja valtavasti voimia elämääsi. Kyllä se vain niin on, että elämän suuret ilot ja surut asettaa vähän perspektiiviin näitä urheilun voittoja ja tappioita mutta ei se tarkoita sitä, että ei saisi tuntea ja myötäelää sen oman joukkueen vaiheita kohti menestystä tai tappioita. Itse menetin avopuolisoni ja tulevan vaimoni alkuvuodesta 2014 ja eipä se Kärppien sen keväinen tai vielä seuraavakaan mestaruus mikään kovin juttu ikinä ollut. Siitä on hitaasti oppinut käsittelemään asioita ja lokeroimaan vähän erilleen nämä urheilujutut ja sitten oikean elämän vastoinkäymiset. Tämä kevät on ollut ensimmäinen kun on huomannut, että jääkiekon seuraamisesta löytyy taas niitä samanlaisia tunneskaaloja kuin joskus aikaisemmin. Välierien ekasta matsista kun ajeltiin Raksilasta pois niin kyllä se Kärppien munaton esitys vitutti. Eilen taas oli tyynen tyytyväinen ja onnellinen kun oma joukkue selvisi voittajana upeasta sarjasta hienoa ja tasavahvaa vastustajaa vastaan. Kyllä mulla silti mielessä kävi kun tyhjään kotiin tulin, että tääkin voitontunne olisi voinut olla paljon hienompi.

Oikeat pettymykset ja surut kestävät koko loppuelämän voimakkaina, mutta ei niistä sen enempää. Ymmärrän silti, että häviöt vituttaa faneja. Kunhan ei riko tai aiheuta muille mitään, niin se on ihan ok olla vähän vihainenkin joskus.

Joo tää on väärä ketju millekkään surutyö analyysille mutta tuohon pitää tarttua, että mielestäni ei ole pelkästään ok vaan jopa ihan suotavaa, että antaa itselleen luvan tuntea ja olla vihainen näennäisesti pienten pettymysten hetkellä. Eipähän ole lamaantunut ja turta.

Ettei ihan offtopiciksi menisi niin täytyy sanoa, että hienosti HIFK kyllä kasasi rivinsä vaikean alkukauden jälkeen. Nousujohteista tekemistä ja antaa hyvät pohjat ensi kaudelle. Toivottavasti ens keväänä kohdataan sitten finaaleissa. Kaikkea hyvää tulevaisuuteen!
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Joo tää on väärä ketju millekkään surutyö analyysille mutta tuohon pitää tarttua, että mielestäni ei ole pelkästään ok vaan jopa ihan suotavaa, että antaa itselleen luvan tuntea ja olla vihainen näennäisesti pienten pettymysten hetkellä. Eipähän ole lamaantunut ja turta.

Ettei ihan offtopiciksi menisi niin täytyy sanoa, että hienosti HIFK kyllä kasasi rivinsä vaikean alkukauden jälkeen. Nousujohteista tekemistä ja antaa hyvät pohjat ensi kaudelle. Toivottavasti ens keväänä kohdataan sitten finaaleissa. Kaikkea hyvää tulevaisuuteen!

Näinhän se on, viisasta puhetta. Harmi sinällään, että suuren surun keskellä tuntuu että ne pienet positiiviset seikat ei niin paljoa tuo iloa verrattuna siihen, että minkä verran pienet negatiiviset seikat tuo huonoa fiilistä.

Paljon jaksamisia ja voimia myös sinulle.
 

Puzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sulle paskaa, mulle ne skidit on maailman tärkein asia, jonka rinnalla yks IFK:n hävitty välieräsarja on ihan yhdentekevä.
Jos et käsitä, mitä ajan takaa, niin sille en voi mitään.
Tappion pitää vituttaa, mutta se ei saa viedä ketään, edes pelaajia, synkkyyteen.

Tottakai ne skidit on sulle tärkeintä. Se että sä tuut tänne opettamaan miten tappiot kuuluu käsitellä ei todellakaan mee mulle jakeluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös