Omaa tyhmyyttään hävittiin. Kaksi pikkukakkosta viimeisillä minuuteilla keskialueella paidan repimisestä ja kiekon sulkemisesta kädellä olivat täysin turhia ja kohtalokkaita mokia. Ehkä vaan käydään kierroksilla ja niin äärirajoilla Tapparan kaltaista joukkuetta vastaan, että tällaisia aivoprutkuja tulee.
Mä näin Järvisen loistavana, joka piti meidät noinkin pitkään pisteissä kiinni. Kiva nähdä Tomekin kovuus ja tasapuolisuus, kun reilun kuukauden päästä Kanki palaa kehiin. Jos tänään pelanneet pakit jatkaa samaan malliin, Kankaanperällä on ihan täysi työ mahtua pelaavaan kuusikkoon. Tosin yksi loukkaantuminen pakistossa ja sitten ollaankin jo nesteessä.
Nolot kolmannet erät (Turussa 5-0 ja Oulussa 5-1) muuttuvat pikkuhiljaa, nyt enää 2-0 ja sitten tietenkin jatkistappio.
En oikein jaksa uskoa Povoroznioukiin enkä Laineeseen. Molemmat pelaavat aika itsekkäästi, joka ei sovi Sportin kaltaiseen joukkueeseen eikä sen pelitapaan. Povo ohjaili muita ja unohti oman äijänsä Tapparan 2-0 -maalissa. Jatkiksen maaliin johtanut tilanne lähti hänen kiekonmenetyksestään. Olisi taas kerran luopunut vähän aiemmin, eikä mennyt "minä, minä itse" -tyylillä. Laineella tuntuu olevan pakonomainen tarve laukoa joka vi..n tilanteessa, jossa on vähänkin tilaa. Aivan kuin se soppari tulisi laukausten määrällä...
Hienoa, että Nenonen ja Vauhkonen onnistuivat. Mikäs Olaville tuli, kun ei näkynyt enää loppupelissä? Sund on käyttänyt momentuminsa Juhanin termiä lainaten. Salo on edelleen vaisu mun silmissä: jotenkin voimaton kamppailutilanteissa eikä kuskaamiset ja syötötkään ole ihan kohdallaan. Arska tänään tasapainoisin pakeista Sundin säestäessä. Kivirannalle on löytynyt paikka. Rohkeasti Tomek vaan muitakin muutoksia ketjuihin.
Nyt on sitten Rinteen momentum: todennäköisesti aloittaa SaiPaa ja KalPaa/Jukureita vastaan Järvisen pelatessa kerran. Jos nytkin imuttaa, on ihan pakko katsella kakkosta, vaikka se maksaisikin. Järä ei pysty pelaamaan 55:ttä huippuottelua kaudessa.
Sporti ali- ja ylivoima ovat prosentuaalisesti Liigan surkeimmat: av: 61,54% ja yv: 9.09%. Verrokiksi KooKoo, jonka rosteri ei ole meikäläisiä nimekkäämpi: av: 88,0% ja yv: 32,0%. Jotain tarttis tehdä noiden eteen, eikä aina vain puhua ja selitellä.