Syyskausi on täten paketissa ja joulutauolle lähdetään sarjataulukon 8. sijalla. Sanoisin, että varmaan useimpiiin ennakoihin nähden sijoitus on todella kova. Niin analyytikot, muiden seuran edustajat kuin ihan omat kannattajatkin ei SaiPalle kovin paljoa povannut tälle kaudelle. Niin vaan Lehterä on näpäyttänyt epäijöitä. Juu, ei se paketti täysin kunnossa ole ja erikoistilanteet on olleet murheenkryyni, mutta onhan nekin tuossa parantuneet. Joukkkueen tasaisuus on vahvuus ja mitään staroja ei nyt suoranaisesti pompahtele esiin (paitsi ehkä Tuohimaa varsin näkyvänä pelaajana), mutta ei niitä pistehirmuja välttämättä tarvita jos ratkaisua löytyy riittävän leveästi. Potentiaalia staraksi toki muutamilla pelaajilla on. Paljon tiukkoja vääntöjä, kauden alun muutamien rökäletappioiden jälkeen. Ne matsit mitä olen nähnyt, niin on lähes laidastaan olleet sellaisia, missä jos ei pisteitä ole otettu, niin ollaan käyty lähellä kuitenkin. Maaliero nyt on sen kymmenen verran miinuksella pitkälti niiden alkukauden räpiköintien vuoksi. Luultavasti tuo linja tulee pitämään, että SaiPa pelaa todella tasaisia otteluja maalien muodossa kevätkaudellakin. Toivon niin sinänsä, siten että ei ainakaan paketti tuosta luhistu. Eli kelpaa, vaikka voitettaisiin yhdellä maalilla niitä pelejä ja vaikka jatkoajalla, kunhan voitetaan. Sijoitus keskikastissa on ihan tukeva tällä hetkellä ja voin myöntää, että ihan näin hyvin en etukäteen osannut ajatella, että menisi. Pleijaripaikkaan toki uskoin ja uskon edelleen.
Joskus entisaikaan 8. sija olisi oikeuttanut paikkaan pudotuspeleissä, silloin kun villiä korttia ei vielä pelattu.
Olen itse kokonaisuutena tyytyväinen SaiPan ilmeen parantumiseen ja että viime kauden karvautta on ravisteltu pois harteilta ihan huolella. Noinkin kokemattomalla materiaalilla ja rookie-valmentajalla tälläinen suoritus on todella vankkaa näyttöä.