Ähh läheltä ylös hei! Ihan turhaan hakattiin kiekkoja jatkuvasti Hovisen ponttooneihin. Saakelin turhauttavaa. YV (Komulainen) ihan hyvää, mutta tänään jäi tehot puuttumaan.
Oonko ainut, joka on tykännyt viime aikoina Sportin peliesityksistä enemmän vieraskaukalossa? Okei, 0 pistettä Tapparaa ja TPS:ää vastaan, mutta kaksi erittäin hyvätasoista ja viihdyttävää peliä Liigan kärkijoukkueita vastaan. Mä en oikein edes tiedä tai osaa analysoida mistä tuo voisi johtua. Mahdollisia syitä on ainakin:
- Vaasaan vierasjoukkue ei tule todellakaan viihdyttämään ja näin koko pelistä tulee "tylsempi", kun vastustaja tulee pelaamaan tylyä kiekkoa teemalla "omissa ei ainakaan soi".
- Sportin vieraspeleissä oma hyökkäys- ja vastaiskupelaaminen on helpompaa, koska vastustaja yrittää kotonaan pelata enemmän.
- Äijät puskee ja jännittää enemmän tulosta odottavan kotiyleisön edessä. Vieraissa ns. "rennompaa".
- Vieraissa lähes järjestään isommat kaukalot. En tiedä onko siitä hyöytyä, mutta ainakin ihan hyvin tämän kauden Sport on pelannut noissa kooltaan isommissakin askeissa. Ja peli lisäksi tosiaan viihdyttävempää, sanoisin.
Jaa, en mä nyt tähän hätään muuta sit keksinyt.. Niin ja sellainen elementti vielä ihan vain puhtaasti pelin viihdyttävyyden kannalta katsottuna, niin uskomatonta mutta totta, että jäähallikin tuntuisi vaikuttavan aika paljon siihen miltä peli näyttää. Nyt katsottu viimeiset neljä peliä Ruudun kautta. Pointti on se, että vaikka Turussa ja Tampereella TV-kamerat ovat paljon kauempana ja ylempänä kuin Vaasassa, niin olen yksinkertaisesti tullut siihen tulokseen, että pelin laatu näyttää heikommalta, kun se kuvataan lähempää (liian läheltä). Ja tämähän ei ole paskapuhetta, vaan vastaavia asioita otti esimerkiksi SJK huomioon uutta kotistadionia rakentaessaan, nämä haastattelussa Sarajärven suusta kuultuna, että pelaajat näyttäisivät paremmilta klipeissä --> parempi markkina-arvo ja kiinnostavuus suurseurojen osalta. Nojoo karkasi jo vähän aiheestakin, mutta kuitenkin..