Valot kytketty. Valaise minua tyhmää, mitä hyödyllistä Kaski tarjoaa meille näillä otteillaan? Jos on potentiaalia, niin se on lunastettava. Vielä ollaan kaukana.
Tarjoaa rightin mailalla pelaavan kiekollista peliä pelaamaan pyrkivän nuoren pakin, jonka kehityskohteet on oman pään pelissä. Niissä on vielä paljon hommia tehtävänä. Sen sijaan hyökkäyspään ymmärrys on jo nyt tasolla, johon ns. peruspakki ei koskaan pääse. Tänään oli yv:lla jäällä hakemassa oppia tulevaisuuteen. Pistemäärät junnusarjoista kertovat, että kiekolliseen rooliin on mahdollisuuksia myös miesten peleissä. Se on elämänsä ensimmäistä kertaa ammattilais-sarjassa. Ura käsittää alle 10 peliä. Ja on kai ymmärrettävää, että virheitä tulee, kun yrittää pelata muutakin kuin "rystyltä laseista pihalle"-kiekkoa.
Etkä missään nimessä ole tyhmä, mutta verratessasi Kaskea Heikkiseen, se on suunnilleen sama kuin vertaisit Henri Tammista Mika Partaseen pelaajan hyökkäyspelin kontribuution osalta.
Käyttäen vertailun pohjana pelaajan ominaisuuksia ja soveltuvuutta kyseiseen rooliin.
Matkaa Kaskella on, mutta itse luulen hänen olevan viimeistään ensi kaudella neljän ekan pakin joukossa, saaden säännöllisesti yv-aikaa.
Sitä eivät oman näkemykseni mukaan Heikkinen, Salmi ja Teppo koskaan tule saamaan.
Ja tämähän on vain omaan näkemääni perustuvaa spekulaatiota, koska Kasken ura on vielä liian lyhyt, jotta otantaa olisi riittävästi.
Enkä siis väitä sinun näkemystäsi vääräksi kuin siltä osin, että Kaski on jo nyt tehnyt enemmän pisteitä IFK:ssa kuin Heikkinen, 7 matsia, 0+1, tämän kauden osalta Kaski on Teppoa edellä PPG:n suhteen ja Salmen kanssa tasoissa. Ja on kolme vuotta nuorempi, yliopistosta tullut tulokas.
Näillä pointeilla koitan todistaa Kasken olevan hyvä prospekti kiekollisen pakin rooliin. Muita mainitsemiani lahjakkaampi pelaaja siihen rooliin.
Yhtä voin olla väärässä, ja Kasken taso on jo nähty.