Stögöllä voisi muuten olla apukoutsina joku Kangasalustaa kovempi tekijä, joka osaisi ohjeistaa pakistoa paremmin (tämän kauden pakkikalusto tarvitsisi enemmän ohjeistusta kun viimekauden vastaava).
Tätä minä olen sanonut siitä asti, kun Törmäsen potkuja on ruvettu ensimmäisen kerran huutamaan. Mulla ei ole mitään funktiota Kangasalustan tai Tanskan funktiosta vaihtopenkillä, mutta kyllähän se nyt on käynyt jo selväksi, ettei heistä ainakaan mitään hyötyä ole. Mutta ilmeisesti Kangasalusta on helvetin kova laittamaan ukot nostamaan penkkiä ja juoksemaan pururataa, niin paikka auringossa on luvattu, vaikka luistimilla jannut kulkee tämän päivän Jutin tahdilla.
Mikä vittu sitä Petrelliä vaivaa? Noin asennevammainen pelaaja ei voi olla. Mulle on ihan sama, vaikka Lennulla ja Stögöllä nyt ei kemiat täydellisesti kohtaisi, niin se ei ole mikään syy toimia kentällä, kuten Lennu nyt toimii. Ihme neppailua ja turhanpäiväistä riplailua. Tämän päivän huippuhetki oli, kun #32 oli laidan vieressa ja syöttösuunta oli auki kahteen suuntaan, mitä tekee Lennu? Yrittää heittää itselleen kiekkoa selkänsä takaa laidan kautta. Lopputulos? Kiekonmenetys. Mikä ihme siinä on, että ammattiurheilijat, varsinkin kokeneet sellaiset eivät ole ymmärtäneet, että noin munaton pelaaminen koskettaa kaikkia ympärillä olevia? Jos nyt tilanne on se, että Stögön kanssa pelaaminen ei tuon enempää maistu, niin nyt olisi aika sitten suoraselkäisesti ilmoittaa se. Petrell ei petä vain Törmästä, vaan järjestäen 1) ketjukaverinsa, 2) muun joukkueen 3) fanit. Kun jengin "johtava" pelaaja kehtaa perseillä tuolla tavalla, se tarttuu myös vähintään osaan joukkueen muista pelaajista. Ja sitten joku vielä kertoo, että on valmentajan syy, ettei NHL:ssäkin pelannut yli kolmekymppinen ammattipelaaja viitsi pistää tikkua ristiin oman palkanmaksajansa tai joukkuekavereidensa eteen. Hiuksista vittuun tämä jääkiekkoilijan irvikuva, olkoot millainen ikoni tahansa. Toisaalta, ikoni kuvastaa erittäinkin hyvin Lennua, juuri tuotahan se "vanhojen hyvien aikojen" (aka 2000-luvun alku) oli.
Erikoisen näköinen on kyllä HIFK:n tehopörssin kärki: Finley, Puustinen, Luttinen, Leino, Salmi. Jossain vaiheessa kautta Finleytä lukuun ottamatta jokainen on saanut oman osansa sylkykuppina, mutta niin vain ukot porskuttaa. Ja ennenkuin joku kaivelee taas jotain Corsi-väittelyä, niin eipä jannujen tarvitse hävetä silläkään osastolla. Esimerkiksi Luttinen on jengin ylivoimainen kärki Corsi-prosenteissa.
Kaikkiaan minä pidän ilmeisesti vasten palstan yleistä konsensusta Luttista edelleen todella käyttökelpoisena pelaajana. Haluaisin nähdäkin Luttisen tuossa Malisen ja Aaltosen kanssa. Sopisi profiililtaan loistavasti siihen, vaikka putki ei niin vauhdilla liikukaan. Tekee järjestäen kentällä pienet asiat oikein, joilla hyödyttää ketjukavereidensa peliä. Lisäksi väitän, että Luttinen olisi tehnyt esimerkiksi Ikoselle tuossa ketjussa viime viikkoina siunaantuneista paikoista useamman maalin Jassen nollaa vastaan. Tänään ainoa ketju, joka sai oikeasti paineen vastustajan päähän oli Luttinen - Leino - Rask. Aaltonen pilaa paineistuksen pleksilämäreihinsä, joista kiekko aina vastustajalle.