Kirjoittelen viineissäni sekalaisia ajatuksia, aika pitkälti JYP-pelin perusteella vaikka jokaisen matsin olen tälläkin kaudella katsonut..
Työmoraali alkaa löytymään, sen todisti tänään ensimmäisen erän taistelu ja erityisesti Lassen peli-ilme. Lisäksi joukkueesta alkaa erityisesti nyt nousta tietyt pelaajat ratkaisurooliin ja korvaamaan viime kevään kolmosketjua (ehkä aikaista sanoa, mutta toivotaan). En ole varmaankaan pätevä sanomaan, että Aittokallion epävarmuus aiheutti jollain tavalla jyppiläisiäkin vastaan "lahjamaalin", mutta luulen että tällä kaudella tuo hyökkäyskalusto kompensoi riittävästi välillä epävarmaa veskariosastoa.
Alun ihmetyksen laannuttua totean myös, että Sailio ja Manninen olivat hyviä hankintoja. Saatiin nelosesta jäätävä rottaketju ja pikkasen vielä päälle.
Moni pitää Humlia heikkona, mutta minulta löytyy edelleen täysi luotto Humliin. Aina voi puhua tehottomuudesta, hitaudesta ja riittämättömyydestä, mutta tällä hetkellä Humlillakin on minun mielestä paikka pelaavassa kokoonpanossa. Tekee järjettömän paljon sitä näkymätöntä duunia eikä minusta esitä pehmeyden merkkejä nopeudestaan huolimatta. Kaiken lisäksi muistan, että sieltä voi aina tulla se ratkaiseva syöttö seiskafinaalissa. Em. poseista huolimatta ymmärrän myös osan närkästymisen Iivanaan, näkeehän sen pisteistäkin.
Ymmärrän myös täysin monen suhtautumisen Hirsoon, mutta silti minun kärsivällisyys riittää. Nyt hortoillaan, mutta kunhan pelikirja on selkäytimessä (toivottavasti ehtii iskostua) niin voi olla aika iso osa kevään ratkaisuja ajatellen. En osaa sanoa siihen, onko fleguillut vai tehnyt hommia kunnolla, mutta en heittäisi pois kokoonpanosta. Luotan siihen että se järjetön pistenikkarin potentiaali kaivetaan vielä esiin.
Ettei ihan positiiviseksi jää, niin heitän jotain negaakin. Minusta täyden pakkikaluston pelatessa (toivottavasti näin käy) Hakanpää voidaan heittää poppariosastolle, korvattavissa Ronkaisella ihan millon vain. Enemmän haittaa kuin hyötyä, potentiaalia tämän kevään Glenniksi.
Tuli niin pitkä viesti etten kehtaa enempää kirjoittaa, varmaan tälläkin saatte minut teilattua alimpaan helvettiin. Asiaa olisi enemmänkin. Kiitos ja anteeksi!