Peliesitykset kaudella 2015–2016

  • 560 645
  • 3 676

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Tapparan nopeat hyökkääjät tietyille puolustajille sekä otteluohjelman mielipuolisuus ovat myrkkyä IFK:lle tänään. No, kaksi erää aikaa pistää laattaa reppuun, tosin omiin ei saa enää mennä.
 

Stigu

Jäsen
Palomäen analyysit voi muutenkin vetää hanuriin. Kuten Kivi eilen sanoi: Kiekossa on kyse muustakin kuin vain pelitavasta..
Mä en kyllä näe, että Palomäen analyysi sulkisi pois sitä faktaa, että kiekossa on kyse muustakin kuin pelitavasta. Yksittäisiä otteluita voi voittaa hyvällä sykkeellä, uhrautuvaisuudella ja kovalla itseluottamuksella, mutta mestaruuksia ei voiteta ilman hyvää pelikirjaa ja noita em. ominaisuuksia. Tosin pelikirjan rooli mieelstäni pienenee pleijareissa ,kun peli suoraviivaistuu ja yksinkertaistuu. Silloin tärkeät ominaisuudet ovat molempien maalien edessä pelaaminen, ja IFK:lla tuo on parantunut kauden mittaan.Mutta kyllä sillä pelikirjallakin ON merkitystä.

Pelikirjamielessä IFK:n plussat ovat mielestäni edelleenkin hyökkäysalueen puolustuspelissä eli karvauksessa. Miinukset/parannettavaa on kiekollisessa pelissä. Ja varsinkin omista lähdöissä. Kun se saadaan kuntoon, ollaan jo aika hyvissä asemissa pleijareihin. Olettaen ettei tuo saikkulista ole hirveän pitkä.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulkaas nyt joku vielä kertomaan että tämä heikkiseemeli on kehittynyt?

Minä tuossa eilen taisin niin sanoa. Se, että on kehittynyt viime kaudesta, ei tosiaan tee hänestä vielä pelimiestä, ei todellakaan. Seiskapakkina vielä menee pienellä jääajalla, mutta ei tosiaan pitäisi olla mitään asiaan suoraan pelaavaan kuusikkoon.

Paljon annettiin Heikkisen toimesta eteen nyt!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Taimelta upea pinchaus viivassa ja Ramu ja Luti hoiti loput. Taas ollaan mukana.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Viis-viis pelissä IFK on parempi. Jäähyjä vähä vähempi, ni tullaan vielä
 
HIFK:lla on pitkälle toistakymmentä puolustajaa sopimuksen alaisena, eikö oikeasti kukaan muu pääse tuohon Heikkisen paikalle? Noita junnupakkeja on nähty vuosien varrella kymmeniä, aina Joni Haverisesta Aleksi Holmbergiin ja Juha Tarkkasesta Julius Nyqvistiin ja rapaa on tullut ajoittain paljonkin, mutta tekeminen on ollut ihan eri tasolla.

Juuso Salmi tai vähän kokeneemmista Tom Walsh ja Lasse Korhonenkin näyttää bobiorreilta tuon pökkelön rinnalla. Kerron kaikille tietämättömille jo tässä vaiheessa, Eemeli Heikkisestä ei ikinä tule rotaatiopuolustajaa suurempaa sankaria. Ainoa "ominaisuus" on iso koko ja kohtalainen liike, mutta kun pelinlukeminen, tekninen ja taktinen osaaminen on nollatasolla, niin on vähän turhan paljon rakennettavaa. Iso kokokin on täysin yhdentekevää, kun pelaa kuin uninallensa hukannut kolmevuotias.

Viimeisin suoritus oli, kun yritti antaa ilman painetta rystysyöttöä, lopputulos: Heikkinen kontallaan ja kiekko käytännössä paikallaan.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
@punasydän mä olin tota mieltä jo sillon kun tän bambin eka kerran näin. Kun on noin iso, vois ees vetää kovaa maalin eessä. Mutta sun luonnehdinta 3-vuotiaasta nallensa hukanneesta osuu todella oikeaan :-D
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä uin vastakarvaan ton Heikkisen kanssa. Täysi raakile ja ei vielä saisi olla noin isossa roolissa tälläisessä matsissa, mutta se mitä se tuolla yrittää tehdä, on fiksua jääkiekkoa. Toisin kuin esim. Taipalus, on Heikkisen pelipää (pelisilmä, jääkiekkoymmärrys, miksi sitä nyt hakuaa sanoa) kunnossa. Se, että se pystyy sitä toteuttamaan, tapahtuu toivottavasti jo ensi kaudella.

Jäähy oli aika nihkeä. Oisko se maila pitäny ymmärtää ja ehtiä pudottaa siinä tilanteessa?
 

Stigu

Jäsen
Täytyy kyllä nostaa hattua tolle meidän jengille. Infernaalinen ottelusuma, avainpelaajia saikulla, mutta niin vaan pistetään porkkanapöksyille hanttiin kärkikamppailussa. Tosin turpaan taitaa tulla, mutta kyllä tämän kauden jengissä on selvästi potentiaalia. Prkl jos sinne neljän parhaan joukkoon edes päästäisiin, olisi nannaa.

Ensi kaudeksi sitten pari täsmähankintaa, niin Nokka Vol II:n saattaa olla totta.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Jumalauta mä oon ylpee tästä jengistä!!!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Loistava pistesaldo tiukassa ottelutahdissa ! Tämä on hyvää ennakkotuntumaa playoffseihin, jolloin lepo jää vähiin. Reservissä tänään kuitenkin mm. Puustinen, Nykopp, Grillfors ja Auvitu.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka ei kaikkia pisteitä saatukaan kasaan, niin olipahan uskomattoman hieno viikko koko joukkueelta. Joka jätkä saa olla ylpeä itsestään, minä ainakin olen (pelaajista siis... köh...)!
 

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
On kyllä ihan huikea viikko takana tältä jengiltä. 10 pinnaa 12 pinnasta. Ei huono. Keväällä meillä ja tällä jengillä kaikki on kyllä mahdollista. Nakit pakkaseen.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Jos tappio voi v******a vähän, niin tänään. Katastrofaalisen kovan viikon ainoat pistemenetykset, ja saappaat jalassa taistellen. Ennen tätä peliä pelkäsin romahdusta tyyliin 9-0. Edes kolme pistettä ei ollut tänään kaukana. Koko viikon saldo 9,5.
 
Mä uin vastakarvaan ton Heikkisen kanssa. Täysi raakile ja ei vielä saisi olla noin isossa roolissa tälläisessä matsissa, mutta se mitä se tuolla yrittää tehdä, on fiksua jääkiekkoa. Toisin kuin esim. Taipalus, on Heikkisen pelipää (pelisilmä, jääkiekkoymmärrys, miksi sitä nyt hakuaa sanoa) kunnossa. Se, että se pystyy sitä toteuttamaan, tapahtuu toivottavasti jo ensi kaudella.

Ymmärrän kyllä, ettei Heikkinen ole 37-vuotiaan Teppo Nummisen tasolla, mutta kun ei se Heikkinen ole mikään 16-vuotias Markus Niemeläinenkään, vaan 21-vuotias junioriuransa lähinnä ikäluokkansa divareissa pelannut pelaaja, niin mä en näe mitään syytä, miksi Heikkisestä tulisi oikeasti hyvää pelaajaa. Jos maksimitaso on hajuton, väritön ja mauton ~10 minuutin seiskapakki, niin mitä järkeä? Tällä hetkellä Heikkisen taso on sellainen, että Mestiksessäkin tekisi tiukkaa. No, tällä hetkellä loukkaantumisten ja Törmäsen projektistatuksen vuoksi Heikkisellä on ikuinen työharjoittelupaikka punaisten puolustuksessa. Ja siitähän alkuperäisessä viestissä oli kyse, miksi Heikkinen pelaa, vaikka siellä on esimerkiksi NHL:ään varattu Miro Karjalainen, joka kuuluu myös junnumaajoukkueen kalustoon jossain määrin (tosin, saattaa olla loukkaanuntunut, mutta kai siellä nyt joku muukin on?).

Katsopa seuraavalla kerralla Heikkisen tekemistä. Enemmän vääriä kuin oikeita ratkaisuja, varsinkin jos joutuu pelaamaan vakiovuorolla. Olen tuota Heikkisen menoa ihmetellyt jo hetken aikaa, mutta eilen otin miehen hallilla erikoisseurantaan ja tänään koitin kuvaruudusta pälyillä miehen otteita. Kerro mikä osoittaa sitä pelipäätä? Itse näen peliaikaan nähden aivan liian paljon virheitä merkkauspelissä ja sijoittumisessa. Kun häviää vielä kaksinkamppailuja 20cm lyhyemmille Junttiloille ja teknisesti on max. Mestistasoa, niin aika vaikea siinä on ruusuista tulevaisuutta tai huippuluokan uraa povailla.

Edelleen seison mielipiteeni takana, että Heikkisestä ei tule liigatason pelaajaa. Ja saa kaivaa kolmen vuoden päästä talteen, kun Heikkinen takoo sukunimikaimansa (Ilkka) tasoisia tehoja pitkin Eurooppaa. Sama kaava on toistunut HIFK:ssa jo niin monta kertaa. Bumba Seppänen, Joni Haverinen, A-P Lamberg, Poro Rajala ja Aki Tuominen tulee suoraan mieleen pelaajista, joilla ei oikeasti olisi mitään asiaa menestyvän joukkueen puolustukseen, mutta silti näissäkin on haluttu nähdä se potentiaali. Joku saatanan hullu piti Nikke Hedbergiäkin EHT-tason potentiaalin kaverina (ennen kuin joku muu Nikkeen uskonut vetää herneen nenään, viittaan itseeni ja Niken heikon tason ymmärrettyäni ymmärsin myös joulupukin olevan huijausta) ~3 vuotta sitten olen käynyt sisällöltään hyvin samanlaisen keskustelun silloin Heikkisen ikäisestä Juuso Salmesta, ikävä kyllä olin silloin oikeassa, toivottavasti nyt väärässä.

Edit: Pari lisäystä.
 
Viimeksi muokattu:

16.32.9

Jäsen
Suosikkijoukkue
En kong
Puustinen-Nykopp-Partanen(pelas vaan 9min)
Grilli-Auvitu

Tollane viisikko puuttu pelistä tänään ja silti ei jääty jalkoihin ja tohon vielä väsymys päälle yms.
Pitkää kevättä luvassa!
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varmaan ensimmäinen matsi pariin kauteen kun tappio ei vituta yhtään. Huikea saldo IFK: lta neljän pelin viikkoon. Rankkarit on arpapeliä usein, ja IFK oli varsinaisella peliajalla hemmetin hyvä (huomioiden otteluohjelman). Kyllä tää jengi on taisteleva ja viihdyttävä, ja että pystytään tämän otteluohjelman jälkeen laittamaan Tappara vielä ahtaalle, ei voi kun kiittää ja kumartaa! Meillä on hieno joukkue, nyt pitää nauttia.

Miinus osastolle menee Partasen loukkaantuminen tänään. Lisäksi Heikkinen, mulla katkeaa päästä verisuonia tän pojan kanssa. Mä en näe mitään hyvää tässä sompailijassa. Jokaisessa, JOKAISESSA vaihdossa tekee jotain typerää, aina se ei näy isossa kuvassa, tänään taas näkyi. Iso, pehmeä, hidas ja surkea kiekon kanssa. Hyvä jos edes joku näkee peliäyä, mä en näe. Kaipaan jopa Salmea tän rinnalla. Stögölle hattua siitä että penkitti Heikkisen kolmanteen erään.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mä en kyllä näe, että Palomäen analyysi sulkisi pois sitä faktaa, että kiekossa on kyse muustakin kuin pelitavasta. Yksittäisiä otteluita voi voittaa hyvällä sykkeellä, uhrautuvaisuudella ja kovalla itseluottamuksella, mutta mestaruuksia ei voiteta ilman hyvää pelikirjaa ja noita em. ominaisuuksia. Tosin pelikirjan rooli mieelstäni pienenee pleijareissa ,kun peli suoraviivaistuu ja yksinkertaistuu. Silloin tärkeät ominaisuudet ovat molempien maalien edessä pelaaminen, ja IFK:lla tuo on parantunut kauden mittaan.Mutta kyllä sillä pelikirjallakin ON merkitystä.

Niin, Palomäen analyysi perustuu pitkälti siihen ettei IFK:n kiekollinen peli ole kehittynyt mihinkään vuodessa herran mielestä . Tässä on vaan se dilemma, että Palomäki ei ole voittanut yhtään mestaruutta jääkiekko joukkueen kanssa kun taas Törmänen ja Kivi on niitä joskus voittanutkin.
Olen jo tullut siihen lopputulokseen, että Palomäki kalastaa ennen kaikkea klikkejä. Kun arvostelua tästä edellisestä vlogista tuli niin sitten lyödään heti uutta tulille missä verrattaan IFK:ta ja Pittsburgh Penguiseja??En vaan ymmärrä yhteyttä vaikka yrittää sitä väkisin kaivaa.
Palomäki ratsastaa tällä hetkellä Sihvonen hevosella, mutta mitään kompetenssia siihen herralla ei ole. Palomäen mukaan IFK pelaa väärin jos ei toimi valtavirran mukana ja sen vuoksi ei pysty voittamaan. Sarjataulukko ei vaan valehtele koskaan.
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Mä en oikeastaan laske tätä peliä tappioksi vaan tasuriksi. Olishan se kiva toki ottaa se lisäpiste, mutta IFK:ltahan puuttui käytännössä kaksi meidän parasta rankkien ampujaa eli Puustinen ja Partanen. Mikäli oikein muistan niin nää jätkät on ollut aika lailla vakiampujia tällä ja viime kaudella.

Anyway loistava tulos tältä viikolta ja toivottavasti tässä pikku breikillä äijät saa paranneltua itseään. Ensi perjantaina olisi mukava saada positiivisia uutisia saikulta palaajien suhteen.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsopa seuraavalla kerralla Heikkisen tekemistä. Enemmän vääriä kuin oikeita ratkaisuja, varsinkin jos joutuu pelaamaan vakiovuorolla. Olen tuota Heikkisen menoa ihmetellyt jo hetken aikaa, mutta eilen otin miehen hallilla erikoisseurantaan ja tänään koitin kuvaruudusta pälyillä miehen otteita. Kerro mikä osoittaa sitä pelipäätä? Itse näen peliaikaan nähden aivan liian paljon virheitä merkkauspelissä ja sijoittumisessa. Kun häviää vielä kaksinkamppailuja 20cm lyhyemmille Junttiloille ja teknisesti on max. Mestistasoa, niin aika vaikea siinä on ruusuista tulevaisuutta tai huippuluokan uraa povailla.

Reilut parikymmentä peliä vyöllä tälle kaudelle ja Heikkisen otteita on tullut seurattua ihan samalla tavalla kuin muidenkin. Mun mielestä sillä on kaikkein tärkein asia kunnossa, se näkee pelin. Se avaa peliä välillä todella hyvin. Eilen ainakin 3 (eniten IFK pakeista) todella hyvää, lyhyttä, pelinedistävää avausta keskustaan positiiviseen transitioon. Se vierittää päädyssä usein kiekon juuri oikeaan suuntaan, vertaa taas vaikka Taipalukseen, joka valitsee 8 kertaa kymmenestä väärän rännin.

Se on kömpelö, hidas, halinalle ja selkeästi fysiikkapuolella tekemistä. Mutta noille kaikille voidaan tehdä helpostikin jotain. En mäkään usko, että kaverista tulee ykkösparin pakki, mutta hyvä vitos/kutospakki, joka tunkee sen mailansa aina väliin isolla ulottovuudellaan ja pystyy olemuksellaan katkomaan paljon tilanteita. Ja mikä tärkeintä, saa sitten purettua paineen oikeaan suuntaan tai sitten organisoidusti hyökätessä pelattua kiekon nätisti omille peliä edistävin syötöin.

Ja mä ymmärrän, että IFK fania vituttaa, kun tollanen jääkaappipakastin ei heittelekkää niitä junttiloita joka vaihdossa katolleen. Ei siitä varmaan mitään pommikonetta koskaan tulekaan verkkauden takia, mutta kunhan kokemusta ja fysiikkaa kertyy, niin tuollaiset eilisen kaltaiset lapsukset jäävät pois ja kaverista tulee kelpo kolmosparin pakki. Ja tuskin kallis sellainen.

Mutta tällä kaudella se Mestis olisi oikea paikka ja sitten ehjä, kova kesä ja katsotaan syksyllä, pelataanko liigaa vai laitetaanko maakuntiin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuten punasydän tuossa ylempänä kirjoittaa niin Eemeli Heikkinen on vain yksi nimi jatkoksi listaan Seppänen, Holmberg, Rajala, Salmi ym., joista yritetään tehdä paskasta kultaa IFKssa. Mielestäni yksi hyvä mittari puolustajan potentiaalisuudesta on kuuluminen ikäkausi maajoukkueiden rinkiin! Heikkinen on käsittääkseni koko ikänsä ollut divarikamaa, joka tekee tästä hankinnasta ja peluuttamisesta täysin käsittämätöntä!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös