Mä uin vastakarvaan ton Heikkisen kanssa. Täysi raakile ja ei vielä saisi olla noin isossa roolissa tälläisessä matsissa, mutta se mitä se tuolla yrittää tehdä, on fiksua jääkiekkoa. Toisin kuin esim. Taipalus, on Heikkisen pelipää (pelisilmä, jääkiekkoymmärrys, miksi sitä nyt hakuaa sanoa) kunnossa. Se, että se pystyy sitä toteuttamaan, tapahtuu toivottavasti jo ensi kaudella.
Ymmärrän kyllä, ettei Heikkinen ole 37-vuotiaan Teppo Nummisen tasolla, mutta kun ei se Heikkinen ole mikään 16-vuotias Markus Niemeläinenkään, vaan 21-vuotias junioriuransa lähinnä ikäluokkansa divareissa pelannut pelaaja, niin mä en näe mitään syytä, miksi Heikkisestä tulisi oikeasti hyvää pelaajaa. Jos maksimitaso on hajuton, väritön ja mauton ~10 minuutin seiskapakki, niin mitä järkeä? Tällä hetkellä Heikkisen taso on sellainen, että Mestiksessäkin tekisi tiukkaa. No, tällä hetkellä loukkaantumisten ja Törmäsen projektistatuksen vuoksi Heikkisellä on ikuinen työharjoittelupaikka punaisten puolustuksessa. Ja siitähän alkuperäisessä viestissä oli kyse, miksi Heikkinen pelaa, vaikka siellä on esimerkiksi NHL:ään varattu Miro Karjalainen, joka kuuluu myös junnumaajoukkueen kalustoon jossain määrin (tosin, saattaa olla loukkaanuntunut, mutta kai siellä nyt joku muukin on?).
Katsopa seuraavalla kerralla Heikkisen tekemistä. Enemmän vääriä kuin oikeita ratkaisuja, varsinkin jos joutuu pelaamaan vakiovuorolla. Olen tuota Heikkisen menoa ihmetellyt jo hetken aikaa, mutta eilen otin miehen hallilla erikoisseurantaan ja tänään koitin kuvaruudusta pälyillä miehen otteita. Kerro mikä osoittaa sitä pelipäätä? Itse näen peliaikaan nähden aivan liian paljon virheitä merkkauspelissä ja sijoittumisessa. Kun häviää vielä kaksinkamppailuja 20cm lyhyemmille Junttiloille ja teknisesti on max. Mestistasoa, niin aika vaikea siinä on ruusuista tulevaisuutta tai huippuluokan uraa povailla.
Edelleen seison mielipiteeni takana, että Heikkisestä ei tule liigatason pelaajaa. Ja saa kaivaa kolmen vuoden päästä talteen, kun Heikkinen takoo sukunimikaimansa (Ilkka) tasoisia tehoja pitkin Eurooppaa. Sama kaava on toistunut HIFK:ssa jo niin monta kertaa. Bumba Seppänen, Joni Haverinen, A-P Lamberg, Poro Rajala ja Aki Tuominen tulee suoraan mieleen pelaajista, joilla ei oikeasti olisi mitään asiaa menestyvän joukkueen puolustukseen, mutta silti näissäkin on haluttu nähdä se potentiaali. Joku saatanan hullu piti Nikke Hedbergiäkin EHT-tason potentiaalin kaverina (ennen kuin joku muu Nikkeen uskonut vetää herneen nenään, viittaan itseeni ja Niken heikon tason ymmärrettyäni ymmärsin myös joulupukin olevan huijausta) ~3 vuotta sitten olen käynyt sisällöltään hyvin samanlaisen keskustelun silloin Heikkisen ikäisestä Juuso Salmesta, ikävä kyllä olin silloin oikeassa, toivottavasti nyt väärässä.
Edit: Pari lisäystä.