Kaikkihan sen etymologian tietää, mutta kyllä mulle ainakin toi poika on ehdottomasti käyttökelvoton, jokeri-jengi sen keksi ja lanseerasi juuri silloin temen ja keken aikoihin, joka on kyllä mulle, silloiselle yläasteikäiselle kundille, kaikkein viheliäisintä aikaa ifk:n kannattajana. Eli kyllä siitä jokaisen kerran menee sellainen inhonväristys läpi, kun siihen (väistämättä) törmää jossain.
Sama, ihmisen elämästä se henkisesti kaikkein haavoittuvin vaihe - yläaste - meni narrihuumassa. Ja sitten Selänne lähti änäriin ja paukutti hattutemppuja joka helvetin päivä, ja taas narrifanit vittuilivat. Ja sitten oli "unelmafinaali" pellet-tps, ja tps-pellet, ja sitten oli poikaa siellä ja täällä. Ja KekeTemeOtto-jokereiden motto. Ja Wahlstenit, ja Ruutun hampaat, kattilakypärät, "Euroopan Mestari" neljän joukkueen turnauksella, ja joka vitun teinityttö Ketterer-paita päällä. Eikä saanu edes säälistä.
Mutta kyllä se nakkikattila taitaa olla meilläpäin useimmiten "Kannu", sen ainakin itse olen mieltänyt viralliseksi lempinimeksi, juurikin siksi että se juontaa juurensa / vääntyy virallisesta nimestä "Kanada-malja". Muut astiat on sitten siitä eteenpäin väännettyjä. Vastaavalla logiikalla jos maljalle olisi annettu lempinimeksi vaikkapa "Kandi", voisi sen toinen lempinimi olla vaikkapa "Maisteri".
Ja juu, munkin mielestä Helsingin IFK on ollut tällä kaudella hyvin pelaava jääkiekko-joukkue. Hyvin on menny.