Jotenkin niin kovin tuttua tämä, ihan kuin sattumalta viime kaudella olisi ollut samanlaista. Kun maalivahti- ja puolustuspeli toimii, ei itse tehdä maaleja. Kun hyökkäys toimii, jos toimii, niin omiin menee neljää viittä maalia.
Kun valmentaja on sama hasardi, maalivahtiosasto heikentynyt selvästi ja kaksi kiekollista sentteriä puuttuu kokonaan, niin tilanne on tämä eikä siihen auta edes liigan paras kiekollinen pakki.
Ilmeisesti arvioni 7-8 oli naiivi ja näillä näkymin Lukko pelaa sijoista 9-14, onneksi sentään Porissa on sama tilanne, ellei heikompi.
Eiköhän se Saarelakin vielä onnistuta savustamaan pois, onneksi sentään Riskat ja Sipiläiset pelaa. Ihmettelen että miksei sitä Vaha-Auk-Saarelaa voi enää edes koittaa? Koivistostakin on RD onnistunut kuorimaan uuden kossukoskenkorvan.
Kumma juttu, mutta kun Sauli Goodman kirjoittaa jotain, niin oikein kynä syhyy, kun tekisi mieleni niin paljon vasta-argumentoida. Pidän kuitenkin vastaukseni lyhyenä ja ytimekkäänä.
RD perusfilosofian mukaan peli pitäisi voittaa, jos itse tekee kolme maalia. Minusta niinhän se onkin. Nykykiekko ei ole sitä, mitä se oli joskus takavuosikymmeninä, jolloin ottelut saattoivat päättyä 6-7, 9-8, 10-6. Tarkoittaa siis, että on oltava kova veskari ja hyvä puolustuspeli (= puolustajat ja hyökkääjät). Tähän tavoitteeseen Lukko ei ole tällä kaudella juuri päässyt. Paras otos toistaiseksi on Lukko-Blues peli, joka voitettiin 3-2.
Valmentaja ei ole hasardi. Mieluummin husaari. Mutta turha tästä on kinata. Osa meistä haluaa lyödä päätä seinään vaatimalla Dufvalle potkuja, osa meistä näkee hänen osaamisensa ja kaiken lisäksi pitää mielessä, että Dufvan kanssa edetään pitkäjänteisesti. Mokkesta ja senttereistä olen samaa mieltä. Mutta Sauli, eikö se Vehanen ollutkin aivan surkea viime kaudella? Nyt päästettyjen maalien keskiarvo pyörii jossakin 1,6:ssa KHL:ssa.
Saarelaa ei savusteta ulos eikä sitä paitsi hänen peliaikansa ole kiinni Riskoista eikä Sipiläisestä. Ja aika moinen mollaus verrata Koivistoa ja Koskenkorvaa. They have nothing do with each others. You will see soon.