Peliesitykset ja suoritukset 2023–2024

  • 781 394
  • 16 929

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Blood otti kyllä pari ihan helvetin tyhmää jäähyä, notkahteli polvet löysinä laitaan ja jäi levittelemään käsiään tilanteiden jälkeen useampaan otteeseen. Asioita, joita esimerkiksi Ryan Lasch teki vielä runkosarjassa, mutta ei enää, kun pitää voittaa pelejä. Toivottavasti palautetaan ruotuun ja nopeasti.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Ei tuoda pliis tätä sirkusta enää takasin Helsinkiin. Mä luotan et torstaina kotitaika pitää ja karavaani kulkee kohti välieriä!
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Alkoiko joku oikeasti nyt pelkäämään ifkta?

Ei niillä ole mitään saumaa viedä kolmea seuraavaa

Oliko niin, että ollaan oltu se 10 kertaa puolivälissä ja kaksi kertaa menty jatkoon. Ei täällä kukaan pelkää ifkiä, mutta olisin kyllä ottanut tuon jatkopaikan suoraan 4-0 vastaan.

Nyt on vastustaja vielä hengissä.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Lähinnä vituttaa siis se, että piti 105 minuttia katsella sarjan toistaiseksi heikointa peliä, joka sitten lopulta onnistutaan sössimään vähän omaankin tyhmyyteen.
Omaan silmään tämä näytti ratkeavan väsymykseen ja sitä kautta puolustuspelaamisen repsahtamiseen.
Mutta IFK vei matsin erikoistilannepelaamisensa turvin tasoitusmaalin kautta jatkoeriin.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Kyllä tuossa yli 100min pelin kohdalla olisikin ihme jos ei vauhti vähän hiipuisi. Itsekin joskus pitkän pelin pelanneena pistin joka vaihtoon kaikkeni että se paska jo loppuisi mutta aina vaan se jatkui ja jatkui, jalat ja etenkin pää siinä alkaa jo jäätämään ja se menee ihan puskemiseksi.

Oltiin kuitenkin koko pelin ajan mun silmiin huomattavasti parempia kuin HIFK ja olin jopa pettynyt miten vähän ne tuli päälle, kolmannessa erässä ne yritti pitää tempoa yllä mutta muuten olivat jäljessä.

Kotona poikki, juhlat pystyyn ja kohti jatkoa.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Tää on totta! Ei aleta luulemaan itestämme liikoja ja sitä rataa.
Olisihan se toki ollut hienoa laittaa HIFK lauluun ja vielä kotiyleisönsä edessä, mutta olisi kai ollut jo liiankin täydellistä, heh. Torstaina kotona sitten silmä kiiluen ja selkeä tappamisen meininki tekemiseen, ylivoimallekin tarttis ehkä tehrä jotain.
 

Cinderblox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Blue Jackets & Kraken
Olisihan se toki ollut hienoa laittaa HIFK lauluun ja vielä kotiyleisönsä edessä, mutta olisi kai ollut jo liiankin täydellistä, heh. Torstaina kotona sitten silmä kiiluen ja selkeä tappamisen meininki tekemiseen, ylivoimallekin tarttis ehkä tehrä jotain.
Joo, tolla ylivoimalla ei mestaruuksia voiteta
 

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onhan toi aivan käsittämätöntä, että miten noin hyvä joukkue voi olla noin huono ylivoimalla. Mulla heräsi väliaikainen toivon kipinä juhamatin saapumisesta, mutta nyt ollaan jo palattu sille tasolle, jossa yv:lle joutuessa ei käy edes mielessä, että sen seurauksena voisi syntyä maali. Valitettavasti sama ongelma tuntuu olevan myös pelaajilla.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Toi yv vois ihan helposti tuottaa tulosta jos vaan vedettäisiin enemmän, ja kokeiltaisiin myös suoraan syötöstä. Sit joku körmy esim Lasse maalin eteen lakaisemaan kiekkoja sisään tai tekemään maskia. Ei voi olla sen vaikeempaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Oliko niin, että ollaan oltu se 10 kertaa puolivälissä ja kaksi kertaa menty jatkoon.
Siis hetkinen, onko siis Pelicans myös molemmilla kerroilla, kun on päässyt puolivälieristä jatkoon, ollut finaaleissa? Se on mielenkiintoinen ja kova saldo.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Aivan liian vaikeaksi tehdään hyökkääminen itsellemme tällä hetkellä. Hienosti kiekotellaan ensin puolutusalueelta keskialueelle ja hyvin alkanut liike loppuu siihen. IFK vetää 3 äijää parkkiin siniselle ja siitä sitten yritetään hiipien tulla läpi ja etsiä reittiä, että jospa siitä kiekon saisi kuljettamalla kuitenkin tuotua. Varmaan liian yksinkertaista onnistuakseen olisi jatkaa sillä samalla vauhdilla hyökkäyspäätyä kohti, jolla on puolustualueelta lähdettykin, heittää kiekko lähes seisovin jaloin olevan puolustusrintaman ohi vaikka sitten vain päätyyn ja luistella kolmella hyökkääjällä puolutuslinjan taakse.
Tyrsky on keksinyt näihin tilanteisiin ihan oman UJ-kikan eli vedetään liinat kiinni sinisen päälle, imetään pari äijää mukaan ja heitetään määrämittaista keskitystä ristikulmaa kohden. Ensimmäisen kerran näin tuon menevän omille viime pelissä.
 

Bkkhero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Bangkok United F.C
Kova sota oli eilen ja ei lopputulos nyt täysi vääryys. Perkule mua ärsyttää toi Juhiksen pelaaminen kun sekin hieroo tota kiekkoa ratkaisuhetkillä ja hakee jotain tulosruutu syöttöä. Kaveri on niitannut ratkaisuosumia playoffeissa ja mestaruudenkin ratkaissut niin laukois jumalauta itte. Eilen oli taas hyviä tontteja, mutta vielä siirrellään.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mun mielestä Pelicansin monesta pelaajasta paistaa sellainen halu tehdä asioita. Se pätee niin JM Aaltoseen, Jordaniin kuin Laschiinkin.

Vaikka Aaltonen ei enää olekaan se Juhis johon ollaan totuttu eikä kikat ihan onnistu samalla tavalla niin siitä paistaa sellainen turhautuminen juurikin siihen että vaikka halua on tehdä asioita niin mikään ei tunnu onnistuvan mutta on hyvä asia että sitä halua näkyy pelaamisessa. Itse antaisin sille avaimet ylivoimaan ja se saisi pyörittää toista ylivoimaa miten haluaa ja asetella siihen pelaajat, en usko että Aaltonen pelaisi sitä ihan tuolla tavalla kuin nyt vaikkakin pelaajat ehkä on sellaisia jotka se siihen haluaisi. Luulen että paras olisi Horky neliön keskelle ja siihen sellaisia pieniä älykkäitä siirtoja, sitähän Juhis on paljon käyttänyt aiemmin.

Laschin ketju on tällä hetkellä ehkä vaarallisin ketju mitä koko Liigan playoffeissa on näkynyt. Tulosta olisi ihan hyvin voinut tulla paljon, paljon enemmänkin. Pelaajien erilaisuus on kova vahvuus, jokainen pystyy pelaamaan pitkää hyökkäystä kiekolla ja se ketju tulee ratkaisemaan meidän menestyksen väsyttämällä vastustajaa. Tällä hetkellä Laschit ja Tyrväiset on meidän tärkeimmät ketjut, Tyrväinen kun on pistänyt Lehterän taskuunsa.

HIFK:n pelinopeus on ihan täysin laadukkaiden yksilöiden varassa eikä niitä harppuunahyökkäyksiä laitojen kauttakaan ole enää juurikaan tullut, mun mielestä Niemelän reagoinnin ansiosta. Nyt siellä pelataan huomattavasti varmemmin ja heitetään vain ränniin jos menetys hyökkäysalueella uhkaa jolloin riiston jälkeen HIFK ei pääse avaamaan nopeasti meidän sinisellä ylös painavalle hyökkääjälle.

Pelillisestihän HIFK on ollut huono. Juuri niin huono kun voitot kertovatkin. Nyt ei saa antaa niiden päästä rakentamaan "hienoa tarinaa" vaan katkaista seuraavassa pelissä sarja, pelaamalla vain omaa peliä, se riittää.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Annan teille hieman ajateltavaa.
Kasper Puutio. Kasper Puution kehitys Tommi Niemelän alaisuudessa.

23.11.2023 eteenpäin eli 35 viimeisimmässä pelissä Puutio on hävinnyt oman pelinsä, eli jäänyt miinukselle, vain kolme [ 3 ] kertaa. Marraskuun lopusta eteenpäin eli 4kk aikana siis vain kolmessa pelissä Puutio on jäänyt miinukselle plus-miinus tilastossa. Ja nyt on siis kyseessä kaveri joka on täälläkin saanut täysin tarpeettomasti rapaa niskaan koko kauden ajan vaikka on käytännössä ollut vaikean alun jälkeen meidän tasaisimpia puolustajia.

Ensimmäisessä 22 ottelussa Puutio jäi 11 kertaa miinukselle. Kuitenkin aika hyvin kokonaisuutenakin että 57 ottelun osalta on vain 14 pelissä jäänyt miinukselle kun pelejä on takana 53 runkosarjassa ja 4 playoffeissa.

Sanoin jossain vaiheessa syksyä että luotan täysin Tommi Niemelän taitoon kehittää pelaajia, kuten Toppari Vilenin kohdalla viime kaudella kun jouduin myöntämään olleeni väärässä siitä kannattaako sitä peluuttaa ja Niemelä osoitti että teki oikean ratkaisun peluuttaessaan sen joukkueen toiseksi parhaaksi puolustajaksi vaikka Vilen oli alkukaudesta aivan karmiva omassa päässä.

Tommi Niemelä todella tietää mitä tekee nuorten pelaajien kanssa, tästä Kasper Puutio on taas yksi loistava esimerkki. Puutiota tulee vielä ikävä jos lähtee ja hitto, jos mä olisin Puutio niin kyllä minä seuraisin Niemelää mielelläni Ilvekseen, ikävä kyllä.
 

lääässi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Annan teille hieman ajateltavaa.
Kasper Puutio. Kasper Puution kehitys Tommi Niemelän alaisuudessa.

23.11.2023 eteenpäin eli 35 viimeisimmässä pelissä Puutio on hävinnyt oman pelinsä, eli jäänyt miinukselle, vain kolme [ 3 ] kertaa. Marraskuun lopusta eteenpäin eli 4kk aikana siis vain kolmessa pelissä Puutio on jäänyt miinukselle plus-miinus tilastossa. Ja nyt on siis kyseessä kaveri joka on täälläkin saanut täysin tarpeettomasti rapaa niskaan koko kauden ajan vaikka on käytännössä ollut vaikean alun jälkeen meidän tasaisimpia puolustajia.

Ensimmäisessä 22 ottelussa Puutio jäi 11 kertaa miinukselle. Kuitenkin aika hyvin kokonaisuutenakin että 57 ottelun osalta on vain 14 pelissä jäänyt miinukselle kun pelejä on takana 53 runkosarjassa ja 4 playoffeissa.

Sanoin jossain vaiheessa syksyä että luotan täysin Tommi Niemelän taitoon kehittää pelaajia, kuten Toppari Vilenin kohdalla viime kaudella kun jouduin myöntämään olleeni väärässä siitä kannattaako sitä peluuttaa ja Niemelä osoitti että teki oikean ratkaisun peluuttaessaan sen joukkueen toiseksi parhaaksi puolustajaksi vaikka Vilen oli alkukaudesta aivan karmiva omassa päässä.

Tommi Niemelä todella tietää mitä tekee nuorten pelaajien kanssa, tästä Kasper Puutio on taas yksi loistava esimerkki. Puutiota tulee vielä ikävä jos lähtee ja hitto, jos mä olisin Puutio niin kyllä minä seuraisin Niemelää mielelläni Ilvekseen, ikävä kyllä.
Hyvä kirjoitus! Samaa mieltä, että Puutio on ollut todella hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös