Peliesitykset ja suoritukset 2023–2024

  • 865 525
  • 17 164

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eihän tuo huonosti ole pelannut, todellakaan. En vain itse muista milloin olisin nähnyt yhtä ”hitaan” huippumaalivahdin liigassa. Edelleen toivotaan että olen väärässä ja Gussesta on meille vielä paljon iloa.

Ei se hidas ole. Pitää paketin kasassa eikä lähde ylireagoimaan kiekkoihin. Vähän itsellä meni tunteisiin tuo yksi helppo, mutta onhan tuo selvää ettei pelituntuma ole vielä optimaalinen.
 

Johan On?

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hienoo Pelsuu, asiantuntija-arvioista huolimati voittoputki jatkuu... Ihme juttu, mutta sopii meille. Ei o helppo pitää pelejä tiukkana loppuun asti, et ei kaveri lannistu kesken kaiken!
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Ei se hidas ole. Pitää paketin kasassa eikä lähde ylireagoimaan kiekkoihin. Vähän itsellä meni tunteisiin tuo yksi helppo, mutta onhan tuo selvää ettei pelituntuma ole vielä optimaalinen.
Oli kyllä pahasti missattu poke ja längeistä soi tuossa 2-3 johtotilanteessa, mutta otti kyllä pari lähes varmaakin maalia kiinni patjalla mahallaan ollessaan, että vaikka olisikin tuurilla niin posin puolelle jäätiin.
 

play_on

Jäsen
Suosikkijoukkue
dirty dozen
Hitto kun en uskalla ihan täysiä hehkuttaa, etten vain tule jinksanneeksi.
Mutta onhan toi jengi ihan törkeen hyvässä lyönnissä.
Kun meni huonosti niin tuli kyllä annettua välillä vähän liiankin kovaa negaa.
Käsi ylös virheen merkiksi.
Kyllä silloin saa moittia kun siihen on syytä ja alkukaudesta oli paljonkin. Nyt näyttää paljon paremmalta ja hyvä niin.

Jos jotain saisi erityisesti toivoa, niin ylivoimalle onnistumisia vaikka niitä hetkittäin on viime aikoina jo nähtykin.
 

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tasoa facebookin pelsuryhmän jutut taas nuo Gustaffsonin lyttäämiset, mieshän pelasi helvetin hyvin, vaikka tuo 3-3 tasoitusmaali tietyllä tapaa ukon piikkiin menikin. Muuten todella hyvää työskentelyä, varsinkin tuon pelituntuman puuttumisen huomioon ottaen.

Pelsut on pelaa kyllä todella hyvää lätkää tällä hetkellä, toivottavasti huomenna ei sorruta asenteesen, koska se lienee ainoa tapa hävitä huomenna. Pakko sanoa että Rantala vihelsi tänään ehkä elämänsä ensimmäisen hyvän pelin.

Edit: olin heittämässä hölöä helvettiin penkin takaa alkukauden rämpimisen aikaan, pakko nostaa käsi virheen merkiksi.
 

Lihamuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Edit: olin heittämässä hölöä helvettiin penkin takaa alkukauden rämpimisen aikaan, pakko nostaa käsi virheen merkiksi.
Vahva sama. Mukava olla väärässä, eikä ole Hölön aikakauden aikana edes ensimmäinen kerta. Toista tai kolmatta kertaa olin jo sitä mieltä tämän projektin aikana. Onneksi ei ole itse päättämässä näistä asioista.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Jaaha. Onkos meillä maalivahtiongelma.
Ei. Gustafsson kuntouttaa vielä itseään ja pystyy jo nyt voittamaan Ilveksen. Yksi rebound sinne tänne ja sekin tuli kovan maskin takaa, ei ollut ihan helpoin tilanne johtuen alla mainitsemastani Gussen pelityylistä.
Seurasin Gustafssonin tyyliä ja se mitä minä maalivahtipelaamisesta ymmärrän niin tein joitakin huomioita, saa kommentoida jos näitte toisin.

Gusse luottaa todellakin siihen että torjunta-asento pysyy kasassa ja saa pysäytettyä sen ykköskiekon vaikkei sitä näkisikään koska tiputtaa perhoseen jo aika aikaisessa vaiheessa sijoittuen oikein ja tässä on puolustajille uutta opeteltavaa koska tyyli on aika erilainen kuin esimerkiksi Bartosakilla joka teki kaikkensa nimenomaan "imaistakseen" kiekon ykkösellä haltuun.
Gussen liike ja notkeus on ollut rapottien mukaan sen vahvuuksia ja ne varmasti kohentuvat ihan samalla tavalla kuin Olkinuorallakin kävi. Tuossa iässä vaatii vähän pelejä alle että saa torjuntarytmin kohdilleen ja alkaa päästä kiinni siihen tempoon jossa tilanteet tulevat.

Sen verran vanhan koulukunnan kaveri on kyseessä että päässä taitaa soida että kaikki otetaan varmuuden vuoksi, kuten aikoinaan opetettiin, kun se lähti etenkin alussa aika rajusti hakemaan myös ohi meneviä kuteja ja muutaman kerran niistä meinasi tulla pahoja paikkoja kun ohjautuivat jostain.

Harvemmin epäillään maalivahtiongelmaa kun kaveri on aloittanut uransa kahdella voitolla ja torjuntaprosentti ja GAA on parempia kuin esim. Patrikaisella. Toki tilastot valehtelevat aina hieman mutta uskon että Gustafsson taistelee loppuun asti ykkösmaalivahdin paikasta ja jos Patrikaisella ei tartu niin meillä on ihan mitat täyttävä uskottava ykkösmaalivahti Gustafssonissa.
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei. Gustafsson kuntouttaa vielä itseään ja pystyy jo nyt voittamaan Ilveksen. Yksi rebound sinne tänne ja sekin tuli kovan maskin takaa, ei ollut ihan helpoin tilanne johtuen alla mainitsemastani Gussen pelityylistä.
Seurasin Gustafssonin tyyliä ja se mitä minä maalivahtipelaamisesta ymmärrän niin tein joitakin huomioita, saa kommentoida jos näitte toisin.

Gusse luottaa todellakin siihen että torjunta-asento pysyy kasassa ja saa pysäytettyä sen ykköskiekon vaikkei sitä näkisikään koska tiputtaa perhoseen jo aika aikaisessa vaiheessa sijoittuen oikein ja tässä on puolustajille uutta opeteltavaa koska tyyli on aika erilainen kuin esimerkiksi Bartosakilla joka teki kaikkensa nimenomaan "imaistakseen" kiekon ykkösellä haltuun.
Gussen liike ja notkeus on ollut rapottien mukaan sen vahvuuksia ja ne varmasti kohentuvat ihan samalla tavalla kuin Olkinuorallakin kävi. Tuossa iässä vaatii vähän pelejä alle että saa torjuntarytmin kohdilleen ja alkaa päästä kiinni siihen tempoon jossa tilanteet tulevat.

Sen verran vanhan koulukunnan kaveri on kyseessä että päässä taitaa soida että kaikki otetaan varmuuden vuoksi, kuten aikoinaan opetettiin, kun se lähti etenkin alussa aika rajusti hakemaan myös ohi meneviä kuteja ja muutaman kerran niistä meinasi tulla pahoja paikkoja kun ohjautuivat jostain.

Harvemmin epäillään maalivahtiongelmaa kun kaveri on aloittanut uransa kahdella voitolla ja torjuntaprosentti ja GAA on parempia kuin esim. Patrikaisella. Toki tilastot valehtelevat aina hieman mutta uskon että Gustafsson taistelee loppuun asti ykkösmaalivahdin paikasta ja jos Patrikaisella ei tartu niin meillä on ihan mitat täyttävä uskottava ykkösmaalivahti Gustafssonissa.

En tiedä oliko viestisi sinänsä vastaus minulle vai yleisempää pohdintaa, mutta selvyyden vuoksi: minä en tosiaan epäile maalivahtiongelmaa, vaikka hetkellisessä vitutuspiikissä tuon viestin kirjoitinkin. Kokonaisuutena ja tausta huomioiden Gustafssonin startti on ollut suorastaan mainio.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Tuliko kaksi jäähyä? Tais tulla 2 jäähyä Saipa äijälle.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Varmaan munattomin väsynein yv mitä oon ikinä nähnyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös