Joitakin huomioita pisti silmään pelistä.
Vastassa Ruotsin mestari, yksi koko Euroopan parhaista kiekkojengeistä jolla on mun silmissä yksi kovimmista kiekollisista puolustuksista mitä koko CHL:ssa on ja se näkyi kyllä niiden pelaamisessa ja etenkin avauspelissä ja siinä miten Pelicansin hetkellinen karvaus purettiin samalla tavalla kun jossain lämmittelyn kolmiosyöttelyssä eikä ollut edes kiire kuin muutaman kerran.
Meidän puolustajien ja hyökkääjien välissä omassa päässä oli aivan hirveästi tyhjää tilaa jota Växjo kokeneena jenginä hyödynsi hienosti. Se kyllä paranee kun yhteiset kokemukset lisääntyvät ja hyökkääjät alkavat tietää millaisia nämä tämän vuoden pakit ovat, kun siellä ei ole Anderssonin, Mylläriä, Bloodia ja Erosta joista jokainen pelasi erittäin hyvin aktiivisella mailalla nimenomaan tiloja siitä pois. Nyt vaaditaan hyökkääjiltä enemmän tukea tälle alueelle ja luulen että Hämäläinen ja Purre ovat ensi pelissä jo huomattavasti aktiivisempia juuri tuossa sota-alueella, sen verran fiksuja pelaajia kun ovat.
Meiltä puuttui ihan täysin sentterihaut, enkä oikein tiedä mitä haettiin kun kiekko saatiin rauhaan ja pelattiin usein omalle siniselle omia kohti tulevalle ja siihen pysähtyneelle pelaajalle josta oli vastustajan helppo pysäyttää hyökkäys joka lähtee ihan paikaltaan.
Kidi-Jämsen veti pari kertaa näistä hienoilla veiveillä vastustajasta läpi, mutta jotenkin odotin enemmän kehittymistä kokonaisvaltaisessa pelissä, nyt tuntui varovan mennessään kulmiin, mutta toisaalta itseluottamusta näytti olevan ja näyttävää peliä.
Horky näyttää mun silmään erittäin hyvältä; yllättävänkin hyvä luistelija, taitava käsistään ja halusi voittaa kiekkoja omilleen, eikä yrittänyt väkisin itse ottaa kiekkoa, se on usein hyvä merkki joukkuepelistä.
Olki-Jussi on kyllä edelleen ihan jäätävän pelottava kun menee maalin taakse ottamaan kiekkoa.. Mutta jos se sillä saa itsensä paremmin peliin sisään, niin tehköön niin.
Käyhkö oli yllättävän hyvä, vaikka joitakin virheitäkin tuli mutta pelasi aika rohkeasti ja ei arkaillut. Tällä kaudella joku 15 peliä ja ensi kaudeksi vakipaikkaa hakuun.
Salminen on kyllä omassa päässä kiekollisena ihan karmea pelaaja, edelleen. Sen pitäisi pistää yhdellä kosketuksella aina kiekko seuraavalle ja käyttää luisteluaan pitääkseen itsensä vastustajan ja oman maalin välissä, sellainen seiskapakin rooli, ihan kuin pelaisi joka pelissä ensimmäistä matsiaan.
Puutio ei missään nimessä ansaitse kaikkea paskaa mitä on saanut niskaansa hetkittäin, on hyökkäyspäässä meidän ehdottomasti rohkein puolustaja ja olin iloinen että sai pari kertaa pelattua oikeasti hyvän pelin siellä, tekee hyvää itseluottamukselle.
Kiiskinen pelasi kuin Jere Lehtinen ja blokkasi kolme vai neljä laukausta omissa ja yritystä riitti. Ehkä en itse tuollaista junnuketjua kasaisi vaan Kiiskinen voisi olla se yhden ketjun kiekollinen pelaaja ja samalla pelata hyvää joukkuepeliä kuten nyt.
Lasse - Purre - Lasch ketju tulee olemaan hyvä, siis todella hyvä. Lasse teki maalin ja Purre olisi voinut paremmalla tuurilla tehdä maalin, Laschin luistin kulki mun mielestä paremmin kuin viimeksi täällä ollessaan ja siellä oli sellaiset kymmenkunta niitä peliä edistäviä syöttöjä jotka vain noin prosentti pelaajista näkee ja pystyy suorittamaan.