Peliesitykset ja suoritukset 2022–2023

  • 521 389
  • 8 950

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
A Jämsenin vaihdot venyy vähän turhan pitkiksi, välillä melkein tupliksi, kyse ei ole ettei vaihtoon pääsisi, 2-3min enemmän pelasi kuin oma kenttäänsä. Nuo stara elkeet kuriin ja kurinalaisuutta niin hyvää tulee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: J-H

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos sinä et sitä näe, se ei tarkoita ettei sellaista olisi.

Kerrohan pääpiirteittäin. Olisi hyvin toivottavaa, että siinä näkyisi jotain pelaajistoon soveltuvaa, eikä "modernia lätkää" johon tarvittaisiin oikeasti sitä Sveitsin-liigan tasoista pelaajistoa.

E: muokattu järkevämpään muotoon
 
Viimeksi muokattu:

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Mun mielestä Iikka ei jotenkin pelaa täysin yhteen Ikosen ja Jämsenin kanssa. Onko liian samantapaisia vai johtuuko Iikan puolikunnosta?
 

Drewiske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerrohan pääpiirteittäin. Olisi hyvin toivottavaa, että minä näkisin siinä jotain pelaajistoon soveltuvaa, enkä "modernia lätkää" johon tarvittaisiin oikeasti sitä Sveitsin-liigan tasoista pelaajistoa.

En minä ole mikään pelitaktinen asiantuntija, enkä myöskään esitä keskustelupalstalla sellaista. Olen toki jutellut asiasta sellaisten ihmisten kanssa, jotka asiasta aidosti jotain ymmärtävät eivätkä he jaa tätä näkemystäsi, ettei Niemelällä olisi mitään pelitapaa.

Kuten jo totesin: jos sinä et näe siinä pelitapaa ei tarkoita, etteikö sellaista olisi. Pelkkä junnudivarivalmennus ei tee sinusta asiantuntijaa tällä saralla.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En minä ole mikään pelitaktinen asiantuntija, enkä myöskään esitä keskustelupalstalla sellaista. Olen toki jutellut asiasta sellaisten ihmisten kanssa, jotka asiasta aidosti jotain ymmärtävät eivätkä he jaa tätä näkemystäsi, ettei Niemelällä olisi mitään pelitapaa.

Kuten jo totesin: jos sinä et näe siinä pelitapaa ei tarkoita, etteikö sellaista olisi. Pelkkä junnudivarivalmennus ei tee sinusta asiantuntijaa tällä saralla.

Ainahan joku pelitapa on jos liigajoukkueesta puhutaan, mutta Niemelällä se vaihtelee useasti. Sen takia punaista lankaa ei ole tiedossa kaikilla ja surullisinta kyllä, selkeästi ei pelaajillakaan. Nyt se ensimmäisten pelien aktiivisuuskin on vaihtunut johonkin välimalliin.

En ole pelitapa-asiantuntija ja tuskin tulen olemaankaan, mutta tunnistan pelaajien kehonkielestä milloin joku on sovittua ja milloin mennään vaan vaistoilla lennosta. Jälkimmäistä on Pelicansissa nähtävillä riittävästi.
 

Jortikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ässät
Tästä pelistä ei jäänyt jälkipolville kerrottavaa. Paska peli kaikin puolin ja olisi voinut kääntyä kumpaan suuntaan vaan. Jotenkin oli molemmat joukkueet ihan tukossa.
Parempi unohtaa tää ja mennä eteenpäin niinkuin Jutila
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jäikö Ronkainen mieleen mitenkään? Kellotti näemmä varsin solidin peliajan: 16:33.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Tässä vielä toisin esille Haataisen. Näen hyvin paljon samaa kuin Bjöööönisessä oli aikoinaan. Ei anna missään tilanteessa periksi, pelaa kokonaisvaltaisesti ja tehopotentiaalia on varastossa. Eniten tykkään tosiaan asenteesta.
 

aave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Jäikö Ronkainen mieleen mitenkään? Kellotti näemmä varsin solidin peliajan: 16:33.

Ihan äkkiseltään näytti liigapakilta. Selkeästi koitti pelata perusvarmaa peliä.

Huomasin, että paljon heitti kiekkoa hyökkäyspäässä rumpuun. Onkohan tämä joku elementti Kärpissä? Meidän kaksinkamppailutaitotaso saattaa olla vielä vähän jäljessä Kärppien vastaavaa, joten vähemmän harrastetaan meillä.
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaipaisin vähän sellaista röyhkeyttä oman maalin edessä. Turhan usein pääsee vastustaja sorkkimaan veskan räpylää ynms.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilinen peli oli täysin voitettavissa ja se olisi pitänyt pystyä kääntämään. Tällä hetkellä noiden tiukkojen pelien kääntäminen tuntuu olevan erittäin vaikeaa.

Sikälikin harmillista, että seuraavaksi on todella paha paikka vieraissa piristynyttä Jukureita vastaan ja sitten aina helppo Tappara. Näitä pelejä täytyisi nyt pystyä voittamaan, jotta pysytään hyvin keskikastin kyydissä.
 

Team Tölkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suljettu liiga ja Kummola
Sinänsä ei mitään ongelmaa koska pelejä on todennäkösempää voittaa jos omiin menee se noin 2 maalia per peli. Se alue on aikalailla tasasen hyvää ollut. Keskeinen asia mikä pitää saada paremmaksi ja kuntoon on hyökkäyspeli. Toimivien kokonaisuuksien löytäminen on prioriteeteissä korkealla. Jasek Ikonen Kangasniemi mm on ihan taatusti laadukkaita pelaajia. Miten saa parhaimman irti on sitten työnalla. Tällä hetkellä esim Brygmann ei tuota tuloksenteon osalta Jasekin ja ykkösen tuloksentekoa. Mietinnän paikka kasailla palasia ja hakea niitä tutkapareja ja sitäkautta tehoja...jopa ylivoimaan. Enlundin putoaminen oli iso sääli tässä kohtaa. Yksi uusi palanen voisi avata kärkiketjujen peliä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kovasti puhutaan nyt Iikasta ja Nordgrenista ja niiden pelipaikasta. Itse vähän huomiota alemmista ketjuista.

Kuten olen maininnut tuo Vilenin ketju pelaa täydellistä kolmosketjun peliä eli karvaa, repii, raastaa ja tehoileekin ok.

Mutta nelosesta ei oikein oo saatu mitään irti. Hämäläinen minusta keskellä vaisu. Pitäs olla siinä fyysinen ukko, joka vie aloitukset kovalla prossalla ja hoitaa alivoimat. Sellaista meillä ei ole. Hirvonen tekee toisella laidalla kiitettävää duunia odotuksiin nähden. Mutta itse varmaan isompaa roolia toivovat Tukiainen, Juuso ja Killinen, eivät oikein nelosessakaan ole saaneet aikaan mitään ihmeellistä eli kovaa karvausta, taklauksia ja riistoja.

Sinänsä Killisisen ja Tukiaisen vaisuus vielä ikävämpi juttu kun heillä pidemmät soppari ja varmaan ainakin kohtuullinen liksakin.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Hili72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, k-Vantaa, Päijät-Hämeen jengit
Tänään toivon onnistumisen Iikalle ja Bryggmannille, toki koko jengin voittoa, mutta jos onnistumisista aukeaisi pelit. Toivon myös Aatun vaihtojen pysyvän kurissa, se noin 3min enemmän kuin oma kenttä on paljon ja vastaavasti Nordgren, joka yleensäkään ei vedä pitkiä vaihtoja niin noin 4min vähemmän kuin kenttänsä. Mutta Aatulla ei johtunut ettei pääsisi vaihtoon, nämä pienet stara elkeet kun häneltä saa yleensä pois niin on oikeasti tulos hyvä. Ja ennen kuin joka lämpenee Aatun arvostelusta niin kyse ei ole haukkumisesta vaan Aatu tosiaan oli ainoa vaihtojen suhteen ”kuriton” toistuvasti.
 
Viimeksi muokattu:

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans

Ai kamala. Viivelähdöt ja omiin palauttelut on saaneet Sihvosen sykähtelemään.

E: jutun katsottuani täydyn ihmetellä että miten noin yksinkertaiset asiat kun tiivis viisikko ja "pakin pinchaus ja sen varmistaminen" aiheuttaa tuollaisia riemunkiljahduksia. Ensimmäiset asiat mitä pitäisi nykypäivänä painottaa. Tekeekö muut yksinkertaisesta pelistä monimutkaista?
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös