Mutta siihen toki oli vaikutusta myös Tepsukoiden pelillä, joka oli toisesta erästä alkaen ihan hiton hyvää, ja hemmetin paljon parempaa tekemistä kuin meillä....koska nyt ei tehty ollenkaan sitä omaa hommaa millä ollaan menestytty viimeaikoina.
Mutta siihen toki oli vaikutusta myös Tepsukoiden pelillä, joka oli toisesta erästä alkaen ihan hiton hyvää, ja hemmetin paljon parempaa tekemistä kuin meillä....koska nyt ei tehty ollenkaan sitä omaa hommaa millä ollaan menestytty viimeaikoina.
Eilinen oli huonoin esitys koskaan! HIFK oli kaikessa perässä, se venäläinen(?) piti pakistoa pilkkanaan. Onneksi on huilipäivä ja huomenna taistelemaan 2-1 johto
Miten Kapanen voi olla niin HIFK vastainen ihminen? Kivi kun jauhoi tuosta jäälle makaamisesta, niin Sami alkoi meuhkaamaan pään hätävarjelusta.
Toivottavasti lätkästä ei ole tulossa portugalimainen jalkapallo elämys
AMEN
Miten helvetissä täällä voi jotkut sanoa ettei väsymystä voi laittaa koronan piikkiin? Samat kirjoittajat paasanneet taudin vaarallisuudesta ja vaikutuksesta kuntoon vapaan puolella koko kevään ajan, mutta nyt HIFK:n kohdalla ontuu tuo logiikka ja pahasti. Siellä on puoli joukkuetta toipilaita joten nyt vähän valoja päälle täälläkin. Se ettei pelaajilla ole happiviiksiä kentällä ei tarkoita, että kondis olisi paras mahdollinen.
Tosta Portugalista tuli mieleen, että meidän futisvalmentaja sano joskus yksinkertaisen hyvän kommentin pelin jälkeen, kun ei oikeen jalka liikkunu toivotusti ja takkiin tuli, että "kun häviää liike niin häviää kaikki muukin".
Se että kuinka se IFK:n liike tai happi loppu eilen yhtäkkiä, kun TPS lisäsi omaa, niin on vähän mysteeri vielä. En nyt oikeen sen koronaankaan piikkiin lähtisi, vaan enemmän ehkä uskon että se lanka vaan hävisi ja sitten meni selvitymiseks. Mutta silti olisi voitu voittaa vaikka Jääskän jatkomaalilla. Pienestä kiinni.
Mut tästä ylöspäin, ja toivottavasti huomenna nähdään vahvempi IFK. Meillä on vastassa ikävän nopea jengi, mutta siihen pitää vaan pystyä vastaamaan jotenkin. Tehokkuus on tärkeää, ja tällä hetkellä moni kärkiäijä on pettymys kyllä. Nyt pitäisi pystyä vastaamaan odotuksiin.
Jos näin on, niin sellaisen "kevään joukkueen" kokoaminen on mennyt keturalleen.Enemmän mä väitän, että siellä on nyt niin monella pelaajalla kuuppa jumissa, että se näkyy peliesityksissä. Onnistumiset auttaisivat jaksamisessakin. Se onkin sitten hyvä kysymys, mistä niitä onnistumisia saadaan, mutta väitän rohkeasti, että suurimmalla osalla yössä olevista riittäisi se, että tekisivät yksinkertaisesti enemmän kentällä duunia ja peliä edistäviä asioita ja laittaisivat itseään enemmän likoon.
Siis ehdottomasti voi, mutta loogisesti katsoenhan sen piätisi näkyä jokaisessa pelissä, eikä vain "yhtäkkiä".Miten helvetissä täällä voi jotkut sanoa ettei väsymystä voi laittaa koronan piikkiin? Samat kirjoittajat paasanneet taudin vaarallisuudesta ja vaikutuksesta kuntoon vapaan puolella koko kevään ajan, mutta nyt HIFK:n kohdalla ontuu tuo logiikka ja pahasti. Siellä on puoli joukkuetta toipilaita joten nyt vähän valoja päälle täälläkin. Se ettei pelaajilla ole happiviiksiä kentällä ei tarkoita, että kondis olisi paras mahdollinen.
Tästä kirjoitinkin ennen tämän sarjan alkua. Hifkiä ei ollut testattu vielä ollenkaan ennen eilistä peliä. Kärpät ei antanut hufkille missään vaiheessa kunnon vastusta ja nyt nähtiin miten hifk reagoi kovaan paineeseen. Tässä on tps:n paikka ottaa sarjan kulku omiin käsiin jos hifk ei pysty jatkossakaan vastaamaan noin vahvaan liikkeeseen. Yksinkertaistettuna luulen finaalin menijän olevan se jengi joka saa pidettyä kiekkokontrollin itsellään ja määriteltyä pelin temmon. Jos hifk löytää keinot ohittaa tepsin karvaus on se vahvoilla mutta muussa tapauksessa tps marssii finaaliin Tapparaa vastaan.Mun silmiin Tepsukat pelasi eilen vaan niin hyvää ja liikkuvaa peliä, ettei IFK:n ole hetkeen pitänyt moisessa testissä olla. Nyt on sitten oltu, ja jää itse kunkin (pelaajan ja valmentajan) mietittäväksi, että miten tähän kykenee reagoimaan sekä millä tavalla tähän sitten pelillisesti kyetään vastaamaan. Kaksi erää IFK kuitenkin oli niin pahasti liikkeessä jäljessä että hirvitti katsellakin, eikä asiaa auta myöskään liian usein hävityt aloitukset, joiden myötä menee lisää energiaa kiekon voittamiseen omille.
Valitettavasti tulet niitä kuulemaan, joka onkin täysin ymmärrettävää. Jos HIFK putoaa kelkasta TPS:lle, niin onko syy:Jos kävisi niin huonosti, ettei IFK mestaruutta voita, niin en kyllä toivoisi kuulevani mitään korona-selityksiä.
E) Tps löysi vastalääkkeen IFK:n pelitapaan F) pelattiin päin vittua G) "kevään miehet" eli Lese, Niki, nollan mestaruuden Saarinen jne.Valitettavasti tulet niitä kuulemaan, joka onkin täysin ymmärrettävää. Jos HIFK putoaa kelkasta TPS:lle, niin onko syy:
A) auringon pilkuissa?
B) kuun vaikutuksessa vuoroveteen?
C) korona (osa pelaajista ei pelaa happiviiksissä, mutta eivät ole palautuneet 100% kuntoon)
D) joku muu, mikä?
E) Tps löysi vastalääkkeen IFK:n pelitapaan F) pelattiin päin vittua G) "kevään miehet" eli Lese, Niki, nollan mitalin Saarinen jne.
Ai sillä ei ole edes himmeämpiä mitaleita? Aikamoinen antisaavutus.Korjasin hieman. Onko Jeppe Saarinen loitsinut mustaa magiaansa HIFK:n kopissa?
Jos näin on, niin sellaisen "kevään joukkueen" kokoaminen on mennyt keturalleen.
Toisaalta on vaikea uskoa, että nyt taas olisi kuuppa jumissa kun ajattelee sitä loppukauden esityksiä yleisesti, ja jos on, niin ainakin osin se lienee valmennuksen duunia selättää tuo ongelma yhdessä pelaajan kanssa. Tosin tässä alkaa tällä pelirytmillä olemaan vähän kiirus sen kuupan kuntoon laittamisessa, tai ei jää juurikaan kertomista jälkipolville tästä kaudesta.
En minäkään usko. Ainakaan vielä, tai ennen kuin on pakko.En usko sekuntiakaan, että TPS tulee kävelemään ylivertaisesti HIFK:n yli ja tämä oli nyt tässä. Päinvastoin. Tiukka sarja tiedossa, voi mennä jopa vitospeliin.
Olin kuulevinani eilen selkärangan katkeamisen. Veikkaan että seuraavat kaksi ja koko sarja menee tepsille, niin surkealta näytti eilen.En minäkään usko. Ainakaan vielä, tai ennen kuin on pakko.
No en mä vielä kyllä siihen usko, mutta nyt punnittaan kyllä se, että pystytäänkö -ilman tapparamoodia- löytämään pelitapa vastata tepsukoiden vauhtiin, sillä meillä se ei eilen nähdyn perusteella riitä, jos sen varassa vain mennään. Kyllä IFK:lla pitäisi -siis nimenomaan pitäisi- taitoa riittää, mutta realisoituuko se, niin se jää nähtäväksi.Olin kuulevinani eilen selkärangan katkeamisen. Veikkaan että seuraavat kaksi ja koko sarja menee tepsille, niin surkealta näytti eilen.
Olen lukevinani tänään höpölöpö-juttuja.Olin kuulevinani eilen selkärangan katkeamisen. Veikkaan että seuraavat kaksi ja koko sarja menee tepsille, niin surkealta näytti eilen.
Olin kuulevinani eilen selkärangan katkeamisen. Veikkaan että seuraavat kaksi ja koko sarja menee tepsille, niin surkealta näytti eilen.