Peliesitykset 2011–2012

  • 199 865
  • 638

emz1

Jäsen
Jos Jesse on oikeasti vapautettu palveluksesta, niin ykkösketjuun tarvittaisiin uusi ykkölaituri. Joku maalin edessä viihtyvä scottbarney olisi tarpeen, vauhdikkaita pörriäisten kuninkaitahan SaiPan riveistä löytyy jo ennestäänkin.
Nyt kun tämä Jesse Saarisen myyminen on nostettu mediassakin jo esille niin täytyy vauhdittaa hommaa ja helpottaa myöskin toimiston urakkaa. Kallioniemi voi valita suoraan näistä sen pelaajan joka pelaa meillä ensi viikolla. En tarvitse välityspalkkiota.

Nathan Perkovich: http://eliteprospects.com/player.php?player=14856
Maxime Lacroix: http://eliteprospects.com/player.php?player=10657
Ray Kaunisto: http://eliteprospects.com/player.php?player=38539
Geoff Walker: http://eliteprospects.com/player.php?player=12118
Ashton Rome: http://eliteprospects.com/player.php?player=10637

 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vai Saarinen olisi saanut tarpeekseen? Ihan jees, luovutusmentaliteetti sielläkin sitten jo päällä.

Onhan tää taas niin tätä. 8 viime matsia ollaan voitettu laukaukset ja oltu hyvin mukana kaikissa peleissä, hallittu suurinta osaa. Ja montako kolmen pisteen voittoa? No ei yhtään. Montako maalin tappiota? No kuusi. Vituttaako? Eipä.

Vois jotain tuomareiden sokeudesta ja taivaanmerkkien vitun vääristä asennoista tässä avautua, mutta en jaksa, kiitos sen Ilves-matsin 4-0 johdon sössimisen. Sitä ei mikään Merkuriuksen asento Uranuksen varjossa tai tuomareiden tuuletus vastustajien tehdessä maaleja selitä. Jotain tossa koko paletissa on vialla.

Toisinaan sitä toivoisi että SaiPa tippuisi Mestikseen, niin ei tarvitsisi tätä jokavuotista Via Dolorosaa seurata. SM-liigasta tulisi yhtä neutraali kuin NHL:stä, ei tarvitsisi itkeä itseään uneen kun ei se Koskiranta saanut siitä lopun läpiajosta maalia ja kun Backmanin loukkaantumiseen johtanut laitataklaus kuitattiin olankohautuksilla niin tuomareiden kuin joukkuekavereidenkin toimesta.

Mikäs se KHL-jengi on joka ei juuri muuta tee ku keräilee vajakki-kanukkeja riveihinsä ja tappelee ja sikailee suurin piirtein joka matsissa? Lähettäis vaikka sille linjalle mieluummin, tämmösen touhun seuraaminen on ihan vitun raskasta.
 
Itseäni ei oikeastaan edes harmittaisi Saarisen lähtö. Jotenkin mua alkaa jo tympimään, ettei meidän hyökkääjillä ole paskaakaan kokoa vääntää kulmissa/maalinedustalla. Oikeastaan hyökkääjistä ainoastaan Koskiranta (192cm) ja varauksella Flinck (186cm) täyttävät "miehen mitat" kunnolla, muut sitten jotain 180cm tai alle olevia tappeja, jotka heitetään nurin heti kun mahdollista. Toki se on normaalia Suomessa, mutta silti haluaisin itse parannusta asiaan. Ennen oli Toporowski ja Barney edes, joilla sitä kokoa oli tarpeeksi ja joita ei noinvaan heitetty pois kun oli liian vähän tilaa maalinedustalla.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Jos Saarinen on oikeasti lähdössä, niin eipä niillä rahoilla välttämättä kovin ihmeellistä korviketta hankita. Jessehän tuli viime syksynä SaiPaan rapakuntoisena lupauksena, josta muut liigaseurat eivät olleet pätkääkään kiinnostuneita.

Siinä tilanteessa SaiPa tarjosi Jesselle tryoutia, jossa "hintana" oli epäilemättä SaiPan kannalta hyvinkin edullinen optio seuraavasta kaudesta. Kuvittelisin että viime keväänä tämän jatkon ehdoista neuvoteltiin aika pitkään, mutta ehkä lopputulos oli se että SaiPa käytti option alkuperäisin ehdoin ja kultakypärä-Jesse on nyt tuntenut itsensä alipalkatuksi? Paremmin tietävät oikokoot, jos olen väärässä näiden spekulointien kanssa.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos Saarinen on oikeasti lähdössä, niin eipä niillä rahoilla välttämättä kovin ihmeellistä korviketta hankita. Jessehän tuli viime syksynä SaiPaan rapakuntoisena lupauksena, josta muut liigaseurat eivät olleet pätkääkään kiinnostuneita.

Siinä tilanteessa SaiPa tarjosi Jesselle tryoutia, jossa "hintana" oli epäilemättä SaiPan kannalta hyvinkin edullinen optio seuraavasta kaudesta. Kuvittelisin että viime keväänä tämän jatkon ehdoista neuvoteltiin aika pitkään, mutta ehkä lopputulos oli se että SaiPa käytti option alkuperäisin ehdoin ja kultakypärä-Jesse on nyt tuntenut itsensä alipalkatuksi? Paremmin tietävät oikokoot, jos olen väärässä näiden spekulointien kanssa.

Siinä olet oikeassa, että Saarisen palkalla ei mitään kummoista korvaajaa pystytä hankkimaan. Halvalla pelaa. Mutta se on varmaa, että eihän Jesse ole lähdössä minnekään mikäli korvaavaa pelaajaa ei ole tulossa.

Tulisko Barney takaisin, HPK:ssa ei tule peliaikaa, ja Kerho on ulostamassa herraa. Kelpaisi mulle Saarisen tilalle, mutta haaveeksi taitaapi jäädä.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Ja, Ullberg on sinne maalin taakse menemisessään täydellinen Myllyniemen kopio, lähes joka kerta väärä ratkaisu. Jos ei tiedä mitä sille kiekolle siellä maalin takana tekee, niin pysyköön maalillaan, on sillä tavalla paljon enemmän hyödyksi joukkueelle.

No ei kai kukaan nyt oleta että tulos olisi muunlainen? Siellä on sama kaveri valmentamassa, joka on "kehittänyt" Myllyniemen mailapeliä ja päätöksentekoa nyt kolmatta kautta.

Seuraavana Ullbergille lanseerataan torjuntatyyli, jossa isokokoisen maalivahdin torjunta-asento puristetaan pieneen myttyyn mahdollisimman lähelle jäänpintaa. Ja kaikki kruunataan helvetinmoisella höntyilemisellä, jottei olisi mitään vaaraa että maalilla olisi kukaan siinä vaiheessa kun vastustaja pääsee kakkoskiekkoon kiinni...

Luulisi, että siellä olisi joukkueenjohto jo kuullut kaikki mahdolliset hauskat MM95 tarinat Myllykseltä näin monen vuoden jälkeen. Kun kerran näitä valmentajia meinataan tässä muutenkin vaihtaa, niin eikös nyt sinne saataisi maalivahtivalmentaja, joka ihan konkreettisesti kehittää maalivahtien peliä eteenpäin?
 

theref

Jäsen
Luulisi, että siellä olisi joukkueenjohto jo kuullut kaikki mahdolliset hauskat MM95 tarinat Myllykseltä näin monen vuoden jälkeen. Kun kerran näitä valmentajia meinataan tässä muutenkin vaihtaa, niin eikös nyt sinne saataisi maalivahtivalmentaja, joka ihan konkreettisesti kehittää maalivahtien peliä eteenpäin?

Mutta Jamo saa kuitenkin hommattua bussiin viinaa ympäri Suomen klo 21 jälkeen kun sillä on niin paljon tuttuja joka paikassa.

Muuta hyötyä herrasta ei sitten juuri olekaan.

Asuuhan Lappeenrannassa edelleen eräs maalivahtivalmentaja, joka on kehittänyt aika monesta maalivahdista todellisia pelimiehiä. Hän ei vaan ole ilmeisesti tarpeeksi salonkikelpoinen jotta voisi toimia liigaseuran palveluksessa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tulisko Barney takaisin, HPK:ssa ei tule peliaikaa, ja Kerho on ulostamassa herraa. Kelpaisi mulle Saarisen tilalle, mutta haaveeksi taitaapi jäädä.

Kelpaisi kyllä. Sen verran savusi tosin siltoja varmasti tässä ja siirron tiellä olisi yksi jos toinenkin ego, joten eipä taida tapahtua.


Saarisen Jessen mahdollisesta lähdöstä sen verran, että... Viimeiset 10 peliä:

Jesse Saarinen 1+2=3 ja -2 (jääaikaa keskimäärin 16-17 minuuttia)

Tomi Leivo 2+4=6 ja +4 (jääaikaa keskimäärin 8-9 minuuttia)
Juuso Kaijomaa 0+4 ja -1 (jääaikaa keskimäärin 9-10 minuuttia)

Eihän ykkösketjusta toki kukaan ole saanut kummoisia tehoja viime peleistä aikaan. Mankisella kuitenkin 4+1 (ihan ok maalien puolesta) ja Koskirannalla 2+3, eli Saarinen jää heikoimmaksi lenkiksi. Hän ei ole oikein päässyt esille tuossa ketjussa muuten kuin kiiltävämmän kypäränsä ansiosta. Voihan se tietysti olla, että Koskiranta ei ole ehkä sellainen sentteri mitä Saarinen tarvitsisi.

Loukkaantumisien takia ei oikein muita koostumuksia ole päästy kokeilemaan ja nyt tuo Kohon ketju ja Jekimovskin ovat hiipuneet. Kunhan Löfman ja Kaksonen palaavat pelikuntoon niin voisi vähän hakea erilaisia kokeiluja... Löfman Kaksosen ja Jekimovsin keskelle taas ja esimerkiksi Koho sentteröimään Koskirantaa ja Mankista...?
 
Viimeksi muokattu:

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Kyllä noissa räpeltäjissä potentiaalia on ja maalintekotaitoakin löytyy. Sen ne on todistanu alkukaudesta. En tiedä sitten mikä on mennyt metsään kun tulosta ei enää synny vaan on "palauduttu" edelliskausien mailanpuristustekniikoihin. Samaa mantraa saa kuulla taas. Jos taistelusta annettaisiin pisteitä, SaiPa ansaitsisi joka pelistä 3 pistettä. Ei paljon lohduta taistelut, kun parempaankin olisi mahdollisuus "liigan heikoimmalla budjetilla".
 

Kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Mutta Jamo saa kuitenkin hommattua bussiin viinaa ympäri Suomen klo 21 jälkeen kun sillä on niin paljon tuttuja joka paikassa.

Muuta hyötyä herrasta ei sitten juuri olekaan.

Asuuhan Lappeenrannassa edelleen eräs maalivahtivalmentaja, joka on kehittänyt aika monesta maalivahdista todellisia pelimiehiä. Hän ei vaan ole ilmeisesti tarpeeksi salonkikelpoinen jotta voisi toimia liigaseuran palveluksessa.

Joo satun tämän kyseisen herran tuntemaan ihan henkilökohtaisesti, ja voin kertoa että kysymys on siitä, että Myllyksen mukaan nykymaalivahdin pitää olla aina "perhostorjuja", eli jäissä melkein aina, ja toisen joka maalivahteja on maailmalle aika moisen nipun kouluttanut, niin lähtee ajatuksissa siitä että maalivahdin tulee olla pysytyssä mahdollisimman pitkään, ja nousta nopeasti aina jaloilleen. No, tiedä sitten kumpi tyyli on parempi, mutta ainakin tällä jälkimmäisellä herralla on kovemmat näytöt, vaikka ei -95 maailmanmestaruus joukkueessa pelannutkaan.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Mutta Myllyksellä on peleissä puku,kelpaa näyttää telkkarissa. Marski vetää lihapiirakkaa kahdella nakilla 80-luvun verkkareissa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
SaiPa voittaa vieraissa erinomaisen esityksen jälkeen sarjakakkosen ollen läpi ottelun aktiivisempi, työteliäämpi ja lopulta myös terävämpi maalipaikoissa. Miksi minua ei yllätä yhtään, että kenelläkään ei ole mitään sanottavaa peliesityksestä. Jokunen hip hurraa viesti positiivisuusketjuun mutta siinä se.

Voi vain arvailla mikä kuhina täällä kävisi, jos olisi tullut vaikkapa 5-0 turpaan.

Tässä ollaan tasapäin pelattu pitkät ajat niin kärkipään kuin sarjan peräpäänkin kanssa. Nyt kun maalivahti pelasi huippuottelun, riitti parikin maalia voittoon.

Kokonaisuutena ajatellen viimeiset kolma matsia ovat sujuneet aika helvetin hyvin. Kolme peliä sarjan 1-2 -sijoilla olevia vastaan, kaksi näistä vieraissa ja pussiin jäi neljä pistettä. Jatkossa olisi mainiota, jos pystyttäisiin vähän heikompia joukkueita vastaan maalipaikkoja käyttämään paremmin hyväksi.

Tämän voiton myötä kaikki on tältä viikolta auki. Loppuviikolta on mahdollista saalistaa kuusi pojoa tai sitten jäädä täysin pisteittä. SaiPa lienee liigan vaikeimmin veikattavissa oleva joukkue.

PS. Ted, vaikka hehkutit tuolla otteluketjussa uskoneesi SaiPan nousuun niin minua et ainakaan kuseta. Olit jo kirjoittanut "Selinin pitää lähteä heti ja maksaa SaiPan kannattajille kaikki rahat takaisin" -viestin sen minuutin aikana valmiiksi, ennen kuin SaiPa tasoitti.







;)
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täytyy myöntää, että oma viestini Selin-ketjussa pohjautui perustu tunnepohjalle. Se ei kuitenkaan poista sitä fatkaa, että hänen johdollaan näitä ns. tärkeitä pelejä (TPS 2008, Ilves 2010 pelejä on pupelettu aivan liikaa).

Kuitenkin, talouden raamien mukaisesti ainakin itse tarjoisin Selinille UTJ:n paikkaa. Mies olisi kyllä mies paikallaan siinä hommassa. Tämän kauden SaiPa on nimittäin rakennettu niin hyvin, kuin noilla palikoilla sitä voidaan tehdä. Vaikka R.Kallioniemi olisikin TJ vastatessaan kaikesta, ja Selin "vain" vastatessaan vain valmentamisesti. Uskon, että Selinin ajatuksia ja toiveita on myös kuultu joukkueen rakentamisessa tähän kauteen.

Joka tapauksessa, olen nähnyt SaiPan kolmesta viime pelistä paikan päällä yhden ja kaksi URHO:n välityksellä, ja en voi muuta sanoa, kuin, että jos tämänkaltainen pelillinen taistelu jatkuu loppuun saakka, niin ei me ainakaan Mestikseen pudota. Ja silloin ainakin allekirjoittanut on tyytyväinen ja ylpeä tuosta keltamustasta soturilaumasta.

Ja huvittavaa, että jotkut pitävät Levokaria miehenä, jota ei tarvittaisi. Mielestäni hänelle tulisi sorvata 2v jatkosopimus heti, alemmalla palkalla toki. SaiPan parhaita puolustavia puolustajia tällä kaudella, sanoi kuka kitisijä mitä tahansa. Kattokaa vaikka tilastoja. Tai sitten pelejä paikan päällä/URHO:lta. Mies on oikeasti nimittäin pelipäällä joka päivä, ja pelaa OIKEASTI hyvin.
 

ahal

Jäsen
SaiPa voittaa vieraissa erinomaisen esityksen jälkeen sarjakakkosen ollen läpi ottelun aktiivisempi, työteliäämpi ja lopulta myös terävämpi maalipaikoissa. Miksi minua ei yllätä yhtään, että kenelläkään ei ole mitään sanottavaa peliesityksestä. Jokunen hip hurraa viesti positiivisuusketjuun mutta siinä se.

Tämän voiton myötä kaikki on tältä viikolta auki. Loppuviikolta on mahdollista saalistaa kuusi pojoa tai sitten jäädä täysin pisteittä. SaiPa lienee liigan vaikeimmin veikattavissa oleva joukkue.

Noh, tilanteen voin nähdä niinkin, että kovin monet eivät peliä oikeasti nähneet. Silloin ei voi oikein kommentoida peliesityksiäkään. Itse katselin Veikkaus-tv:stä KalPa-JYPin, ilmaiseksi. Ja sivusilmällä tiirasin Porin tapahtumia liigan sivuilta. Joka viikko ei viitsi Urhoakaan rahoittaa.

Mutta eiköhän me sputnik-kannattajat tiedetä, että hyvän päivän tullen kuka tahansa voi kaatua. Ja eilen tuli sellainen. Toki sekin tiedetään, että häviöistä huolimatta viime matsit ovat olleet pelillisesti hyviä, vain maalit jäivät puuttumaan.

Toisaalta myös monet ässäfanit ovat reilusti myöntäneet, että paree voitti. Mitäs siihen lisäät? Harmi vaan, että asema tyvessä säilyi ennallaan. Mutta jos pistetahti hieman tiivistyy (esim. 1,5:een matsia kohti), asemakin parantunee.

SaiPa on vaikeimmin veikattavia kohteita, mutta onneksi "kunnon pelimies" ei koskaan pelaa omaa suosikkijoukkuettaan. Sitä kun ei voi pelkästään järjellä arvioida. Helpottaa hieman kun jättää sputnikit väliin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itsekään en peliä ole vielä nähnyt, koska moni asia meni eilisiltana harvinaislaatuisen päin helvettiä ja jäi näkemättä matsi. Viikonloppuna meinasin makustella tuon ottelun, jotta näkee mistä moni kertoi. Viittasin siis noilla peliä kuvaavilla adjektiiveillani muiden kirjoituksiin.

Halusin vain palstan virallisena kusipäänä muistuttaa, että SaiPan ympärillä olevalta väeltä tulee harvinaisen herkästi tarinaa silloin, kun on jotain pahaa sanottavaa. Hyvää sanottavaa sitten pantataan, koska *insert excuse here*.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
PS. Ted, vaikka hehkutit tuolla otteluketjussa uskoneesi SaiPan nousuun niin minua et ainakaan kuseta. Olit jo kirjoittanut "Selinin pitää lähteä heti ja maksaa SaiPan kannattajille kaikki rahat takaisin" -viestin sen minuutin aikana valmiiksi, ennen kuin SaiPa tasoitti.
Agh! You got me! Näit lävitseni. Jatkoajassa ei kyllä mikään ainakaan Murmelin kaikkinäkevien lasien lävitse pääse. ;)

Nohh, ihan vakavasti ottaen, en minä nyt mikään Selinin selkääntaputtelija ole edelleenkään, mutta kun viesti seuralta on, että mies luotsaa tämän kauden loppuun, niin siten mennään. Turhaa siitä on kauheasti enää nostaa meteliä tai vatvoa. Ei se mitään hyödytä. Parempi antaa työrauha, mutta saa kritiikkiä edelleen antaa myös. JÄrkevintä on vaan tsempata omalla tavallaan joukkuetta eteenpäin ja uskoa ainakin siihen, että ei olla karsinnoissa.

Kyllä minä olin ja olen aidon iloinen eilisestä voitosta ja myös tulevista voitoista. Häviöt vituttaa aina. Tunteella tätä eletään, tai ainakin osa elää. Toiset ehkä sitten suhtautuu analyyttisemmin, mene ja tiedä.

Minun puolestani voitaisiin kaikki keskittyä vaan joukkueen tsemppaamiseen ja jättää henkilökohtaiset kaunat sivuun. Ajattelin olla itse mukana hallilla kannattamassa SaiPaa kun on invaasio Jokereitten kotiluolaan. Sopisiko se vaikka signaaliksi siitä, että omien puolesta liputetaan? =) Jos jollakulla on edelleen käsitys minusta antifanina.

Edit. Ja tuohon hyvään palautteeseen liittyen, olenhan minä mm. Löfmanin upeata kautta ylistänyt moneen otteeseen.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Murmeli kirjoitti:
SaiPa voittaa vieraissa erinomaisen esityksen jälkeen sarjakakkosen ollen läpi ottelun aktiivisempi, työteliäämpi ja lopulta myös terävämpi maalipaikoissa. Miksi minua ei yllätä yhtään, että kenelläkään ei ole mitään sanottavaa peliesityksestä. Jokunen hip hurraa viesti positiivisuusketjuun mutta siinä se.

Tunnistin itseni ylläolevasta. Itselleni ainakin tuo voitto oli yllätys, ja kun en ollut matsiakaan seuraamassa, niin mitäpä sanottavaa siitä voisi oikeastaan ollakaan. Taurun selostuksen perusteella en ala (kokemuksesta) matsia kommentoida sillä osumatarkkuus voi olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. En myöskään viitsi tulla kertomaan että en (taaskaan) uskonut joukkueeseen. Toki itse olin ja olen edelleen hyvilläni että olin väärässä.

Miksi useamman hävityn pelin jälkeen on helppo tulla kommentoimaan valmentajapäätöksiä tai peliesityksiä, vaikka ei edelleenkään ole nähnyt niitä: Häviäjäähän neuvovat kaikki, voittajaa ei kukaan.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olihan voitto Ässistä aivan huikea ja eihän tuosta joukkueen pelitavasta voi olla tykkäämättä. Tarkoitan sitä, että jätkät saa usein ihan hävyttömiä suonenvetoja ja jäällä vedellään jatkuvalla syötöllä jotain spin o ramoja. Etenkin ensimmäisen kahden erän aikana tuli useaan otteeseen lähes haukottua henkeä ja ihmeteltyä monessa tilanteessa, että "tekikö se oikeasti juuri noin?". Mieletöntä pelirohkeutta ja teräviä ratkaisuja kiekon kanssa! En minä ole tottunut SaiPalta näkemään tuollaista lätkää varmaan ikinä.

Ottelut joissa SaiPa on pelillisesti ollut heikompi ovat tällä kaudella olleet tosi harvassa. Sääli, ettei ne kiekot vaan ole menneet sisään...

Huomenna kaatuu Tappara ja lauantaina äänekkään kotiyleisön edessä JYP, niin asetelmat sarjataulukossa ovat ihan ok.
 

ralph cox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, AS Roma, Blues
Joukkue taistelee aivan upealla tavalla illasta toiseen, ja ansaitsee tällä hetkellä tukea ja kannustusta kaikilta kilpailijoiden kannatajilta. Ensimmäistä kertaa pelataan minun muistamassani seurahistoriassa ilman sitä yhtäkään etukäteen potentiaalista profiilihyökkääjää, jotka ovat aina aiemmin sitten onnistuneet melko epävarmoilla hauilla luultavasti neutraaleilla laseilla aivan käsittämättömästi; Saarikoski, Koskenkorva, Janecky, Banham, Machulda etc. SaiPa on suhteessa pelaajamateriaaliinsa liigan suurimpia pitkän tähtäimen ylisuorittajia. Nyt kannattaa keskittää energiat siihen, miten Etelä-Karjalassa tehdään jääkiekosta mahdollisimman iso juttu ja saadaan kaikki mahdolliset voimat sen taakse. Helppoa olla ylpeä etä-Saipa
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Sellainen pelillinen asia, että katsokaapa laukaisukarttoja. SaiPalla on laukauksia parhaasta maalintekosektorista huomattavasti enemmän kuin vastustajalla. Eli paikoille kyllä päästään, mutta vedetään kiekko seivään tai maalivahdin syliin. Vähän lisää laatua laukauksiin, niin maaleja tulee reilusti lisää.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
SaiPa voittaa vieraissa erinomaisen esityksen jälkeen sarjakakkosen ollen läpi ottelun aktiivisempi, työteliäämpi ja lopulta myös terävämpi maalipaikoissa. Miksi minua ei yllätä yhtään, että kenelläkään ei ole mitään sanottavaa peliesityksestä. Jokunen hip hurraa viesti positiivisuusketjuun mutta siinä se.

Sä et sitten tainnu käydä lukemassa tuolta Otteluseurannasta Ässät-SaiPa -matsin otteluketjua ollenkaan? Käy ihmeessä, siellä on enemmänkin ilonkiljahduksia, niin meidän huonojan SaiPa-fanien näppäimistöiltä kuin osalta kotijoukkueen värilasikuninkailtakin. Tiedä sitten kumpien SaiPa-kehuja tässä pitäisi enemmän ihmetellä.

Ymmärrän että joitain (Murmeli, mirasane ainakin) vituttaa kun täällä jatkuvasti ulistaan ja nälvitään kun SaiPa on niin paska ja Selin on dorka ja kaikki on perseestä.

Mutta jos nyt katsotaan vaikkapa sarjataulukkoa niin eihän näissä viimeaikaisissa tuloksissa nyt ole paljoa ylistettävääkään ollut. Toki jampat pelaa hyvällä asenteella, tästä ei homma jää SaiPassa kiinni, mutta veikkaan että aika harva muunkaan joukkueen fani jaksaisi meininkiä ylistää, vaikka kuinka väännettäisiin hampaat irvessä ja tehtäisiin spin-o-ramoja ja ilmaveivejä, mutta silti jatkuvalla syötöllä tulisi turpaan, aina vituttavasti yhden maalin erolla, vaikka peli olisi täysin omissa käsissä ja oltaisiin johdettu peliä jossain vaiheessa, vaikkapa nyt taas sillä kuuluisalla neljällä maalilla.

On tämäkin. Toiset valittaa joukkueesta, toiset valmentajasta, ne harvat jotka ei sinne lähde, valittaa sitten kuitenkin näistä valittajista. Karjalan itkijänaisten geenit jyllää.

Mutta hei, nyt ei itketä, nyt nauretaan, ollaan yhden matsin voittoputkessa ja Ullberg on tulevaisuuden toivo ja Kaksonen&Löfman tuli takaisin. Loppukauden vapautunut Selin luotsaa SaiPaa stoalaisuudella varmuudella, ja säälipleijareiden kautta noustaan aina mestaruuteen saakka.

Ja sit valitetaan kun Selin potkittiin typerästi pois ja Kisapuiston lippujen hinnat on liian korkeat eikä joukkue juhlinut tarpeeksi railakkaasti ja mitä vittua se Kohokin siellä kyynelehti.

*<|:-)->--<
 

atsku

Jäsen
SaiPa voittaa vieraissa erinomaisen esityksen jälkeen sarjakakkosen ollen läpi ottelun aktiivisempi, työteliäämpi ja lopulta myös terävämpi maalipaikoissa. Miksi minua ei yllätä yhtään, että kenelläkään ei ole mitään sanottavaa peliesityksestä. Jokunen hip hurraa viesti positiivisuusketjuun mutta siinä se.

Voi vain arvailla mikä kuhina täällä kävisi, jos olisi tullut vaikkapa 5-0 turpaan.

Ehkä tässä on se syy, miksi ei sanottavaa löydy. Ollut jo viimeiset 5 vuotta. Ei yksi, eikä kaksi lintua kesää tee.

KalPa 27 19 1 3 4 82 49 +33 62
Ässät 27 15 2 4 6 88 58 +30 53
Pelicans 27 14 3 2 8 87 64 +23 50
Jokerit 27 13 1 5 8 78 66 +12 46
Blues 27 10 4 4 9 67 66 +1 42
HIFK 26 13 1 0 12 78 67 +11 41
Kärpät 26 12 1 3 10 67 60 +7 41
TPS 29 11 3 2 13 69 88 -19 41
JYP 27 10 4 1 12 62 54 +8 39
Lukko 27 9 5 1 12 65 68 -3 38
HPK 27 8 3 1 15 57 85 -28 31
Tappara 27 8 2 2 15 57 86 -29 30
Ilves 28 6 3 3 16 60 89 -29 27
SaiPa 26 6 2 4 14 63 80 -17 26
 

Kundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Tässä ennen kauden alkua ei tarvinnut mikään ihme ennustaja olla, kun tiesi että maalinteko tulee olemaan Saipan suurin ongelma koko kauden. Hyville paikoille tosiaan päästään pelistä toiseen, ja se on tietty hyvä asia, mutta maalinteko vaan vaatii taitoa, jota toisilla on ja toisilla ei. Kuitenkin täytyy ihan oikeasti katsoa tuota hyökkäyskaluston laatua, niin siihen nähden minusta on onnistuttu jopa yllättävän hyvinkin. Kyllä seurajohdon olisi vaan pitänyt sen verran olla hereillä, että pari ihan puhdasta maalintekijää joukkueeseen olisi hankittu, vaikka sitten jättämällä joku Salcidon sopimus tekemättä. Puolustus on mielestäni pelannut ihan sillä tasolla, jota sopi odottaakin, mutta kyllä maalivahtipeli on ollut yksi suurimpia ongelmia koko kauden. Jos maalivahtien torjuntaprosentit pyörivät alle 90, niin on ihan selvää että Saipan kaltainen joukkue on menettänyt monta pistettä sen takia. Saipalla ei ole tällä hetkellä ykkösmaalivahtia, vaan kolme kappaletta kakkosmaalivahteja, ja se on ihan arpapeliä kenet milloinkin maalille heittää. Ullberg on pelannut nyt pari peliä ihan ok, mutta kaveri on vielä nuori ja kokematon, niin repsahdus voi olla käsillä jo vaikka tänään. No, toivottavasti ensi kaudelle hommataan selkeä ykkösveskari, ja ruvetaan siitä joukkuetta rakentamaan, Myllyniemi on kuitenkin sen jo todistanut, ettei hänestä sellaiseksi ole.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä ennen kauden alkua ei tarvinnut mikään ihme ennustaja olla, kun tiesi että maalinteko tulee olemaan Saipan suurin ongelma koko kauden. Hyville paikoille tosiaan päästään pelistä toiseen, ja se on tietty hyvä asia, mutta maalinteko vaan vaatii taitoa, jota toisilla on ja toisilla ei.
Toisaalta liigassa on nelisen joukkuetta jotka on tehnyt maaleja vähemmän mitä SaiPa ja näillä on ottelu pari enemmän pelattunakin. Myös niitä jotka on tehnyt muutamia maaleja SaiPaa enemmän on jokunen, joten sanoisin, että SaiPa on tehtyjen maalien suhteen aika keskikastissa. Toki sitten päästettyjä maaleja on enemmän, mutta ei se plusminus tilastokaan ole liigan heikoimpia.

Maalivahtipelin tosiaan soisi olevan tasaisempaa ja kun joukkueen pistepörssiä katselee, niin puolustajat ei ole erityisemmin maaleilla juhlineet. Kyllä siellä viivalla pitäisi sitä tulivoimaa tulla saada hyödynnettyä kovemmalla prosentilla mm. ylivoimissa... No, onneksi Lintner on heräilemässä.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
.
.
.
.
*<|:-)->--<

Siinähän se on kiteytettynä oikein hyvin. :) Tunnistan jopa itseni FASlapsin kirjoituksesta. Nyt ei itketä enää ainakaan täällä. Itkemiset on itketty kun uusi aikakausi alkaa ensi kaudella. Maaleja tosin saatanat voisi tehdä enemmän kun kerran osaavat kuitenkin....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös