No niin. Onhan täällä ketju "Pelicans tiedotusvälineissä", mutta uskoisin, että Pelicansin oma tiedotus ansaitsee oman ketjunsa. Laitetaan nyt vaikka alkuun Arsin varsin napakka analyysi kauden jälkeisestä tiedotuksesta:
Ensin posia: Tommi Niemelän YouTube-analyysi oli hyvä ja siinä sopivasti kiusoiteltiin jopa tulevillakin asioilla: "Seuraa tiedotusta".
Sitten nega: Kaikki muu. Tässä kohtaa seura olisi voinut tehdä erilaisia "teasereita" tai arvoituksia, joita kannattajat saisivat pohtia foorumeilla, työpaikoilla ja kouluissa. Innostus pysyisi yllä, eikä täydelliseksi mahalaskuksi jäänyttä kevättä enää tarvitsisi muistella. Näin toimii moni muu seura tässä sarjassa. En tiedä, kenen luomus Hoki Vatanen oli, mutta siinä oli aikoinaan jotain erittäin positiivista.
Tiedotuksesta - kuten ikävä kyllä osittain seuran muustakin toiminnasta - paistaa läpi ylimielisyys ja kannattajien aliarvioiminen. Tätä on jatkunut niin kauan, kuin Nupe on ollut seurassa mukana, joten vaikka muuten en kaikkea halua Nurmisen niskoille kaataa, niin negatiivinen tiedotusilmapiiri lankeaa ikävä kyllä paljon hänelle. Mieleen tulee menneisyydestä mm. Bobi Koivusesta lausutut tylyt kommentit sopimuksen päättyessä.
Nyt on huhtikuun 13. päivä. Lunta on maassa. Pelicans: emme tarvitse sopimuksia julki vielä, ainakaan isossa mittakaavassa. Ensi kauteen on pitkä, pitkä aika. Mutta tehkää nyt hyvänen aika jotain itsereflektiota ylimielisyydessänne tiedotuksen suhteen ja alkakaa palvella maksavia asiakkaita. Tiedotus ei todellakaan ole "kuten teille sopii", jos haluatte jotain myydä. Se on - anteeksi vain Nupe - paljolti sopivalla tavalla miellyttämistä ja kuluttajien huomioimista.
Joku totesikin hyvin, että aina kun Pelicans tiedottaa somessa, kyseessä on paitahuutokauppa. Seura, jolla on viestintä-osion alla kaksi ihmistä, pystyy kyllä parempaan!
Kyllähän näistä tiedotuslinjauksista voisi olla montaa mieltä. Kohta on kulunut 3 viikkoa viimeisestä matsista ja valtaisasta pettymyksestä.
Joku toinen taho olisi saattanut tasaisin väliajoin ylläpitää ison yhteisön kiinnostusta ja luoda pientä kiimaa, jossei nyt suoraan sopimuksella niin edes vaikka pienellä vihjeleikillä niistä. (Ihan ilmanen vinkki seurajohtoon, kun tiedän teidän lukevan, että nämä asiat ovat kiekkofanien ykkösjuttuja off-seasonilla.)
Mutta tuoreessa muistissa on yhä pääomistajan sanat,
"Me emme tiedota ketään miellyttääksemme, vaan tiedotamme silloin kun meille sopii."
Ensin posia: Tommi Niemelän YouTube-analyysi oli hyvä ja siinä sopivasti kiusoiteltiin jopa tulevillakin asioilla: "Seuraa tiedotusta".
Sitten nega: Kaikki muu. Tässä kohtaa seura olisi voinut tehdä erilaisia "teasereita" tai arvoituksia, joita kannattajat saisivat pohtia foorumeilla, työpaikoilla ja kouluissa. Innostus pysyisi yllä, eikä täydelliseksi mahalaskuksi jäänyttä kevättä enää tarvitsisi muistella. Näin toimii moni muu seura tässä sarjassa. En tiedä, kenen luomus Hoki Vatanen oli, mutta siinä oli aikoinaan jotain erittäin positiivista.
Tiedotuksesta - kuten ikävä kyllä osittain seuran muustakin toiminnasta - paistaa läpi ylimielisyys ja kannattajien aliarvioiminen. Tätä on jatkunut niin kauan, kuin Nupe on ollut seurassa mukana, joten vaikka muuten en kaikkea halua Nurmisen niskoille kaataa, niin negatiivinen tiedotusilmapiiri lankeaa ikävä kyllä paljon hänelle. Mieleen tulee menneisyydestä mm. Bobi Koivusesta lausutut tylyt kommentit sopimuksen päättyessä.
Nyt on huhtikuun 13. päivä. Lunta on maassa. Pelicans: emme tarvitse sopimuksia julki vielä, ainakaan isossa mittakaavassa. Ensi kauteen on pitkä, pitkä aika. Mutta tehkää nyt hyvänen aika jotain itsereflektiota ylimielisyydessänne tiedotuksen suhteen ja alkakaa palvella maksavia asiakkaita. Tiedotus ei todellakaan ole "kuten teille sopii", jos haluatte jotain myydä. Se on - anteeksi vain Nupe - paljolti sopivalla tavalla miellyttämistä ja kuluttajien huomioimista.
Joku totesikin hyvin, että aina kun Pelicans tiedottaa somessa, kyseessä on paitahuutokauppa. Seura, jolla on viestintä-osion alla kaksi ihmistä, pystyy kyllä parempaan!