Pelicans (unelmat, haaveet, spekuloinnit, mutuilut & fantasiat)

  • 255 610
  • 1 373

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Sovittelin Rafkinia mielessäni tuohon topneloseen, eli Jordan-Zabransky ja Rafkin-Gazda. Riihinen, Blood, JJ + menevät sitten kolmoseen ja rotatioon. Mutta haaveiluahan tämä on ja en yllättyisi mikäli IFK:n punanuttuun päätyisi RR. Siksi myös varuiksi tuon ”kaltaisen” tuohon perään lisäsin.
Mä en vaan mitenkään noin kovaan pakistoon usko, valitettavasti. Jordan - Zabransky - Gazda on jo erittäin hyvä kolmikko, etenkin jos Zabransky vihdoin löytäisi sen potentiaalinsa joka selkeästi on ollut jo vuosia nähtävissä mutta on pysynyt siinä "ihan kiva" -tasolla. Rafkin olisi kyllä niin HIFK:n näköinen pakki kun olla ja voi.

Jännä nähdä peluutetaanko tuota Kidiketjua vielä tulevaisuudessa yhdessä. Jos budjetti tippuu niin tuohan voi ihan hyvin nousta kakkoseksi (Horky Tukiaisen paikalle) ja täten Purre ja Lasch operoisi ykkösessä, toistaiseksi. Riippuu paljon reagointivaraa siellä on kauden aikana. Kolmonen näyttäisi sitten seuraavalta.

”Mäkitalo/Granath” - ”Ikonen” - Tukiainen
Mä en ole varma onko Jämsenin jatkaminen meillä Kingsien kannalta järkevää. Parempi niille olisi vetää vuosi AHL:ssa ja oppia nopean kiekon lainalaisisuuksia.

Luulen että Vilenin tulevaisuutta palvelisi parhaiten se että vierellä olisi joku vähemmän kiekossa oleva kaveri kuin Jämsen. Nyt se on enemmän Jämsenin ketju kuin Vilenin ketju ja ketjun muut pelaajat palvelevat Jämsenin pelaamista, ihan samalla tavalla kun meillä on Laschin ketju eikä Carlssonin ketju.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Unelma olisi, että ei hävitä tätä ottelusarjaa, vaan voitetaan se mielellään jo tässä lauantain pelissä.
Edelleen iso unelma olisi, että voitettaisiin tiistaina.

Lupaan ainakin yhden pelin tulla Ouluun katsomaan, jos vaan voitettaisiin.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Mä en ole varma onko Jämsenin jatkaminen meillä Kingsien kannalta järkevää. Parempi niille olisi vetää vuosi AHL:ssa ja oppia nopean kiekon lainalaisisuuksia.

Luulen että Vilenin tulevaisuutta palvelisi parhaiten se että vierellä olisi joku vähemmän kiekossa oleva kaveri kuin Jämsen. Nyt se on enemmän Jämsenin ketju kuin Vilenin ketju ja ketjun muut pelaajat palvelevat Jämsenin pelaamista, ihan samalla tavalla kun meillä on Laschin ketju eikä Carlssonin ketju.
Hyvää pohdintaa kyllä. Jos Jämsenistä halutaan sentteri, niin ilman muuta AHL:ään opettelemaan niitä saloja. Täällä se tuskin tulee tapahtumaan. Kyllä mäkin näen, että Liiga on hänen osaltaan muutenkin pelattu läpi ja kyllä tuo edelleen pientä ryhtiä vaatii tuohon tekemiseen. Ehkä onnistuu sitten Jenkeissä paremmin. Siellä se todellisuus viimeistään tulee eteen.

Vilén, jos terveenä pysyy on mielestäni valmis isompaankin rooliin ja voi hyvinkin olla, että hänen kohdallaan toimitaan Jassen tavoin. Eli annetaan suotta vaan isoa roolia ja toivotaan parasta. On se tuossa jokusen vuoden pyörinyt. Samoin Tukiaisen toivoo saavan vihdoin kunnon näytönpaikkaa ensi kaudella, ja mielestäni tuosta kaksikosta onkin hyvä lähteä rakentamaan kenttää, mikäli Jämsen jäisi Amerikkaan. Vaihtoehtoisesti myös Horky olisi hienoa nähdä Vilénin vierellä.

Jos Schnarrin korvaajaa ei tule, voidaan mielestäni lähteä Purrella ja Vilénillä kauteen. Tietävät systeemin ja Vilénillä varsinkin varaa olla vielä napsun kovempi. Terve ja kova kesä alle, sitä toivon.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Leksand tänään kuolemanpelissä yv 2/2 ja kahteen viimeseen peliin nyt yhteensä neljä yv häkkiä. Olivat runkosarjassa kuitenki SHL:n toka huonoin yv joukkue, eli meitäkin heikompi.

Haaveilen että meidänkin ylivoima alkais huomenna toimii kuin taikaiskusta... "Saattais" auttaa
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Leksand tänään kuolemanpelissä yv 2/2 ja kahteen viimeseen peliin nyt yhteensä neljä yv häkkiä. Olivat runkosarjassa kuitenki SHL:n toka huonoin yv joukkue, eli meitäkin heikompi.

Haaveilen että meidänkin ylivoima alkais huomenna toimii kuin taikaiskusta... "Saattais" auttaa
Tää on jo ihan naurettavaa katsoa muiden ylivoimia ja ajatella samalla oman joukkueen vastaavaa. :D Sama asia kun katot Liigakierroksen jälkeen primetime-Änäriä.. hyvä kun edes tunnistaa samaksi lajiksi.

Vittu me ollaan huonoja. :D
 

Le Deal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins & Pelicans Lahti
Leksand tänään kuolemanpelissä yv 2/2 ja kahteen viimeseen peliin nyt yhteensä neljä yv häkkiä. Olivat runkosarjassa kuitenki SHL:n toka huonoin yv joukkue, eli meitäkin heikompi.

Haaveilen että meidänkin ylivoima alkais huomenna toimii kuin taikaiskusta... "Saattais" auttaa
Toimii jos koostumus on.
Schnarr
Lasch Bryggman Carlsson
Kral

En toki pidättelisi hengitystä että nämä sielä olisi. Varmaan leftit vasemmalla, rightit oikealla ja maalinedessä Haatanen.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Toimii jos koostumus on.
Schnarr
Lasch Bryggman Carlsson
Kral

En toki pidättelisi hengitystä että nämä sielä olisi. Varmaan leftit vasemmalla, rightit oikealla ja maalinedessä Haatanen.
Itse lähtisin kokeilemaan tälläistä:
Haatanen - Lasch - Roine
Jämsen - Aaltonen

Jämsen ja Aaltonen kiekottelevat siniviivalla, Haataselle ja Roineelle haetaan onetimereita. Lasch parkkeeraa maalin eteen maskimieheksi ja lyö Hovisen pomputtamat irtokiekot sisään.
 
Suosikkijoukkue
Pelsu
Itse lähtisin kokeilemaan tälläistä:
Haatanen - Lasch - Roine
Jämsen - Aaltonen

Jämsen ja Aaltonen kiekottelevat siniviivalla, Haataselle ja Roineelle haetaan onetimereita. Lasch parkkeeraa maalin eteen maskimieheksi ja lyö Hovisen pomputtamat irtokiekot sisään.
Laschin tilalle laittaisin Patrikaisen maalin eteen maskimieheksi. Sopupeliräpylä (eli sellainen pesisräpylä ilman pussinpohjaa) käteen. Olisi iso maskimies. Ehdottomasti Jämsen ja Juhis siniviivalle.
 

Le Deal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins & Pelicans Lahti
Toimii jos koostumus on.
Schnarr
Lasch Bryggman Carlsson
Kral

En toki pidättelisi hengitystä että nämä sielä olisi. Varmaan leftit vasemmalla, rightit oikealla ja maalinedessä Haatanen.
Onneksi ne näköjään lukee palstaa.. reppuhan sieltä tuli heti aika kivaan paikkaan. Pääsisköhän töihin vaikka yv koutsiks? Uskomatonta että näin kauan meni jotta sai tämän viisikon sinne.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onneksi ne näköjään lukee palstaa.. reppuhan sieltä tuli heti aika kivaan paikkaan. Pääsisköhän töihin vaikka yv koutsiks? Uskomatonta että näin kauan meni jotta sai tämän viisikon sinne.

Lähinnä uskomatonta, että Bryggman ei ole tuossa ollut. Schnarr siinä ja siinä, voisiko sen vaihtaa johonkin muuhunkin, mutta hyvä pointti sieltä. :)
 

BalrodFI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans & Dallas Stars
Kodytek ilmeisesti jättämässä Ilveen, olisiko täällä antaa roolia?

Ellei muistini petä, niin taisi olla huhu tälle kaudelle aikoja sitten.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meillä on vissiin vähän eri käsitykset unelmista, kun itse haaveilisin esim J. Tyrväistä tänne, enkä tusinajunnua muusta seurasta, kun omasta takaa olisi esim. Nikkilä (ja oli Parviainen).
Jos meillä olisi joku Kokko tai Heljanko tason ykkönen tälläinen jämäjunnu menis. Mutta Jasse tarvii ihan eritason kirittäjän.
 

Kankolan Kane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Meillä on vissiin vähän eri käsitykset unelmista, kun itse haaveilisin esim J. Tyrväistä tänne, enkä tusinajunnua muusta seurasta, kun omasta takaa olisi esim. Nikkilä (ja oli Parviainen).

Ehkä tuo menee enemmän otsikossa mainituissa kategorioissa spekuloinnin ja mutuilun puolelle. Kaiketi tämä siihen on paras ketju silloin kun asiasta ei varsinaista huhua ole heittää, mutta ei tosiaan kauheesti sykäyttäisi täälläkään.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Pari tuorehkoa lainausta Jullen puheista ruotsalaismedioille, boldaukset omia:

"33-vuotias keskushyökkääjä vahvisti Norrbottens-Kurirenille, että hänen uransa jatkuu muualla. Kommentit viittaavat siihen, että Tyrväinen siirtyisi sellaiseen sarjaan, jossa hän ei ole vielä aikaisemmin pelannut.

– Tämä tuntui kodilta. Tuntuu varmasti tyhjältä, kun minä ja tyttö lennämme pois täältä. Mutta viisi kautta on pitkä aika jääkiekkoilijana, ja haluan viimeisen seikkailun, suomalainen sanoi hieman mystisest Norrbottens-Kurirenille."


(lähteenä leijonat.com, kuten surkeasta suomennuksesta voi päätellä)
Linkki alkuperäiseen artikkeliin

&

suomikiekko.com:

"– Täytän pian 34 ja olen käynyt hyviä keskusteluja Skugganin ja Bulanin kanssa. Olen sanonut, että haluan nähdä maailmaa ja muita liigoja ja nyt on viimeinen mahdollisuuteni. Jos jään tänne, en usko, että saan kokea sitä, joten olen sanonut, että haluan katsoa, olisiko jotain mielenkiintoista tarjolla minulle jossain Euroopassa. Mutta mikään ei ole vielä selvää, Tyrväinen kommentoi.

NSD:n tietojen mukaan Tyrväisen kiikarissa on Sveitsi.

– En ole varma, mitä tapahtuu. En voi sanoa niin tai näin, mutta luulen, että lähden Luulajasta, Tyrväinen sanoi.

NSD kysyi, voisiko Sparta Praha olla myös vaihtoehto.

– Sekin voi olla, Tyrväinen sanoi."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös