Noh Jasek oli 250 ja Iikkakin 150-200 on siinä jonkinverran eroa. Taisi se Porin Ottokin olla reilun satasen kaveri?;)Kyllä nuo Tsekit varmasti sen 100k maksavat. Stransky olisi saanut Tsekeistä enemmän mitä Ipasta, mutta tuli urheilullisista syistä Suomeen.
Horkylla voi olla sama homma.
Näistä on nyt vähän turhaan jäänyt porukalle täällä sellainen kuva, että olisivat olleet jotenkin erittäin halpoja hakuja. Zohornalle kyllä maksettiin Pelicansin mittapuulla ihan kärkimiehen palkkaa, Sulakin kohdalla olisi käynyt myös samoin ellei Detroit olisi tullut väliin ja sitä myöten päästy operoimaan edullisella lainasopimuksella.Eli vastaavanlainen tilanne kuin Zohornan ja myös Sulakin kanssa.
Joo varmasti näin, mutta tuskin Jasekin luvuissa pyöritään?;)Näistä on nyt vähän turhaan jäänyt porukalle täällä sellainen kuva, että olisivat olleet jotenkin erittäin halpoja hakuja. Zohornalle kyllä maksettiin Pelicansin mittapuulla ihan kärkimiehen palkkaa, Sulakin kohdalla olisi käynyt myös samoin ellei Detroit olisi tullut väliin ja sitä myöten päästy operoimaan edullisella lainasopimuksella.
Joten kyllä Horkysta ja toisesta tsekistä pääsee ihan kunnolla maksamaan.
Periaatteessa kyllä, koska pitää ottaa vertailussa huomioon se, että tuolla kaudella operoitiin vain 1,7 miljoonan euron pelaajabudjetilla verrattaen viime kauden 2,3 miljoonan euron pelaajabudjettiin. Se mitä silloin pystyttiin kärkimiehille maksamaan oli kuitenkin täysin eri kuin mitä tänä päivänä.Joo varmasti näin, mutta tuskin Jasekin luvuissa pyöritään?;)
En ole itse jaksanut tutkia, enkä tiedä mitä kenellekin maksetaan, mutta mihin perustuu se oletus, että nää meidän Tshekit tulee jotenkin edullisesti Lahteen pyörimään? As in, riittääkö 100ke mihinkään?Noh Jasek oli 250 ja Iikkakin 150-200 on siinä jonkinverran eroa. Taisi se Porin Ottokin olla reilun satasen kaveri?;)
En ole itse jaksanut tutkia, enkä tiedä mitä kenellekin maksetaan, mutta mihin perustuu se oletus, että nää meidän Tshekit tulee jotenkin edullisesti Lahteen pyörimään? As in, riittääkö 100ke mihinkään?
Nää paikalliset Tshekit täällä päin ainakin kertoilee niin älyttömiä tarinoita parhaiden pelaajien palkkauksista Tshekeissä, että Pelicansilla ei moiseen kilpailuun olisi mitään jakoa. Sitä en sitten tiedä paljonko siellä perushyvälle maksetaan, mutta luulis niidenkin ihan rahaa saavan, eikä oravannahkoja?
No siis tämä mä just oon miettinyt että onko parempi satsata pariin kovaan tekijään vai yrittää löytää laajaa kokoonpanoa. Täällä tuntuu yleinen konsensus olevan se että laajuutta tarvitaan viiteen ketjuun..Oon sen huomannut tässä ajan saatossa, että oli joukkue kuinka laaja tahansa, oli sitten kyseessä juniorit tai aikuisten miesten joukkue, niin siellä ketjuille muodostuu omat roolinsa silti, ja kärkimiesten tulee olla kärkimiehiä sen paikan tullen.
Pelicansilla on ihan riittävästi näitä alaketjujen ukkoja ja laajuutta sinne, nyt tarvitaan keihäänkärki. Sitä Ryan ehdottomasti edustaa ja sitä tuo. Eri asia sitten, jos markkinoilla tosiaan olisi laatua tarjolla liigaan enemmänkin ja halvemmalla.
Pelsun IG-Story torilta zoomasi juuri Lassen fanikortteihin:) Muiden kortteja ei näkynyt kuvassa.Kuulin muuten aika luotettavasta lähteestä, että Heinz pelaisi lahdessa ensi kaudellakin.
Itse luulen, että siinä on kaikkien pelaajien kortit pakkauksissa pelinumero järjestyksessä. Bryggmanin numerohan oli 2, eli viime kauden pienin pelinumero.Pelsun IG-Story torilta zoomasi juuri Lassen fanikortteihin:) Muiden kortteja ei näkynyt kuvassa.
Pelsu reenaa Solilla.Sinänsä vähän jännä kun tuo Pelsun tilaisuus pe ja joukkueen treenit alkaa ma. Luulisi lämärin lounaalla kävijöille ainakin selviävän jo uudet ja jatkavat kotimaiset pelaajat ennen tilaisuutta. Ulkkarit varmaan myöhemmin.
Kait sinnekin pääsee treenejä katsomaan:)Pelsu reenaa Solilla.
Toki.Kait sinnekin pääsee treenejä katsomaan:)
Tervehdys!
En tiedä onko oikea ketju kysyä asiasta (olen näissä muutenkin aivan ummikko), mutta onko Pelicansilla samanlaista (ravintola)toimintaa kuin esimerkiksi Kärpillä, jolla pystyy kasvattamaan kassaa? Ja vielä lisäkysymyksenä, kuinka yleistä tällainen toiminta on liigaseurojen parissa, että tuloja saadaan myös muualta kuin itse ottelutapahtumista ja sponsoreilta?
Kävinpä tuossa ihan vasta keskustelua paikallisten kanssa aiheesta DEL vs. Liiga. Ja tuntuu edelleen olevan täälläkin päässä kuvitelma, jossa Liiga edelleen on jotain NHL:stä seuraavaa ja kaikki missä mainitaan Saksa, johtaa johtopäätökseen jonka lopputulemana on aina altavastaaja.Tämä ei liity oikein mihinkään viestiketjuun, mutta..
Täälläkin on välillä mietitty sitä että Kousa ja Tyrväinen lähti rahastamaan DEL-liigaan ja että hyviä pelaajia menee "johonkin DELiin" vaikka olisi kelvannut meillekin, niin tottahan se on että rahaa siellä saa eri tavalla mutta kyllähän tuo MM-finaali näyttää taas sen että DEL on kova liiga jossa on hyviä pelaajia, kun ajattelee että Saksalla on vain kuusi jätkää jotka pelaa muualla kun DELissä ja pelaa erittäin hyvää aktiivista peliä.
Mietin tuossa aiemmin että moniko noista Saksan pelaajista olisi mahtunut Suomen jengiin, niin tulee mieleen vain Seider, Sturm, Peterka, Kahun ja varauksin Gawanke. Eikä näistä kukaan pelaa Saksassa.
DEL on aliarvostettu sarja jota ei Suomessa seurata juurikaan, siksi on vaikea nähdä että sieltä kukaan siellä pelaavista suomalaisista mahtuisi Suomen maajoukkueeseen, mutta silti niin vain DEL pelaajat ratkaisevat parhaillaan MM-kullan kohtaloa, eikä neljän parhaan maan kokoonpanoissa ole ainuttakaan Liigan pelaajaa.
Saksan jengi on vieläpä kasattu hienosti, samalla tavalla mitä Suomella on mestaruusvuosina ollut, eli mukana ei ole parhaat pelaajat vaan sopivimmat pelaajat jotka ovat roolitettu juuri niin hyvin kuin Suomella parhaimmillaan on ollut.
Miksi kirjoitin tähän ketjuun?
Siksi että pystyisimme pistämään johonkin perspektiiviin sen että "joku DEL" vetää puoleensa jatkossakin hyvälaatuisia pelaajia joista meidän Pelicans kilpailee ja oikeastaan ihmettelen miten paljon esim hyviä tsekkejä tänne Liigaan on saatu, eivätkä ole mennyt Saksaan, mutta kenties täällä kuitenkin on hieman paremmin esillä NHL:aan kuin DELissä, en vaan oikein ymmärrä miksi.
Kousa mainittu?
Taso ei enää riitä liigaan.
Mutta ei kyllä ykköspakiksi Pelsuun, jos meinataan muuta kuin osallistua.Toki riittää, jos motivaatiota löytyisi vielä. Hyvinkin.