Pientä kuittia tuli joo, esikaupungille ehkä vielä pahempaa. Tai voihan se olla että HIFK:n punaisesta tulee muillekkin ihottumaaPentti Matikainen antoi pientä koukkua Nurmiselle sekä Pelicansille illan Tulosruudussa.
Mulla taitaa olla monikerroksiset turkoosit lasit. Nimittäin kun selailin tämän illan kokoonpanot läpi, niin Pelicansin materiaali näillä kaikilla lainavahvistuksilla on mielestäni heittämällä Liigan top-6:ssa. Jotkut SaiPa, Sport, KalPa ja Jukurit näyttävät paperilla Mestis joukkueilta Pelicansiin verraten. Myös esim. HIFK:n tämän päivän kokoonpano häviää Pelicansille. Kärpät ja Tappara ovat edellä. HPK, Lukko ja TPS aikalailla tasoissa.Kun tässä noita ennakkoja oon lukenut, niin oon alkanut miettimään että näenkö mä nykyisen kokoonpanon oikeasti turkoosien lasien läpi, kun mun mielestä jengi näyttää ihan hyvältä? Arvioiden mukaan ollaan suunnilleen aina kolmen viimeisen jengin joukossa.
Mulla taitaa olla monikerroksiset turkoosit lasit. Nimittäin kun selailin tämän illan kokoonpanot läpi, niin Pelicansin materiaali näillä kaikilla lainavahvistuksilla on mielestäni heittämällä Liigan top-6:ssa. Jotkut SaiPa, Sport, KalPa ja Jukurit näyttävät paperilla Mestis joukkueilta Pelicansiin verraten. Myös esim. HIFK:n tämän päivän kokoonpano häviää Pelicansille. Kärpät ja Tappara ovat edellä. HPK, Lukko ja TPS aikalailla tasoissa.
Mutta on tuossa heitossani turkoosia sen verran paljon, että siinä Merelä on jo laskettu kärkijätkien tasolle, kuten myös Cerveny, Ylönen ja Bergman. Näistähän ei todellisuudessa ole mitään varmuutta vielä. Varmat kärkipelaajat jo tiedetäänkin. Ei tarvita isoa heilahdusta kun ollaankin jossain 12.sijan hujakoilla. Ja miten Niemelä ja Bartosak lopulta onnistuvat...
Hyvä maalivahti kannattelee koko joukkuetta. Saa huikeilla suorituksilla koko joukkueen pelaamaan paremmin.Nohnoh. Jos meidät saa Lukon kanssa tasoihin niin kyllä, värilasit.
Bartosakin onnistumisesta ei jää kiinni.
Olipa mukavaa settiä. En tiennytkään tuota Viipurin Reipas linkkiä. Eikös KalPakin ole jotenkin Viipurin jäänteitä. Oliko siellä siis kaksikin joukkuetta?
Eli 300-450 k tulossa lisää miinusta näillä yleisömäärillä. Tuostahan voisi kentällisen pelaajia heivata, niin lähes tuo säästettäisiin. :) Toki yleisöä pitäisi sitten käydä edelleen edes nykyisen verran loput pelit. Lähinnä katseet kääntyy yhteistyökumppaneihin ja muihin rahoittajiin. Vieläkö sieltä löytyy halua ja resursseja pelastaa Pelicans? Korona syö tietysti lähes kaikkien panoksia. Vittumaista mutta silti jännä nähdä miten tilanne aikanaan laukeaa, koko yhteiskunnan kannalta.Yle alue uutisissa äsken Pelicansista juttua.
10-15k€ / peli tulee turpaan nyt Ja uusia säästösuunnitelmia joista kai kohta tullaan ulos. Mitähän seuraavaksi keksitään?
Pillit pussiin.Yle alue uutisissa äsken Pelicansista juttua.
10-15k€ / peli tulee turpaan nyt Ja uusia säästösuunnitelmia joista kai kohta tullaan ulos. Mitähän seuraavaksi keksitään?
Eli 300-450 k tulossa lisää miinusta näillä yleisömäärillä.
167.000 on budjetoitu tappiota, jos yleisöä kävisi jotain päälle 2800 / peli. Puolen miljoonan yli nousee tappio siis lopulta.Paljon se budjeoitu oli?
Yllättävän vähän tulee tappiota per peli. Kyllä tästä vielä sopeuttamalla selvitään.
Ihme homma, että juuri Lahdessa korona verottaa yleisömääriä näin paljon. Tilanne on kuitenkin pahempi monella muulla alueella?
Näin Pöyhönen kertoi. Eli lipun ostaneita on ollut lähemmäs 2000 per peli, kun kausikortin maksaneet otetaan mukaan. Vajetta 800-1000 henkilöä ja siitä tullut tuo 10-15 k€ per peli tappiota.Eikös Pelicans ottanut tälle kaudelle käyttöön jonkun uuden yleisömäärän laskentatavan. Eli kausikorttilaisista lasketaan vain paikalle tulleet tai jotain sellaista. Ekassa pelissä olisi ollut paikalla vain 30 prosenttia kausikorttilaisista. Saatan olla ymmärtänyt asian väärinkin.
Ei muuta kun osakeanti päälle ja Pöyhösen haikailemaa puskuria hankkimaan.