Birkku kirjoitti:
Itse en kyllä havainnut minkäänlaista ylimielisyyttä tuossa raportissa.
En minäkään raportissa kokonaisuutena, tuossa yhdessä lauseessa kylläkin. Tunnustankin täten, että kyseessä on kohdaltani lievää vakavampaa pilkun paneskelua.
Savinen ainoastaan esitti arvion mahdollisesta tappioputken katkeamisesta.
Tarkastellaanpa tuota järisyttävää lausetta vielä uudestaan:
JA:n ennakko/Vesa-Matti Savinen kirjoitti:
Mikäli lahtelaiset eivät sorru yliyrittämiseen, on yhdentoista ottelun tappioputki lähellä päätöstään.
Minun silmääni kyseessä on kirjaimellisesti selvä ehtolause (sievennettynä 'jos A, niin B'), joka
mikäli-sanan myötä asetetun ehdon täyttyessä rajaa kaikki muut mahdollisuudet ulkopuolelle - tässä tapauksessa esim.
tekipä SaiPa aivan mitä tahansa, se ei vaikuta lopputulokseen. Kaikki, siis kaikki, riippuu vain ja ainoastaan Pelsujen tekemisistä.
On se ainakin pikkuisen ylimielistä, eikö?
Ainoa konditionaalin tapainen on loppulauseen
lähellä päätöstään-osio, mikä itse asiassa on sekin virheellinen, sillä joka tapauksessa 11 ottelun tappioputki loppuu, voittavatpa Kaanit tahi häviävät.
Birkku kirjoitti:
Kaikki putket katkeaa joskus.
Näinhän se on. Ja mitä pitempi putki, sitä suuremmaksi katkeamisen tod.näk. kasvaa.
Arvaapa hirvittääkö tämä kirottu seikka osaltaan vielä lisää illan taiston odottelussa?! Männä vuosina kun on tullut mielipuoleen väsätä heikommassa hapessa oleville vieraspelipaikkakunnille lehtimainos tyyliin
"Harmittaako oikeinkin kovasti, kun joukkueesi peli on sekaisin? Ahistaako ankarasti ohimoa, kun tappioputki se vain venyy ja vanuu? ÄLÄ SINÄ IHMINEN HUOLI, sillä muistathan, että tänään SaiPa tulee kylään!"
Tänään SaiPalla on edessään erittain vaikea peli jossa suosikkia on vaikea nimetä. Toivotaan kuitenkin että joukkueemme pystyy pelaamaan omalla tasollaan ja näin taistelemaan pisteistä.
Itsestäänselvyys, jonka toki allekirjoitan 110 prosenttisesti.
Eero Tauru, tonight again, you are my main man!
P.S.
RV16 kirjoitti:
Niin perus-Jatkoaikaa että joku onnistuu tarttumaan tuollaiseenkin seikkaan.
Oh yeah!
Luit jo varmaan tämän viestin alkuosan, jossa tunnustan pikkusieluisuuteni. Mutta riittääkö teon motiiviksi hitu liikaa luppoaikaa työmaalla tänään? Pakko hiljentyä pohtimaan sitä.