Pelicans pudotuspeleissä keväällä 2023

  • 111 222
  • 845

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
On kyllä kutkuttavan odottava tunnelma. Kaksi aiempaa kertaa kun ollaan päästy aloittamaan puolivälierät kotona, ovat avauspelit päättyneet 5-0 ja 6-0. Olisiko huomenna sitten 7-0...

Eniten haluan nähdä, että pelissä otetaan kuskin paikka itselle heti alussa eikä jäädä roikkumaan perässä millään tavalla. Ja halutaan mennä jokaiseen väliin ja kamppailuun aivan 100 lasissa.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
En ole vuosiin odottanut näin paljoa alkavia pleijareita. Nyt jumalauta puita uuniin ja Kalpa matalaksi.
Sama. Positiivisen luottavainen fiilis jengiin että tää on se vuos. Hypeä ei ole ainakaan laskenut tämän kauden parhaiden maalikoosteiden kelaaminen saatika Hockeytime-ennakot. Paljon saa muutenkin tapahtua että mielen saisi alas näin pleijareiden kynnyksellä. Kohta mennään. Onneks tulee säälejä tänään, eilen oli outo päivä kun ei lätkää tullut.

Miten muuten luulette sarjassa käyvän? Luulen itse tämän ratkeavan Pelicansin santapaperiosastoon (Roine, Hämäläinen, Hirvonen, Eronen) höystettynä muutamalla Jämsenin yms highlight maalilla. Barto on kingi veräjällä. 4-3, tai jopa 4-2 meille.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
On kyllä melekoinen playoff - kiima päällänsä, morjens !

Ainoa mikä sitä hieman laskee on se seikka, että halli ei ole ihan täyttynyt ainakaan omien odotusten mukaan. Varmasti nämä suht absurdit hinnat ovat tässä pääosassa, kun viimeiset kaksi runkosarjan peliä olivat loppuunmyytyjä. Onhan tässä toki vielä aikaa niin toivotaan, että täysi tupa perjantaina ja meininki sen mukainen !

Oma veikkaukseni on se, että raivaamme tiemme mitalipeleihin otteluvoitoin 4 - 2, sen enempää en lähde spekuloimaan, kun pitäisi vielä pystyä töihinkin tänään jollaan ihmeen lailla keskittymään.

Alkais jo !!
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Sarja 4-3 mutta paha sanoa kummalle, jos on pakko veikata niin meille. Kevään tasaisin ottelupari varmasti tiedossa!
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Miten muuten luulette sarjassa käyvän? Luulen itse tämän ratkeavan Pelicansin santapaperiosastoon (Roine, Hämäläinen, Hirvonen, Eronen) höystettynä muutamalla Jämsenin yms highlight maalilla. Barto on kingi veräjällä. 4-3, tai jopa 4-2 meille.
Game 7 ja jatkoerä, Iikka ottaa kiekon matkaan oman maalin takaa ja painaa coast-to-coast tyyliin yksin paikoille, Lappeenrannassa 17-18 kaudella rankkarikisassa nähty "jalkojenvälistä" kikka ja kiekko ylähyllylle ohi Jatkolan. Kaikki neppailut on annettu anteeksi ja Taikurista tulee ikuinen Pelicans-legenda.

Ainoa mikä sitä hieman laskee on se seikka, että halli ei ole ihan täyttynyt ainakaan omien odotusten mukaan. Varmasti nämä suht absurdit hinnat ovat tässä pääosassa, kun viimeiset kaksi runkosarjan peliä olivat loppuunmyytyjä. Onhan tässä toki vielä aikaa niin toivotaan, että täysi tupa perjantaina ja meininki sen mukainen !
Tosiaan jos tuota miettii, niin nyt kahden lipun hinnalla saa kahdeksi kuukaudeksi C More Total+ paketin millä näkee tässä vaiheessa melkeinpä kaikki kiekkokauden viimeiset pelit, vain MM-kisojen loppuhuipennus jäisi pois. Toivotaan, että mattimyöhäiset viitsivät tuon reilu 45 euroa maksaa päätykatsomoista, mutta hieman kyllä epäilen. Huomenna olisi se paras mahdollisuus saada mökki täyteen tähän sarjaan, maanantaina ei varmasti tule onnistumaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Laitoin sunnuntaina ennen ysiä muistutuksen, että ehdin ostamaan lippuja myynnissä oleviin puolivälierämatseihin niin pieni yllätys, että perjantaillekin on yhä lippuja myynnissä. Tokihan hinnat on aika kovat, mutta ei minusta yhden oluttuopin hinta normaalin lippuhinnan päälle pitäis vielä kaataa osallistumista. Kyse on sentään pudotuspelimatseista ja halli oli täyteen myyty runkosarjan vikassa kotipelissä samaa jengiä vastaan.

Tosin muistaakseni tämä on joka keväinen ihmettelyn aihe ympäri Suomen, että pudotuspelien ekoissa matseissa ei hallit täyty.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Game 7 ja jatkoerä, Iikka ottaa kiekon matkaan oman maalin takaa ja painaa coast-to-coast tyyliin yksin paikoille, Lappeenrannassa 17-18 kaudella rankkarikisassa nähty "jalkojenvälistä" kikka ja kiekko ylähyllylle ohi Jatkolan. Kaikki neppailut on annettu anteeksi ja Taikurista tulee ikuinen Pelicans-legenda.

Miksi tuo kuulostaa niin kamalan utopistiselta viime pelien otteeseen nähden... Ennemmin Iikkuli ottaa kiekon oman maalin takana, surffailee omalle siniviivalle, jossa vetäisee jonkun selän takaa rystyneppiroiskasuröpelön kolme metriä Jasekin taakse, suoraan Kantolan lapaan ja Barto joutuu tekemään gamesaverin...
Tämän jälkeen tulee Mylläri, joka on ihan pöllämystynyt tästä saaaatnan neppailusta, heittää punaisen jälkeen kaarikiekon Jatkolan patjoihin, itse tulee höyryjunan lailla paikalle ja runnoo kiekon riparista maaliin. Lahti räjähtää. 4-3 ja. ja sarja 4-3 meille.

Hattu. Päästä. Lotto. Vetämään.

33h 45min. tik tak tik tak tik tak..........
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Laitoin sunnuntaina ennen ysiä muistutuksen, että ehdin ostamaan lippuja myynnissä oleviin puolivälierämatseihin niin pieni yllätys, että perjantaillekin on yhä lippuja myynnissä. Tokihan hinnat on aika kovat, mutta ei minusta yhden oluttuopin hinta normaalin lippuhinnan päälle pitäis vielä kaataa osallistumista. Kyse on sentään pudotuspelimatseista ja halli oli täyteen myyty runkosarjan vikassa kotipelissä samaa jengiä vastaan.
Juu ei minunkaan mielestä pitäisi, eikä kaadakaan omalta osaltani. Maksan siitä sen mitä se halvin lippu seisomaan on, maksoi mitä maksoi.

Näin ei tosin kaikki ajattele, eivätkä pystykkään ajattelemaan johtuen eri asianhaaroista. Monella " satunnaiskatsojalla " tuo saattaa olla juuri se kriittinen piste osallistumiselle tähän urheilujuhlaan. Ihan perseestä ovat nämä lippujen hinnat, sanalla sanoen törkeät.

Otetaan esimerkkejä tämän hetkisistä ( 16.3. klo 9.18 ) edullisimmista lippujen hinnoista muihin seuraaviin mittelöihin :

Ässät - Tps 17 €
Ifk - Lukko 25,50 €
Lukko - Ifk 15.50 €
KalPa - Pelicans 13 € ( pl. työttömät, opiskelijat ja seniorit 7 € )
Kärpät - KooKoo 16,50 €
Ilves - X 17 €
Tappara - X 99 € ( lähes loppuunmyyty, Steffans tjsp. superpaikat tuo 99 € ja raflatiketti 171 € jäljellä )


....Lahti, kiekkokaupunki 31,50 €...

...väittäisin, että jotain on hinnoittelussa pielessä vaikka kuinka dynaamisesti tätä asiaa ajattelen !
 
Viimeksi muokattu:

Mastokaupunki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ainoa mikä sitä hieman laskee on se seikka, että halli ei ole ihan täyttynyt ainakaan omien odotusten mukaan. Varmasti nämä suht absurdit hinnat ovat tässä pääosassa, kun viimeiset kaksi runkosarjan peliä olivat loppuunmyytyjä. Onhan tässä toki vielä aikaa niin toivotaan, että täysi tupa perjantaina ja meininki sen mukainen !
Lippujen hinnastahan tuo tulee jäämään kiinni. 31 euroa seisomalipusta on ihan liikaa, ja näköjään myös melkein viidenkympin istumaliput vähän huonommille paikoille ylittävät kipukynnyksen.
Toivottavasti seura osaa reagoida jos näyttää, ettei liput mene kaupaksi. Kiinnostusta löytyisi kyllä. Siitä todisteena se, miten nopeasti lippuja myytiin ennen tämän viimeisimmän hintatason aktivoitumista.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Minä en oikein ymmärrä tuota Kangasniemen jatkuvaa maalittamista. Joo kyllä, on pelannut odotuksiin nähden heikohkon kauden, mutta taustalla on selkeästi loukkaantuminen/loukkaantumisia, ei se ettei olisi viitsinyt/halunnut pelata paremmalla tasolla. Mutta toivottavasti Iikka on saanut nyt pienen tauon aikana itsensä parempaan kuosiin. Miestä tarvitaan.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
No joo...nyt kun kävin katsomassa niin lippu D1 -katsomoon, minne itse ostin lipun sunnuntaina maksaa nyt 46,50 e! Tuo olisi ok finaalimatsin lipusta mutta ei kyllä vielä tässä vaiheessa. 76,50 maksoin itse tuonne päätyyn kahdesta lipusta, hintaan sisältyy lippu.fi:n ottama maksu.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
Mutta toivottavasti Iikka on saanut nyt pienen tauon aikana itsensä parempaan kuosiin. Miestä tarvitaan.
Mä olen eri mieltä. Silloinkin kun Iikka ollut "vireessä" niin en koe että olisi järkevää enää testata onko ukosta ratkomaan pelejä, niin monta kertaa pakka seonnut kun palaa kokoonpanoon. Ja ihan vihoviimeiseksi Jasekin kenttään. En tiedä ottaisinko edes sitä riskiä että testaisi esim Ikosen ja Bryggmanin kentässä. Yvllä ei ainakaan!
 

Tounaii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen eri mieltä. Silloinkin kun Iikka ollut "vireessä" niin en koe että olisi järkevää enää testata onko ukosta ratkomaan pelejä, niin monta kertaa pakka seonnut kun palaa kokoonpanoon. Ja ihan vihoviimeiseksi Jasekin kenttään. En tiedä ottaisinko edes sitä riskiä että testaisi esim Ikosen ja Bryggmanin kentässä. Yvllä ei ainakaan!

Unohdat tottakai täysin tässä ne Iikan hyvät hetket, kun hän on ollut kokoajan vaarallinen kentällä.
 

Veath_86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt on se aika johon kausi huipentuu ja se pitää näkyä kentällä. Haluan nähdä että äijät pelaa logolle ja jättävät kaiken itsestänsä jäälle. Vahva usko että pelit Lahdessa jatkuu vielä huhtikuussakin.
 

Jahva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä olen eri mieltä. Silloinkin kun Iikka ollut "vireessä" niin en koe että olisi järkevää enää testata onko ukosta ratkomaan pelejä, niin monta kertaa pakka seonnut kun palaa kokoonpanoon. Ja ihan vihoviimeiseksi Jasekin kenttään. En tiedä ottaisinko edes sitä riskiä että testaisi esim Ikosen ja Bryggmanin kentässä. Yvllä ei ainakaan!
Toivotaan kentälle sitä Iikkaa joka palasi alkukauden loukkaantumisen jälkeen marraskuussa tehoilla 2+11 yhdeksään otteluun. Oli jotenkin täysin eri pelaaja kuin alku- ja loppukaudesta. Taisi tämä jakso mennä Bryggmanin kanssa samassa kentässä ja keskellä Ikonen tai Hämäläinen.

Iikka voi tarpeen tullen kuitenkin olla se pelaaja, joka yksinään omilla suorituksillaan kääntää tiukkoja pelejä.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Ehdottomasti Iikka kehiin jos vaan on kunnossa, muuten pikkumiehestä ei saada kaikkea irti. Itsekin olen Taikurin lynkannut moneen otteeseen täällä, joskus vähän liian rajustikin, mutta jos saadaan sama Iikka kun 2021 ja 2022 niin askiin vaan. Tosiasiassahan me fanit tiedämme koko totuudesta vain n. 20% jos edes sitäkään. Vain sen mitä me ”näemme” tai ”kuulemme”. Siispä Kangasniemeä on kai turha enää heittää bussin alle koska emme oikeasti tiedä miksi peliesitykset sakkaa. Anteeksi Iikkulille omat huuteluni, toivottavasti tulee vahvana takaisin pleijareihin.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Parhaimmillaanhan Iikka ratkoo pelejä, mutta paskimmillaan tappaa jengin pelihalut viemällä isot minuutit ja fleguilemalla voiton vastustajalle.
Jos se on pelannut puolikuntoisena tms, niin se on täysin omaa/valmennuksen hölmöyttä peluuttaa sitä. Olisi kuntoutunut täysin ensin vielä kun siihen oli aikaa ja sitten vasta palannut kentälle.

Kummasti ainakin omaan silmään joukkueen peli-ilme ja taistelutahto parani, kun kaksi flegua oli pois kokoonpanosta. Itse en kaipaa kumpaakaan rosteriin, mutta se onkin vain minun mielipide, olkootkin se muiden mielestä väärä. Ennemmin haluan nähdä kovalla asenteella pelaavat Konstan ja Killisen rosterissa.
 

Jahva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ennemmin haluan nähdä kovalla asenteella pelaavat Konstan ja Killisen rosterissa.
Asenne on kiva juttu mutta ei pelkästään sillä kovinkaan pitkää kevättä ole luvassa jos näillä herroilla on ajatuksena korvata Jasek ja Iikka.

Sitä paitsi Killinen ei ole esittänyt mitään koko kautena ja sitten yksi hyvän asenteen ottelu kotipitäjässään Porissa sukulaisten edessä niin jo onkin loistava pelaaja. Hirvonen on kova luistelemaan ja tekemään töitä mutta siihen se sitten jääkin. En ihan ymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
Pekon muuvit
Asenne on kiva juttu mutta ei pelkästään sillä kovinkaan pitkää kevättä ole luvassa jos näillä herroilla on ajatuksena korvata Jasek ja Iikka.

Sitä paitsi Killinen ei ole esittänyt mitään koko kautena ja sitten yksi hyvän asenteen ottelu kotipitäjässään Porissa sukulaisten edessä niin jo onkin loistava pelaaja. Hirvonen on kova luistelemaan ja tekemään töitä mutta siihen se sitten jääkin. En ihan ymmärrä.
En ollut Jasekkia hyllyttämässä, vaikka senkin moni on täällä heittänyt junan alle.
Tarkoitin Puolikunto-Iikkaa ja Lammas-pytyn pokannutta Kivenmäkeä.

Kyllä mun mielestä Killinen esitti viime Kalpa-pelissäkin hyviä otteita. Toi ryminää räminää ja vauhtia kentälle. Nämä on toki näitä näkemyseroja, mutta omasta mielestä me tarvitaan kentällä enemmän räminää ja vääntöä, kuin neppailua. Neppailua on jo ihan tarpeeksi, toisinaan ihan liikaa.
 

Iin Taikuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Parhaimmillaanhan Iikka ratkoo pelejä, mutta paskimmillaan tappaa jengin pelihalut viemällä isot minuutit ja fleguilemalla voiton vastustajalle.
Jos se on pelannut puolikuntoisena tms, niin se on täysin omaa/valmennuksen hölmöyttä peluuttaa sitä. Olisi kuntoutunut täysin ensin vielä kun siihen oli aikaa ja sitten vasta palannut kentälle.

Kummasti ainakin omaan silmään joukkueen peli-ilme ja taistelutahto parani, kun kaksi flegua oli pois kokoonpanosta. Itse en kaipaa kumpaakaan rosteriin, mutta se onkin vain minun mielipide, olkootkin se muiden mielestä väärä. Ennemmin haluan nähdä kovalla asenteella pelaavat Konstan ja Killisen rosterissa.
Tämä peluutusasia menee valmennuksen piikkiin isosti, jos siellä ollaan puolikuntoisena Iikkaa (miksei muitakin) peluutettu. Tähtipelaajia on jostain syystä todella hankala laittaa sivuun etenkin jos kyse ei ole mistään vakavasta vammasta. Iso palkkakuitti varmasti vaikuttaa, mutta parempihan se olisi olla 100% kunnossa, joka palvelee pelaajaa itseään kuin myös koko jengiä.

Mitä tulee asenteeseen, niin kyllä Killinen ja Hirvonen ovat hyviä lisiä joukkueeseen, mutta ehdottomasti täyskuntoinen Iikka rosteriin. Ei pelkästään taitojensa puolesta, vaan kärkipelaajan statuksellaan osaa kyllä näyttää muille mallia myös asenteen puolesta, jossa Iikkuli on ottanut mielestäni valtavia kehitysaskelia vrt. ensimmäiseen visiittiin täällä.
 

nataS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse kyllä jättäisin Iikan pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle oli nyt huonoissa peliesityksissa sitten ollut kyse mistä tahansa. Hyvin ollaan pärjätty ilman Iikkaa ja kikkailijoita siellä kokoonpanossa on muutenkin ihan riittämiin. Jos nyt sitten rupeaa näyttämään siltä, ettei tuolla kokoonpanolla pärjätä tai tulee hyökkäyspäähän poissaoloja loukkaantumisten tai pelikieltojen kautta, niin sitten jokerikorttina Iikka kehiin.
 

K.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Sama. Positiivisen luottavainen fiilis jengiin että tää on se vuos. Hypeä ei ole ainakaan laskenut tämän kauden parhaiden maalikoosteiden kelaaminen saatika Hockeytime-ennakot. Paljon saa muutenkin tapahtua että mielen saisi alas näin pleijareiden kynnyksellä. Kohta mennään. Onneks tulee säälejä tänään, eilen oli outo päivä kun ei lätkää tullut.

Miten muuten luulette sarjassa käyvän? Luulen itse tämän ratkeavan Pelicansin santapaperiosastoon (Roine, Hämäläinen, Hirvonen, Eronen) höystettynä muutamalla Jämsenin yms highlight maalilla. Barto on kingi veräjällä. 4-3, tai jopa 4-2 meille.
Mä ennustan taas positiivisuusketjun nimissä, että sarja meille 4-1. Voitetaan kolme ekaa peliä ja game 5 sarja poikki kotona.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Saas nähdä miten meiän pojat pärjää kun pelin vaade ja fyysisyys nousee. Tätä Ässät-TPS peliä katsellessa playoffmaailma on taas kerran aivan eri kuin runkosarja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös