Pelicans - Lukko tiistaina

• 2 652
  • 44

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
eli tähän juttuu ottelusta

Femma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Juu, tiukka ottelu tulossa. Tai jos nyt katsotaan sarjataulukkoja niin pelicanssin pitäisi hoitaa pojot "helposti" lahteen, mutta Lukko ei suinkaan ole niin huono mitä sarjataulukko näyttää ja tulee varmasti taistelemaan pisteistä yhtä kiivaasti kuin SaiPa.

Lukolla on kasassa hyvä joukkue tälle kaudelle. Sille vain pitäisi antaa uusi herätys:)

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Maaottelutauko olisi Lukon osalta saanut alkaa jo viikkoa aikaisemmin. Sen verran repalaisessa kunnossa joukkue on ainakin henkiseltä kantiltaan. Vähän pelottaa tämä tiistainen Pelicans-matsi, sillä jos sama tahti jatkuu kolmessa edellisessä pelissä niin kyyti tulee olemaan raumalaisille kylmää. Maalisuhde 1-13 ei paljon jätä selittelyille varaa. JYPiä vastaan kotijoukkue oli lauantaina aivan "munaton" porukka. Ryhdistäytyminen pitää tapahtua joko nyt, heti tai välittömästi, mieluummin samantien!
Täältä tähän,
E-M

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
- Vapaamatkustajille ei enää ole tilaa Lukon joukkueessa, sanoo Ika Lehkonen.

- Tarvittaessa pelataan vaikka kahdella kentällä, jatkaa sama mies.

Kenet Lehkonen heivaa laidan yli? Saarela ainakin oli eilisen pelin lopun viltissä, mutta ei joukkueen kapteenia kannata potkia pois porukasta, vaikka juuri nyt ei Pasilla kulje.

Joel Salonen on jo roikkunut mukana turhan kauan ilman minkäänlaista tulosta. Samoin viime peleissä on Janne Niskala alkanut esittää uhkaavasti Ismo Kuoppalamaisia elkeitä puolustuspäässäkin, mikä ei lupaa hyvää jatkoa ajatellen.

On jännä nähdä, millaisella porukalla Lukko Lahteen tiistaina matkustaa?

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joel Salonen ja Janne Niskala kuukaudeksi Ukiin harjoittelemaan kiekkoilua ja Hagelberg ja Purontakanen kokeilemaan liigavauhtia Lukkoon.
Ja entäs Länsi-Suomessa haastateltu Toni Ronkainen? Kelpaisiko hän, vaikka koko ei olekaan järin suuri - mutta tosi vikkelä kaveri kylläkin.
Niin tämän farmihomman pitäisi sujua, että haluttomat ja toipilaat pelaajat farmiin opettelemman vauhtia ja farmissa hyvin esiintyneet oppimaan liigapeliä.
Tätähän Mölli esitti jo silloin kun Jääkotkat nousi I divisioonaan, ja oli ihan oikeassa asian suhteen.

Belander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi voi sentään..

Täytyy sanoa, että kamalaa katsottavaa tulee Lukon kannalta tiistaina Lahdessa.....

Onko kukaan muu pistänyt korvantaakse ? Miten helkutissa Uusikartano voi olla sentteri, ja vielä ykkös-kentässä.....?!?!?!?

Porissa mies oli aloittamassa ainakin 15 kertaa ja tulos, yksi siis helvetti sentään yksi vaivainen tasuri ja sekin sitten keskialueella jossa Ässät taisi pelata vielä alivoimalla, siinä ei varmasti edes yritettykään Ässien osalta voittoa !

Samaa rataa jatkui Lauantaina Jyp pelissä. Jos ei mies itse tajua, että ei saatana. Kun ei millään ei niin millään tule edes tasuria aloituksessa niin olikohan aika jo jonkun muun kokeilla aloituksia, sillä ei se ainakaan huonommaksi voi enään mennä !!!

Surffailijat HERÄTYS !!!
Saarela, Salonen, Uusikartano, Jämsä, Lätti, Koivisto. Nyt jumalauta peliä ja niitä kiekkoja sinne vastustajan pömpeliin.
Jos valmentaja ei sitä huomaan, niin olisiko herrojen jo aika katsoa peiliin ?? Ei ei ei !! Miksi siis miksi te säästätte niitä laukauksia ja minne. Ei niitä maaleja tule jos vaan syötellään.

Jos kyseiset herrat ovat laukoneet viimeisissä kolmessa pelissä yhteensä 4 kertaa niin HELLUREI JA HELLÄT TUNTEET !!!!
Olisiko tosiaan aika ottaa vaikka Jääkotkista muutama herra kokeiluun, uskon että yritystä ainakin olisi. Silti en haluaisi herroja edes Jääkotkiin päästää, kun ei sielläkään mitään hyvää aikaiseksi kuitenkaan saisi. Miten olisi Ässät...???

Ei oo tosiaan kivaa maksaa täyttä hintaa lipusta ja sitten katsoa jotakin aivan päin persettä menevää rampa kiekkoa ! No ainoa hyvähän tässä on, että voisin vaikka löydä vetoa, että Raumalla menee hallissa Kaljaa enemmän kuin keskiverto ravintola myy parhaina iltoina. Itku siinä tulee ku katsoo Lukon tämän hetkistä peliä...

On tosiaan kivaa katsoa pelaako Lukko Lahdessa kahdella kentällisellä....?!??!!

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Vaikeaa tulee olemaan.

Pelicansin kotipelit ovat kyllä olleet viime aikoina tuskaista katsottavaa. Pelicansille tuntuu kotipeli olevan aina hankala, jos ollaan vähänkin ennakkosuosikkeja. Pelit Jypiä ja Kärppiä vastaan olivat heikkoa peliä, vaikka Jypistä voitto irtosikin. Nyt vastaan tulee Lukko, jolla on pari heikkoa matsia alla. Pelicans on ehdoton ennakkosuosikki ottelussa, joka taitaa vaikuttaa taas poikien kypärän sisällä. Jos Lukolle annetaan alkuun maalin etumatka ( joka on viimeisissä kotimatseissa ollut sääntö ), tulee ottelusta pitkä ja vaikea. Lokakuussa on ollut viisi kotipeliä ja jokaisessa kotipelissä on vastustaja rankaissut pelin alussa. Tässä tapahtumia ensimmäisten minuuttien aikana viime kotipeleistä:

04.10. Ässät 9.38 Jari Korpisalo 0-2 (Curtis Sheptak)
09.10. Tappara 8.51 Jyrki Välivaara 0-2 (Mikko Luoma, Janne Ojanen)
13.10. Ilves 9.42 Vesa Viitakoski 0-1 (Raimo Helminen)
18.10. Kärpät 7.41 Juha Joenväärä 0-1 (Harri Aho)
23.10. Jyp 1.53 Angel Nikolov 0-1 (Petr Ton)

Huomattavaa on myös, että Pelicans on voittanut em. peleistä vain kaksi ( Ässät ja Jyp ). Illan kysymyksenä lienee, onko joukkue hereillä heti ensisekunneista lähtien?

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vapaamatkustajista

Hieman kummalliselta kuulostaa jos Lehkonen alkaa syyttää joitakin pelaajia nykytilanteesta. Siinä ei kyllä ole mitään järjen tolkkuakaan. Itse mies on joukkueen kasannut ja linja on valittu yhdessä johdon kanssa. Jos se ei toimi niin olisi syytä katsoa peiliin. Mieshän väittää olevansa paratiisissa.

Nykyjoukkue on pelannut suurimman osan peleistään erittäin hyvällä asenteella, mutta se ei ole pelejä kääntänyt. Taito ja kokemus ei vielä riitä, sitä ei paikata mitenkään pelkällä työnteolla. Tässä vaiheessa ei ole syytä lipsua linjasta ja laittaa tilannetta joidenkin yksilöiden niskaan. Jos joukkue pelaa lähes kokonaisen erän ylivoimaa jokaisessa ottelussaan, ei ole pelkästään pelaajien ongelma että maaleja ei synny. Kyllä minä katsoisin enemmän valmennusjohdon suuntaan. Eiköhän tuolle maalittomuudelle olisi enemmänkin tekemistä siellä suunnassa. Jotenkin mieleeni muistuvat HIFK-kannattajien kommentit viime kauden puanapaitojen ylivoimasta...

Saarela on Lukon ainoa maalitykki. Se, että mies pelaa täysin luokattomasti esiintyneen sentterin vierellä ei varmasti ole hänen oma valintansa. Ennen Saarelan teilaamista kannattaisi kokeilla häntä Viinasen vierellä. Tai sitten suosiolla myöntyä ykkössentterin hankkimiseen.

Uusikartanostakaan eroon ei kannattaisi hankkiutua. Harjoitusottelut osoittivat että hänessä on todella paljon potentiaalia. Miksiköhän sitä ei saada esille?

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Uusikartano

Mieshän pelasi viimeisen divarikauden Lahdessa. Sillä tasolla mies pärjäsi hyvin ja sai paljon vastuuta. Mutta luulen, että SM-liiga tasolla Akia ei kannata harkita edes kakkos- saatikka sitten ykkössentteriksi. Kolmossentterinä, puolustavana sellaisena, Uusikartano olisi kyllä omimmillaan. Ja kovassa vääntöpelissä ei kaverilla ole mitään käyttöä. Voimaahan Akilla ei ole liigaan tarpeeksi, mistä kertoo "kukkakeppimäinen" kroppa ( 185cm, 75kg ) verrattuna muihin liigapelureihin. Tuntuu, että Lukolla on samanlaisia ongelmia kuin SaiPallakin. Kummassakin joukkueessa on ns. ykkössentterit, Uusikartano ja Tirkkonen, pettäneet pahasti. Mutta kun katsoo esim. Uusikartanon saavutuksia liigassa, ei mieheltä liikoja voi edes odottaa.

HIFK Helsinki SM-Liiga 99/00 - 54 4 14 18
HIFK Helsinki SM-Liiga 00/01 - 48 4 10 14.

Ei olisi pahitteeksi, että Raumalle hommattaisiin Saarelan rinnalle kunnon sentteri. Mistä sen sitten löytää, siihen en ota kantaa.

Belander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ykkös-sentteri...

Voisiko joku Pelicans fani katsella ihan mielenkiinnolla, että kuinka monta aloitusta Uusikartano voittaa tiistain ottelussa...??!

Uskoisin että tälläkin hetkellä on vapailla markkinoilla vaikka kuinka monta hyvää sentteriä. Eikä Lukollakaan pitäisi olla vielä tällä hetkellä rahasta puutetta, sillä lähtihän viime kaudella melkoinen joukko pelaajia muualle.

Uusikartano on sellainen pelaaja jota nimenomaan käytetään alivoimissa ja kolmos- nelos- kentässä jarrumiehenä. Eikä missään nimessä pistemiehenä ykkös-kentässä !!

Boris

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiigaEura
Tai yleensäkään, kuinka monta aloitusta Lukko voittaa. Kun vastassa on esimerkiksi Toni Koivunen...mielenkiintoa voisi herätellä laskemalla, että millä prosentilla Mika Viinanen poistetaan aloituksista...Tarvitsisi varmaan kaivaa Matti Forss naftaliinista....

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
1900

Mielestäni Tirkkosen Pexi ei ole pettänyt pahasti, vaikka osa omista kannattajistakin niin väittää. Sehän ei ole Pexin syy että hänelle on langennut ykkössentterin rooli vaikka hän nimeenomaan on puolustava sentteri. Tirkkonen on pelannut pisteiden valossakin hyvän alkukauden ja on mielestäni joukkueelle erittäin tärkeä pelaaja kunhan häntä peluutetaan oikeassa roolissa.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Re: Vapaamatkustajista

Viestin lähetti Skoda

Saarela on Lukon ainoa maalitykki. Se, että mies pelaa täysin luokattomasti esiintyneen sentterin vierellä ei varmasti ole hänen oma valintansa. Ennen Saarelan teilaamista kannattaisi kokeilla häntä Viinasen vierellä. Tai sitten suosiolla myöntyä ykkössentterin hankkimiseen.

Uusikartanostakaan eroon ei kannattaisi hankkiutua. Harjoitusottelut osoittivat että hänessä on todella paljon potentiaalia. Miksiköhän sitä ei saada esille?

aikalailla samaa mieltä olen myös minä.

On se nyt perkele että Saarelalta odotetaan kovaa maalimäärää ja samalla ohitetaan se tosiseikka että mies on viimeksi onnistunut kunnolla Jokereissa , jossa oli tarjolla sentään kunnon ketjukavereita (siis pelimiehiä) toisin kuin tällä hetkellä Lukossa. Mies tarvitsisi sentterin jakelemaan kiekkoja eikä tälläista tapaa jossa joutuu aina itse hakemaan kiekot ja runnomaan niitä maalille. Näyttäkää minulle sellainen pelaaja liigasta joka pystyisi yksin nämä kaikki tekemään niin olen iloinen koska Lukossa sellaista ei ole.

Todellakin ratkaisuna voisi käyttää Viinasen ketjua missä pari pörriäistä yrittää saada kiekkoa ja tilaa Pahille, jotta mies pääsisi edes kerran käyttämään sitä kuuluisaa laukaustaan.
antakaa anteeksi seuraavat sanani.....

ON SE NYT SAATANA KUN KAIKKI ODOTTAVAT HELVETISTI RATKAISUJA YHDELTÄ MIEHELTÄ JOKA ON KOKO ELÄMÄNSÄ PELANNUT SAMALLA TYYLILLÄ, MAALEJA TEHDEN EI SYÖTTÄMÄLLÄ JA PELIÄ RAKENTAMALLA!!!

tai siis kyllähän mies syöttelee mutta miksi tarvitsee tehdä sellaisesta pelinrakentajaa joka jo osaa jo yhden tehtävän eli maalinteon? Itse en tuomitse miestä ennen kuin hän on saanut pelata jonkun sellaisen sentterin kanssa joka omaa hyvän pelisilmän ja napakat syötöt.

Mitä muuhun joukkueeseen tulee niin tuskinpa kukaan voi vakavalla naamalla vaatia täyttä panosta jokaiseen peliin kun yli puolet joukkueesta voisi pelata vielä A-junnuissa:) hyvänen aika sentään!!! Ainoa asia minkä kuuluisa pystökaffe porukka voisi tehdä, olisi se että menisivät katsomaan niitä perhanan matseja ja kannustaisivat omiaan ilman järkyttäviä odotuksia.

Ei se pojat sillälailla parane se joukkueen taso jos vaan kotona ihmetellään ja torutaan. Jos joka kotipeliin saisi sen kolme ja puoli- neljä tuhatta katsojaa, olisi mahdollisuudet jo jonkilaisiin tuloksiin ja hankintoihin. Mutta tuskinpa Raumalaiset koskaan laskeutuvat niin alas että voisivat kannustaa pelaajia ilman suuria odotuksia, heh

Perkele!! itse katoin sen tuskaisen Jyppi pelin loppuun vaikka tuska poltti persauksissa saakka:D
Kamalaa katsottavaa, mutta mitä luulette pelaajien päässä liikkuvan kun puolet on vielä kolmatta erää jäljellä ja hallissa on enää puolet jälelle katsojia?

Loppulauselma. Ei voi lusikalla vaatia kun on kauhalla annettu, vai miten se meni..

Jotenkin tuntuu edelleen siltä että siniketaiset fanit kylpevät edelleen siinä menestyskrapulassa joka koettiin 90 luvun puolessa välissä ja edelleenkin odotetaan samanlaista menestystä, vaikka se osaltaan tiedetäänkin mahdottomaksi.

Lukon tavoitehan on asetettu vasta kahden kauden päähän jolloin voidaan paremmin jo analysoida mikä onnistui tai missä mentiin vikaan...

Valitettavasti voin melko varmasti todeta ettei Lukolla, Ässillä, Saipalla, Pelicansilla, Jypillä tule olemaan minkäänlaisia mahdollisuuksia saavuttaa tuo tavoiteltu Kanada malja minun elinaikanani, joten toivonkin, että joku sitten raportoi taivaasen/ helvettiin tuloksia kun minusta joskus aika jättää :D

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Re: Re: Vapaamatkustajista

Viestin lähetti masaman
Ei se pojat sillälailla parane se joukkueen taso jos vaan kotona ihmetellään ja torutaan.

Ei parane, ei. Mutta kyllä kotona tarvitsisi myös hiukan yrittää pelata. Nyt kun tahti tuntuu olevan semmoinen, että vieraissa jaksetaan yrittää ja pelata sillä Lehkosen kehittämällä taktiikalla, mutta kotona selkä suoristuu ja peli loppuu heti, kun vastustaja tekee ensimmäisen maalin. Varsinkin, jos se on pelin avausmaali.

Vielä kerran sanon tämän. Minua ei harmita lainkaan, jos joukkue häviää, kunhan se häviää taistellen. Mutta se alkaa kyrsimään alta aikayksikön mikäli peli on launtain kaltaista lepsuilua.

Kukapa tuollaisesta pelistä viitsisi itsensä kipeäksi maksaa? Ei monikaan. Itse olen kausikorttilainen, mutta sen lisäksi minulla on yleensä joka pelissä lapsi mukana ja joskus kaksikin. Se ei ole ollenkaan halpaa lystiä, joten toivoisin saavani rahoilleni hieman vastinettakin.

Voittakoon Lukko minun puolestani vaikka joka pelin vieraskentällä, mutta minä näkisin mielelläni niitä maaleja ja voittoja kotipeleissä. Siitä minä maksan, ja niin tekee moni muukin.

artok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Fanit keskustelevat

Mielenkiintoista seurata tätä keskustelua, kummankin joukkueen fanit vain vähättelevät omiaan. No, Sniper 2001 ei ole osallistunutkaan keskusteluun.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Re: Re: Re: Vapaamatkustajista

Viestin lähetti Roku

Vielä kerran sanon tämän. Minua ei harmita lainkaan, jos joukkue häviää, kunhan se häviää taistellen. Mutta se alkaa kyrsimään alta aikayksikön mikäli peli on launtain kaltaista lepsuilua.

Yhdyn täysin tähän lauseeseen. Peli oli aivan liian järkyttävää junnujen katsottavaksi, jotka ovat tulleet hallille ottamaan mallia edustuksen pojista;) Eipä paljoa esimerkkiä irtoa pikku kettusille, jos eivät sitten matkustele pelipäivinä Turkkuseen:D

Nooh, toivottavasti asenne kääntyy ja alkaa taas se taklaaminen ja yritys kiinnostaa, muitakin kuin huutosakkia.

Tapparafaneille: Moitin tuossa taannoin hallinne tunnelmaa ja sitä että itselläni oli mahdollisuus kuulla jopa cheerleadereiden huiskujen kohinat. Eipä hirveästi ollut kolmannessa erässä muuta kuunneltavaa täällä Äijänsuollakaan, kun ei ollut niitä Jyp fanejakaan tullut tunnelmaa nostamaan:D

Pyydän anteeksi typerää moitettani..

Belander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen täysin samaa mieltä muutaman edellisen kirjoittajan kanssa..

Se on todella kallista lystiä katsella pelejä, ja jos ne on vielä saman tasoisia kuin Jyp peli niin helvatti sentään.

Jos kerran sanotaan että projekti on vielä kesken. Miksi sitten pitää maksaa lipuista täyden hinnan, kun kerran Santalan mukaan ei vielä edes odoteta hyvää tulosta. Katsojia kyllä odotetaan halliin täydellä hinnalla.

Ei ne ihmiset sinne hallille mene, jos Lukon kotisivuilla jo ilmoitetaan että ei se niin väliä vaikka voittoja ei tule. Projekti on vasta aluillaan...

Itse kyllä olen ollut lähes jokaisessa Lukon pelissä, ja käynyt vielä monta vieraspeliäkin katsomassa. Mutta ei ne torin miehet sinne satasta maksa jos luvataan tarjota tollaista peliä.

Minusta pitäisi antaa sama mahdollisuus kuin Porissa oli viime kaudella. Jjaettaisiin vaikka tusinaan peliin ilmainen lippu, esim vaikka 700 sadalle. Uskoisin sitten jo olevan hallissakin se tarvittava kannattaja joukko, ja katsottaisiin miten se Lukko pelaa kun on porukkaa kannustamassa.

Ja jos pelit alkaisi kääntymään yleisön tuoman kannustuksen myötä voisin vaikka veikata, että kyllä sinne halliin sitten jo saataisiiin sitä porukkaa tulemaan hyvien esityksien turvin.

Eli kaikki isommat yritykset HUOMIO. Nyt auttamaan Lukkoa ylöspäin pohjamudista.

Ainoa huonopuoli on se, että jos sitä tulosta ei sitten tulekkaan niin lähteekö ne loputkin katsojat...???

No ei tietenkään, eihän sellaista voi tapahtuakkaan että Lukko pelaisi sitten huonosti..:D

Kyllä tästä vielä hyvää tulee, mä uskon ainakin !!

ic4u74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No Huh, huh!

Viestin lähetti Kotkafani
Joel Salonen ja Janne Niskala kuukaudeksi Ukiin harjoittelemaan kiekkoilua ..........

Joel Salosen kohdalta kyllä yhdyn tohon, mahtaakohan miehestä olla edes UJK:n porukkaan? mutta mistä repäisit Niskalan???

Katso nyt vaikka Lukon sisäistä pistepörssiä:

Pelaaja O M S P +/-
1. Normio Teemu 17 2 10 12 1
2. Viinanen Mika 17 8 3 11 -8
3. Saarela Pasi 16 6 4 10 -7
4. Niskala Janne 17 3 4 7 -4
..... (SM-Liigan sivut)

En tiedä tarviiko asia olenkaan perusteluja lisää???
Ei nyt vedä kiekollisena pakkina vertoja HIFKin Marekille, mutta hyvä joka tapauksessa ja laukauskaan ei ole mikään huono ja tarpeen vaatiessa kovuuttakin löytyy.
Ainoa huono puoli koko miehessä on hieman pieni koko, mutta eihän kaikkea voi saada samassa paketissa....
Että se siitä!

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Valmentajien tehtävänjako

TiDo kirjoitteli tuonne Sinikeltaisen Areenan puolelle Lehkosen peluuttamiseen liittyvistä puutteista ja epäili että sitä puolta kannattaisi siirtää Uramalle, koska Lehkonen on omimmillaan nimenomaan nuorten pelaajien kasvattajana. Sehän näkyy kyllä jo nyt.

Olen aika pitkälti samaa mieltä. Epäilisin myöskin herrojen Lehkonen ja Urama ottaneen useampaan kertaan yhteen tuosta Lukon nykytaktiikasta ja peluuttamisesta. Päävalmentaja vie tietysti pidemmän korren, mutta muistaa sopii että Uraman nimi oli vahvasti esillä kun Lukon valmentajakuvioita pohdittiin.

Lehkonen ei ole saanut kokeneemmista kavereista riittävästi irti. Samanlaisia ongelmia näkyi jo Helsingin vuosina. Joukkue ei voi koostua pelkästään nuorista kolleista jotka hyppäävät kun valmentaja käskee. Auktoriteettiongelmat taitavat vaivata kokeneemman kaartin kanssa, vaikka Lukossa ei mitään ongelmapelaajia olekaan. Vai kuvitteleeko joku esim. Lädän kasaavan jonkinlaista kapinaliikettä? Kyllä tällaisten kavereiden kanssa pitäisi pärjätä idealistisenkin valmentajan.

Ensimmäistä kertaa tällä kaudella säröääniä alkaa kuulua joukkueen sisältä, tähän asti niitä on tullut lähinnä yleisön taholta, joka ei koe saavansa kannatukselleen vastinetta. Kummallista on, että valmentaja läksyttää "nimettömiä pelaajia" lehdistön kautta. Ehkäpä se on ainoa keino, minkä hän on ratkaisuksi löytänyt. Eiköhän parempi olisi puhua asiat suoraan pelaajille kun levittää sellaista mielikuvaa, että joukkueen sisällä on kavereita jotka tekevät hallaa sille.

Eipä kumminkaan heitetä vielä kirvestä kaivoon, saapa nähdä miten tällaisesta ensimmäisestä kriisistä selvitään. Onhan takana jo viiden ottelun tappioputkikin, eikä silloin suuria marmatuksia kuitenkaan kuulunut. Nämä viimeiset ottelutko sitten katkaisivat sen kuuluisan kamelin selän? Enpä usko.

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
Lehkonen oli antanut JYP pelin jälkeen pelaajilleen kyllä aikamoisen kurinpalautuksen. Pojat oli joutunut juoksemaan talviharjoitteluhallin takana olevan pururadan ympäri 11 kertaa ja kun se on noin 700-800 metriä pitkä niin oli siinä matkaakin sitten jo kertynyt n.8km. Sen jälkeen joukkue oli kokoontunut vielä jäähallille katsomaan sen koko JYP pelin uudelleen nauhalta. Kotiin äijät olivat päässeet vasta siinä puoli yhdentoista aikoihin illalla!

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Ja tässä Pelicansin kokoonpano:

1 Pasi Kuivalainen, Maalivahti AK
31 Mikko Rämö, Maalivahti

1. kenttä
24 Mika Niskanen, Vasen puolustaja AK
26 Jan Latvala, Oikea puolustaja AK
39 Tommi Turunen, Vasen laitahyökkääjä AK
9 Mikko Peltola, Keskushyökkääjä AK
25 Lasse Jämsen, Oikea laitahyökkääjä AK

2. kenttä
42 Veli-Pekka Laitinen, Vasen puolustaja
6 Kalle Koskinen, Oikea puolustaja
28 Joonas Jääskeläinen, Vasen laitahyökkääjä
94 Toni Koivunen, Keskushyökkääjä
30 Niki Siren, Oikea laitahyökkääjä

3. kenttä
44 Henri Laurila, Vasen puolustaja
36 Teemu Vihervä, Oikea puolustaja
40 Toni Saarinen, Vasen laitahyökkääjä
22 Jani Keinänen, Keskushyökkääjä
70 Veli-Pekka Nutikka, Oikea laitahyökkääjä

4. kenttä
7 Kaj Lindström, Vasen puolustaja
4 Esa Saksinen, Oikea puolustaja
14 Jarkko Väänänen, Vasen laitahyökkääjä
18 Olli Sinkkonen, Keskushyökkääjä
71 Jarkko Ollikainen, Oikea laitahyökkääjä

Elikkä näillä mennään. Muutoksia ei ole tullut eikä aihettakaan. Ainoa jota kaivataan on Riihijärven Teemu. Teemun voisi istuttaa Nutikan paikalle kolmoseen ja Nutikka tiputtaisi Ollikaisen pois pelaavasta kokoonpanosta.

TiDo28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko,Toronto Maple Leafs
Olenko kuullut oikein?

Taasko on menossa jo kuuluisaksi tulleet Lehkosen hämäykset:"Ketjut menevät uusiksi"-puheet.Kaipainen ja Jämsä vaihtanut paikkojaan.Kyllä on mennyt ketjut todella rankalla kädellä uusiksi.Lukkokin tehnyt kahden erän jälkeen jo 3 maalia.Yhdessä matsissa triplattu koko viime viikon maalimäärä,yippee!Yv:lläkin kaksi maalia.Oliskohan yv:tä harjoiteltu kerrankin?Hyvältä kuulostaa kahden erän jälkeen.

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
...TÄVÄÄ!!!

Ottelu oli viihdytTÄVÄ.
Joukkueiden tasoero oli järkytTÄVÄ.
Petri Vehanen oli hämmästytTÄVÄ.

Hienoa ja nöyrää työntekoa kotijoukkueelta. Ei vaan ollut taitoa eikä tuuria maalitilanteissa. Vehanen otti muutaman niin uskomattoman kopin, että piti itsekin hieraista silmiään. Huimin paikka oli varsinaisen peliajan viimeisellä minuutilla, kun Vehanen kurotti parista metristä ammutun kiekon räpyläänsä aivan alakulmasta.

Puurtamisesta ei siis tullut kotijoukkueelle palkintona kuin yksi piste. kuvaan sopii hyvin se, että kiekko saatiin maaliin summerin soidessa. Voi rähmä.

Ike

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä hyvä. Tärkeä ja ehkä vähän odottamatonkin piste tuli kotiin. Kommentteja paikalla olleilta please.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti yellow
Hyvä hyvä.

Ei millään pahalla, mutta ei tässä mitään hyvää ollut. Ymmärrän toki mitä tarkoitat, mutta peli oli niin "epäreilu" jos peli nyt voi epäreilu olla.

Ensimmäinen erä, täyttä Pelicans hallintaa. Vain Vehasen varmuus ja pari näyttävää torjuntaa piti ottelun tasaisena. Pelicans olisi voinut johtaa ensimmäisen erän jälkeen ties miten paljon, mutta ei niin ei. Lukon oikeastaan ainut tilaisuus tuli, kun Pelicans pakki teki kaamean virheen, Paffa ei tullut vastaan ja Lukko rankaisi. Lukko oli täysin vastaantulija pelillisesti. Tasoero valtava.

Toinen erä, Pekka Kruus. Tuomareiden piikkiin on tietysti hyvä laittaa aina peli, mutta nyt Kruus onnistui kyllä tasoittamaan peliä kunnolla. Kaikki lähti tästä. Niki Sirenin maila osui vahingossa Lukko-pelaajan naamaan, verta tuli jäälle ja Kruus päätti antaa pelirangaistuksen, 5+20. Tilanteesta oikeutettu olisi ollut tahattoman korkean mailan jäähy, 2+2. Tähän Lukko-ylivoimaan peli periaatteessa ratkesi. Pelicans ei päästänyt av:lläkään lukkoa hyviin tilanteisiin. Lukko taisi vetää muutaman kerran, itse en huomannut kuin kaksi ja molemmat meni verkkoon. Toinen oli Paffan maali, toinen ohjaus mille paffa ei mitään voinut. Ihalitavaa tehokkuutta kuitenkin lukolta, eihän heitä voi syyttää Kruusin vähintäänkin kyseenalaisen suuresta jäähystä. Loppuerässä sai Lukko jonkin verran koukkia, ainakin 2 jäähyä olisi pitänyt Lukolle viheltää mutta ei. Kruus ei ainakaan kotijoukkuetta yhdessäkään tuomiossaan suosinut.

Kolmas erä, Petri Vehanen. Pelicans laukoi 3. erässä 22 kertaa ja Lukko pääsi, ihan oikeesti, vain muutaman kerran Pelicans alueelle. Parhaimmillaan pelicans pyöritti Likko aluella monta minuuttia putkeen, mutta ei onnikaan ollut mukana. Kaksi kertaa kiekko kävi tolpassa ja minuutti ennen loppua Kalle Koskinen laukoi tulisesti! mutta vehanen torjui upeasti. Lukko laukoi 1 vedon tässä erässä ja vain huono tuuri ja Vehanen estivät Pelicansin ratkaisun.

Jatkoaika alkoi Pelicansin kannalta pahasti, kun Lukon kultakypärä pääsi kaksi kertaa putkeen aloituksen jälkeen Kuivalaisen kanssa lähes nokikkain. Paffa veti näissä pidemmän korren. Siitä sitten lähti Pelicans-mylly. Vetojakin tuli todella hyvistäkin paikoista, mutta taas oli todettava kiekon pomppineen muualle kuin maaliin. Vielä summerin soidessa pelicans teki maalin, mutta kello oli mennyt 0,5 sekuntia liian paljon.

Summa summarum: Pelicans oli täysin ylivoimainen eikä näennäisestä hallinnastakaan voi puhua. Peli oli lähes täydellistä hallintaa. vehanen pelasi loistopelin ja kiekko ei tällä kertaa pomppinut kaaneille. Lukko käytti murhaavasti tilanteensa hyväksi ja saa olla enemmän kuin tyytyväinen pisteeseen, siis piste on täysi ihme Lukolle!! Kruus toi oman värinsä peliin, mutta ei kai sitä tappiota hänekään piikkiinsä voi laittaa, vaikka selvästi huonoin Lahdessa vieraillut tuomari olikin. Piste kummallekin ja Pelicans jatkaa sarjakärjessä. Kaksi pistettä oli kyllä enemmän, enemmän ja vielä kerran enemmän kuin lähellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy