Elämme tammikuuta 2013 ja teikäläinen itkee, että Niinimäki on meidän ykkösketjun laituri ensi vuonna. Voin kertoa sinulle, että ei ole. Eikä 40 pisteen mies kyllä mikään arpa muutenkaan ole,esim. Esposito oli todellinen arpa. Faktat kuntoon! Loistava kakkos/kolmoskorin mies ensikaudella, tällä kaudella mies on iso vahvistus nykyiseen rosteriin.
Ja kyllä rakas Raul, minä voin kertoa sinulle, mutta jätetään kertominen vähän myöhäisempään kevääseen...
Jessen taso ei riitä ykkösketjuun, se on fakta. Uskomattoman hienosta alkukaudesta huolimatta 40 pistettä jää tällä menolla unelmaksi, 30 on lähempänä totuutta. Ykkösketjun laiturin rooliin hänet kuitenkin hankittiin jostain ihmeen syystä.
Onko näitä vanhoja viestejä säälittävää kaivaa? Ehkä, mutta aina ei voi vaan vastustaa.
Sitä on odoteltu viimeiset kymmenen vuotta ja odotus taitaa jatkua...!
En tiedä kyllä mikä helvetin kirous siinäkin on, täällä Lahessa. Ennen santavuoria ja saarisia sai viimeksi odottaa sen 10 vuotta että tuli nippa nappa liigatason pelaajia junnuista yhtä enempää.
Nyt kun olen aikani katsellut Niinimäen surffailua ykkösketjussa hienon alkukauden jälkeen, niin en voi olla nostamatta esiin hienoja hetkiä Jessen hankinnan yhteydessä yhdeltä tietäjältä:
Ja kun menin epäilemään tuota tietoa, ettei Niinimäki pelaisi ykkösketjussa:
Olisiko nyt jo aika kertoa?
Onko näitä vanhoja viestejä säälittävää kaivaa? Ehkä, mutta aina ei voi vaan vastustaa.
Edit. Niin ja minun osalta tämä on tässä. Jos joku saa vanhojen kaivelusta kiksejä niin ole hyvä vaan. Kaiva lisää, mites esim. Tyrväinen Jokereihin. Kiitos.
Ilta-Sanomien mukaan Juhani Tyrväinen siirtyy välittömästi Pelicansiin ja sopimus on kaksi ja puoli vuotinen.
Mikäli pitää paikkaansa, on tämä ainakin itselleni mieluinen uutinen loppu kautta ajatellen, koska joukkueessa ei ole liikaa Jullen tyyppisiä pelaajia tarjolla.
Ihan loistojuttu kyllä seuraaviakin kausia ajatellen. Tulee vielä paljon iloa kaverista. Tämän tyyppisiä pelaajia kaivataan kyllä rosteriin! Hyvä että ei ole jäänyt liikaa edelliset sopimusneuvottelut painamaan mieltä. Saas nähä, pelaisiko jo tänään?
Kiva saada Julle takaisin. Mä vaan luulen että meillä on 2-4 senttereille sopimukset seuraavaksi kaudeksi nyt kasassa.. Toivottavasti näin ei ole.
Eipä siinä kauaa mennyt kun mietin eilen ton Littlen siirron yhteydessä jokohan ne rupee tyhjentää tällä kaudella Jokereita Lahteen, nuorempi Tyrväinen tuli ensimmäisenä mieleen. e. Ja nyt tulee Kousa mieleen kun ei mahdu kokoonpanoon tänään..
Saa ykkönen olla tosiaan aika veinkretski jos loput kolme on Tyrväinen, Paakkolanvaara ja Saarenheimo.
Näyttää olevan nykyään tällä palstalla pääsääntö että joka asiasta kitistään kuten yllä. Jullen soppari on kyllä panostus tulevaisuuteen ja hyvä niin. Tähän hetkeen tuo helpotusta loukkaantumisiin joten sekin positiivista.
Jos omasta sai sen kuvan niin ilomielin otan kyllä vastaan Tyrväisen.
Eikö sen voi suht kivuttomasti siirtää laitaankin, kuten Mustosenkin?
Näyttää olevan nykyään tällä palstalla pääsääntö että joka asiasta kitistään kuten yllä. Jullen soppari on kyllä panostus tulevaisuuteen ja hyvä niin. Tähän hetkeen tuo helpotusta loukkaantumisiin joten sekin positiivista.
Jos pidät kriittistä ja paikoin tietoisen karrikoitua kirjoitustyyliä kitinänä tilanteessa, jossa Jokerit hankkii pelaajatyypiltään* juuri sellaisen pelaajan, jota Pelicansin rosteri suorastaan huutaa, ja samanaikaisesti lähettää Lahteen tarpeettomaksi käyneen pelaajan, jonka tyyppisiä pelaajia** Pelicansissa on jo riittävästi, tarkastelemme Pelicansin joukkueenrakentamista eri näkökulmista.
Olen samaa kanssasi samaa mieltä siitä, että nyt tehty sopimus on oiva panostus tulevaisuutta silmällä pitäen. Tämä kauden rosterissa ja ensi kauden tällä hetkellä tiedossa olevassa rosterin osassa on kuitenkin havaittavissa merkittäviä puutteita. Saarinen ymmärtää joukkueen roolittamisen ilmeisesti siten, että hankkimalla lähes pelkästään "roolipelaajia" alempiin ketjuihin, on joukkueen roolittaminen kunnossa.
*Liukkaalla luistelulla varustettu ja pelin rakentamiseen kaikille kentän osa-alueilla kykenevä hyökkääjä
**syvyysosaston senttereitä edustavat edellisessä viestissä mainitsemani pelaajat ja voimahyökkääjä- / rouhijaosastoa laitureista Ritamäki, Pikkarainan ja Alanne