Eilisen pelin nähneet voisivat kertoilla jotain ainakin Elimäen otteista. Onko mitään asiaa liigaan? Entä onko Hurrin oman pään peli kehittynyt viime kaudesta?
Niinimäen kohdalla olisin mielelläni väärässä, mutta odotellaan nyt muutama liigapeli ennen kuin käännän takkini.
No otantani perustuu edelleen juuri eiliseen peliin:
Hurri pelasi mielestäni ihan hyvin omassa päässä. Ei muistu mieleen yhtään hassia, joita nähtiin kyllä muutamilta muilta puolustajilta. Pelasi myös ihan lupauksia herättävästi Laurilan parina ylivoimassa. Mielenkiintoista nähdä ketkä ovat ylivoimassa viivalla, kun kausi etenee.
Elimäki näytti tuohon vauhtiin ainakin melko hitaalta pelaajalta. Ei hitautensa vuoksi päässyt oikein kiekkoonkaan, joten kiekollista tekemistä ei oikein voi edes arvostella. Voihan se olla että jalat oli tukossa, tai nöyristeli huippuliigan pelaajia.
Niinimäki oli oikeasti hyvä eilen. En silti ihan tosissani ole takkia kääntämässä yhden harjoituspelin perusteella. En kuitenkaan ole enää ollenkaan yhtä varma Niinimäen hankinnan tarpeettomuudesta, kuin olin vielä keväällä. Pitää muistaa, että mies on nyt saanut ilmeisen hyvän kesäharjoittelun Nakarin johdolla vietyä läpi.
Pikkarainen oli kyllä pelin ehdottomasti positiivisin Pelicans-pelaaja. Luistin näytti kulkevan mukavasti viime kauteen verrattuna ja energiaa riitti jaella taklauksia lähes jokaisessa vaihdossa.
Tasaisuuttahan ja rutiiniahan tuossa joukkueessa löytyy. Ilman suuria loukkaantumisia olen aika toiveikas kauden jatkumisen runkosarjan jälkeenkin. Paljon tulee varmasti ratkeamaan puolustuspelin ja maalivahtipelin toimivuuteen. Olen varma, että tuolla hyökkäysarsenaalilla tehdään maaleja tässä liigassa. Oman pään pitävyys onkin sitten kysymysmerkki, koska puolustuksessa seisoo monta kysymysmerkkiä. Hurrilla ja Pietilällä on juuri nyt elämänsä mahdollisuus ottaa roolia pakistossa. Latvala on vuoden vanhempi ja Leimun tekeminen ei ole ollenkaan vakuuttavaa. Toivon, että Aravirralla on nyt munaa tehdä isojakin muutoksia peliaikoihin suhteessa totuttuihin.