Nyt tuli mieleen pikku bongaus Pitsiturnauksesta, eli Pelicansin tämän kauden kapteenisto:
C Jan Latvala
A Jyri Marttinen
A Tommi Paakkolanvaara
Tässä kovassa sentterin tarpeessa tarkastin minkälaisia nelikkoja muilla joukkueilla on heittää kentälle ja jotakuinkin tällaisen listan sain kasaan:
Oon samaa mieltä jos Koskiranta on the ykkössena mut muuten en ole ollenkaa samaa mieltä. Koskiranta on sentään osoittanut pystyvänsä pelaa kohtuu korkealla tasolla, toisin kun muutamat entiset Pelicans hankinnat jotka on jollain ihmeen tuuritutkalla hankkittu. Kerttulan teksti-tv asiantuntemuksella jne. mm Paakkolanvaara hankittu, joka ei ole tehny tehoja ja ihan paska puolustamaankin niin pelicans ammattimiehet haistoivat kovan potentiaalin. Okei huteja osuu kaikille mut turhan usein pelicans osastolle. Otetaan näitä toivotaan toivotaan osaston miehiä nyt viime aikoina hommiin on sentään tuntunut tulevan järkeä. Viime kaudella hankittu Immonen on esim. hyvä hankinta tänne ja uskon että Koskirantakin tulee olemaan. Ykkössena ja hyvä puolustava sena puuttuu. PVaarast ei saa hyvää puolustavaa tekemälläkää, mut toivottavasti lyö jauhot mulle suuhun ja nostaa tasoaa tänä vuonna.Vaikka omasta mielestäni Koskirannan hankkiminen kaiken ykkössentteri leuhutuksen jälkeen oli täysin reisille vedetty prosessi.
Minulle riittäisi, että Paakkolanvaara alkaisi saada kiekkoa tyhjään maaliin.
Koskiranta on Pelicansin neljäs keskushyökkääjä, mutta pystyy pelaamaan myös laidalla.
Pelicansin pelaajabudjetissa on vielä tilaa, ja suunnitelma yhden keskushyökkääjän hankkimisesta on yhä voimassa.
– Tilanteet voivat muuttua nopeasti, tulee loukkaantumisia tai jostain vapautuu mielenkiintoinen pelaaja. Täytyy vain olla hereillä ja reagoida, sillä monet liigajoukkueet etsivät vielä pelaajia, Suikkanen sanoo.
Loka-marraskuun vaihteessa seurat voivat käyttää hyväkseen 15 prosentin artistiveroa. Sitä voidaan soveltaa, kun pelaaja on Suomessa alle kuusi kuukautta.
Koko kauden liigassa pelaavia ulkomaalaisia verotetaan normaalisti.
– Artistivero ei ole meille määräävä tekijä. Jos hyvä pelaaja löytyy, niin sopimus tehdään. Siihen voi mennä viikko tai kuukausia. Aikataulua on mahdoton ennustaa, Suikkanen sanoo.
Eli toisin sanoen Koskirannan hankinta ei muuttanut tilannetta mihinkään suuntaan lukuunottamatta sitä, että nyt senttereitä on lukumäärällisesti tarpeeksi.