Pelicans kaudella 2022–2023

  • 440 180
  • 2 387

nikez37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lähtökohtaisesti ainakin ykkönen menee uusiksi sekä kakkoskenttään toivoisin yhtä kokenutta takuuvarmaa miestä, ettei ihan pelkillä junnuilla mennä taas.

1. "O.Kovarcik"-"M.Kovarcik"-"Tomasek"
2. Kivenmäki-Nikkanen-"X"
3. "Killinen"-E.Vilen-"Tukiainen"
4. "Tyrväinen"-Hämäläinen-Roine
Haatanen-Hirvonen-Nordgren

1. "Eronen"-"Cukste"
2. Utunen-"Kokkonen" (jos AHL ei vie miestä)
3. "Rajaniemi"-"T.Vilen"
"Laakso"

"Bartosak"/Patrikainen
Patrikainen/Parviainen

Hyökkäykseen kyllä tarvisi sitä rosoisuutta, mutta sitten taas omille junnuille olisi hyvä saada peliaikaa ja sitä kautta budjettiakin säästyisi niihin kärkiukkoihin. Isoin kysymysmerkki on sentterit ja varsinkin Nikkasen pitää ottaa pari steppiä eteenpäin. Pakisto näyttäisi suht OK:lta ja jos Ertsin optio käytettäisi ja jos ei ole mitään ulkomaanoptiota, niin sitten olisi valmista. Jos Bartolla haluja jatkaa ja hinta on kohdillaan, niin ilman muuta jatkoa.
 
Viimeksi muokattu:

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Onko tää vaan mun mielipide, vai pitäiskö meidän kiinnitellä omia poikia taas tänäkin keväänä? Tyrväiselle ja Saariselle molemmille esim 2 vuoden pahvit. Kangasniemi olisi myös kiva ensi kaudelle mutta taitaa mennä jo liian hintavaksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpäsen Karelin.
Onko tää vaan mun mielipide, vai pitäiskö meidän kiinnitellä omia poikia taas tänäkin keväänä? Tyrväiselle ja Saariselle molemmille esim 2 vuoden pahvit. Kangasniemi olisi myös kiva ensi kaudelle mutta taitaa mennä jo liian hintavaksi.
Tyrväinen ehdottomasti. Jepen kunto vielä vähän auki muutaman pelin perusteella, mutta ainakin vuoden jatkon löisin kätöseen sillä kyllähän Jeppe uransa voisi lopetella siellä missä sen aloittikin sitten, kun hokkarit on aika lyödä naulakkoon...
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Jepen kunto vielä vähän auki muutaman pelin perusteella
Kertoi tuossa haastattelussa että lauantain peli tuntui jo hyvältä. Mutta joo, Tyrväinen ehdottomasti tärkeä pala joukkueelle nyt ja tulevaisuudessa.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Turkulaisen Jerry Kangasniemen korvaajaksi?

Tehojen ja koon puolesta olisi yks yhteen. Voihan tuolla toki olla ulkomailla kysyntää myöskin.
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tukiainen ja Toppari ens kauden läpimurto pelaajat. Saa ottaa talteen, vaikka kyllähän tekin sen jo tiesitte.

Toppari kyllä pääsi hyvään väliin ikäänkuin hyötymään Kousan poissaolosta, mutta on ehdottomasti näyttänyt että kuuluu pelaavaan kuusikkoon ja on ehkä jopa meidän paras kiekollinen pakki tällä hetkellä.

Tukiainen ens kaudella sitten vakio miehistöön ja vähän yv aikaa siihen, niin 15 maalia pitäis olla ihan paperia kun käyttää tuota laukausta. Vähän lisää ruutia vielä kroppaan, niin tulee kova tekijä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: egar

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tukiaiselle ei ole julkaistua jatkoa toivottavasti jatkaa.
Näistä kärkjätkien takana olevista myös Tyrsky ja A. Jämsen sekä Rajaniemi samassa tilanteessa. Cucsten jatko kyl melkein isoin realistisesti saatavissa oleva soppari. Ellei tota Ertsin optiota saada lunastukseen. Ja ai niin Barto toki myös tälle listalle. Tuntuu viihtyvän täällä.

Keke, Jeppe, Jalu ei kyl valitettavasti kestä tarpeeksi kasassa. Brädin jatkoon en usko koska Ylijunnilla.

Hanuun, Iikkaan, Jasekin ja Smejkyyn ei pelimerkit kyl tuu riittämään.
 

Lahelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat SaiPa
Tukiaiselle ei ole julkaistua jatkoa toivottavasti jatkaa.
Näistä kärkjätkien takana olevista myös Tyrsky ja A. Jämsen sekä Rajaniemi samassa tilanteessa. Cucsten jatko kyl melkein isoin realistisesti saatavissa oleva soppari. Ellei tota Ertsin optiota saada lunastukseen. Ja ai niin Barto toki myös tälle listalle. Tuntuu viihtyvän täällä.

Keke, Jeppe, Jalu ei kyl valitettavasti kestä tarpeeksi kasassa. Brädin jatkoon en usko koska Ylijunnilla.

Hanuun, Iikkaan, Jasekin ja Smejkyyn ei pelimerkit kyl tuu riittämään.
Omasta mielestä jatkosopimukset tärkeysjärjestyksessä ovat
- Tyrväinen
- Bartosak
- Tukiainen
- Cukste
- Saarinen

Kangasniemeen sun muihin ei ole edes varaa.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse uskon Lambertin jatkavan ellei hän lähde ulkomaille. Tuttu ympäristö ja ensi kauden kokoonpanossa on varmasti tilaa ottaa sitä isoa tonttia. Toki ajattelen asiaa järjellä jota ei ole tuntunut olevan hirveästi Lambertin viime kausien siirroissa.
 

Janez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Itse uskon Lambertin jatkavan ellei hän lähde ulkomaille. Tuttu ympäristö ja ensi kauden kokoonpanossa on varmasti tilaa ottaa sitä isoa tonttia. Toki ajattelen asiaa järjellä jota ei ole tuntunut olevan hirveästi Lambertin viime kausien siirroissa.
Joo ei taatusti Brädi jatka. Isäpappa kartottaa parempia vaihtoehtoja enkä olisi yllättyny vaikka pelaisi Sveitsi/Ruotsi. Suomesta on vaikea nähä pelipaikkaa.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Mä luulen että Bräd lähtee rapakon tuolle puolen heti, ainakin harjoitusleirille ja sen 10 ottelua vai mikä se raja oli minkä voi vetää ilman että tulokassopimus vielä astuu voimaan, en nyt muista tarkkaan ulkoa.

Cukste olisi puolustuksen tukipilari jos jatkaisi, siellä näkyy paljon kiekollista potentiaalia ja mainiota pelisilmää, vaikka pelaakin kuten iso mies. On yllättänyt todella positiivisesti.

Barto on silti se tärkein sopimus mikä on pakko tehdä. Vastaavan tason kaveria saa aika kauan etsiä, etenkin sellaista joka tuntee jo tavat ja sopeutuu päivästä yksi alkaen jengiin.

Tukiainen näyttää koko ajan tulevalta läpimurtopelaajalta ja ansaitsee sopimuksen. Ainoa mutta tulee siitä että miten Leevi pelaa sitten kun peliaika on 10-12 minuutin sijaan 15-18 minuuttia ja odotetaan tulosta joka pelissä, eikä enää tulekaan kehuja vaan siitä miten hyvin se kuti lähtee mutta tulos on nollanollaa ja maali sillointällöin.

Saarinen saattaisi ottaa nyt sen viimeisen puristuksen kotona. Hulluja summiahan ei kannata maksaa, kun tulostakuuta ei ole. Sama koskee Kousaa.

Tyrväinen on sielupelaaja. Olen jatkon kannalla, JOS summat täsmäävät. En ole ihan varma onko Tyrväinen valmis siihen, tai onko Pelicansin järkevää maksaa "kunnolla", eli tätä lähemmäs sataatonnia kuten tähän asti. Samalla hinnalla olisi saatavilla tehokkaampiakin taisteluvalmiita pelaajia, joilla ei kyllä ole ihan samaa turkoosia sydäntä..

Itse lähtisin taas vanhalle, hieman huonoksi havaitulle linjalle, eli kokeilemaan Mestiksen parasta pelaajaa Nicolas Werbikiä. On näkemissäni peleissä pelannut hienosti ja onhan siellä tsekeistä pääsarjassakin pärjätty.
Batyrlan Muratov olis myös mielenkiintoinen, tulee pelillisesti Michael Joly mieleen siitä, niin taitava kaveri se on, sellainen tekijä X joka voi keksiä mitä vain.

Kärkijätkät tullee tsekeistä.
Nykypelaajista pakistoon Utusen ja Vilenin ja aiemmin mainitsemani Cuksten seuraksi voisi kiinnittää Laakson ja Rajaniemen, mutta kärkiosaaminen pitäisi tulla muualta. Saipan Pyrochta oli mun mielestä paljon tilastojaan parempi, sitä kannattaisi miettiä. Kokkosen jatkoon täällä en usko, vaikka parhaaksi myös hänelle olisi vetää iso vuosi täällä.

Hyökkääjistössä on se tilanne että kärkiosaaminen kun lähtee, niin kärkiosaamista tarvitaan tilalle, muutenhan tuo on aika hyvin kasassa.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Joo ei taatusti Brädi jatka. Isäpappa kartottaa parempia vaihtoehtoja enkä olisi yllättyny vaikka pelaisi Sveitsi/Ruotsi. Suomesta on vaikea nähä pelipaikkaa.
Miksi se Sveitsin tai Ruotsin divariin lähtisi? Vai näilläkö näytöillä kävelee euroopan kirkkaimpaan kärkeen.

Joko vuosi vielä täällä tai sitten suoraan Amerikkaan opettelemaan pienen kaukalon metkuja.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mä luulen että Bräd lähtee rapakon tuolle puolen heti, ainakin harjoitusleirille ja sen 10 ottelua vai mikä se raja oli minkä voi vetää ilman että tulokassopimus vielä astuu voimaan, en nyt muista tarkkaan ulkoa.

Cukste olisi puolustuksen tukipilari jos jatkaisi, siellä näkyy paljon kiekollista potentiaalia ja mainiota pelisilmää, vaikka pelaakin kuten iso mies. On yllättänyt todella positiivisesti.

Barto on silti se tärkein sopimus mikä on pakko tehdä. Vastaavan tason kaveria saa aika kauan etsiä, etenkin sellaista joka tuntee jo tavat ja sopeutuu päivästä yksi alkaen jengiin.

Tukiainen näyttää koko ajan tulevalta läpimurtopelaajalta ja ansaitsee sopimuksen. Ainoa mutta tulee siitä että miten Leevi pelaa sitten kun peliaika on 10-12 minuutin sijaan 15-18 minuuttia ja odotetaan tulosta joka pelissä, eikä enää tulekaan kehuja vaan siitä miten hyvin se kuti lähtee mutta tulos on nollanollaa ja maali sillointällöin.

Saarinen saattaisi ottaa nyt sen viimeisen puristuksen kotona. Hulluja summiahan ei kannata maksaa, kun tulostakuuta ei ole. Sama koskee Kousaa.

Tyrväinen on sielupelaaja. Olen jatkon kannalla, JOS summat täsmäävät. En ole ihan varma onko Tyrväinen valmis siihen, tai onko Pelicansin järkevää maksaa "kunnolla", eli tätä lähemmäs sataatonnia kuten tähän asti. Samalla hinnalla olisi saatavilla tehokkaampiakin taisteluvalmiita pelaajia, joilla ei kyllä ole ihan samaa turkoosia sydäntä..

Itse lähtisin taas vanhalle, hieman huonoksi havaitulle linjalle, eli kokeilemaan Mestiksen parasta pelaajaa Nicolas Werbikiä. On näkemissäni peleissä pelannut hienosti ja onhan siellä tsekeistä pääsarjassakin pärjätty.
Batyrlan Muratov olis myös mielenkiintoinen, tulee pelillisesti Michael Joly mieleen siitä, niin taitava kaveri se on, sellainen tekijä X joka voi keksiä mitä vain.

Kärkijätkät tullee tsekeistä.
Nykypelaajista pakistoon Utusen ja Vilenin ja aiemmin mainitsemani Cuksten seuraksi voisi kiinnittää Laakson ja Rajaniemen, mutta kärkiosaaminen pitäisi tulla muualta. Saipan Pyrochta oli mun mielestä paljon tilastojaan parempi, sitä kannattaisi miettiä. Kokkosen jatkoon täällä en usko, vaikka parhaaksi myös hänelle olisi vetää iso vuosi täällä.

Hyökkääjistössä on se tilanne että kärkiosaaminen kun lähtee, niin kärkiosaamista tarvitaan tilalle, muutenhan tuo on aika hyvin kasassa.
Muuten hyvää pohdintaa, mutta yhdestä pelaajasta eri mieltä. Miksi ihmeessä Allu Laaksolle pitäisi tehdä jatkot. Ton pakiston heikoin lenkki. Avaukset omista huolimattomia, jalka on hieman raskas, ei ole fyysinen pakki eikä juuri tehoja.

Ja Kokkosellahan on sopimus. Eli jatkanee jos ei sitä NHL sopparia saa. Mikä taas näillä näytöillä aika kaukana.
 

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muuten hyvää pohdintaa, mutta yhdestä pelaajasta eri mieltä. Miksi ihmeessä Allu Laaksolle pitäisi tehdä jatkot. Ton pakiston heikoin lenkki. Avaukset omista huolimattomia, jalka on hieman raskas, ei ole fyysinen pakki eikä juuri tehoja.

Keksin useammankin syyn, kun minkäänlaista veteraanipreesensiä ei ole. Ei olla nähty parasta Laaksoa mutta täyttää paikkansa eikä ole kallis.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Rajaniemestä kyllä sellainen, kutina et vähän käy Santtu Kinnuset. Esitykset ja vastuu eivät varmaan vastaa kenenkään odotuksia. Toisaalta on kokoa, potentiaalia, oma kasvatti ja NHL varaus. Itse antaisin vielä sauman jatkoon, mutta pelaajanäkökulmasta maisemanvaihdos voi olla järkevä liike.

Jos vertaa Rajaniemeä Vileniin esim niin, kyllähän kiekollisessa varmuudessa/rohkeudessa sekä kontaktipelissä on iso ero Topparin hyväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Joo ei taatusti Brädi jatka. Isäpappa kartottaa parempia vaihtoehtoja enkä olisi yllättyny vaikka pelaisi Sveitsi/Ruotsi. Suomesta on vaikea nähä pelipaikkaa.
Aika hiljaista voi olla pelipaikan suhteen Sveitsistä tai Ruotsista näillä näytöillä.
Aika kovaa seppää markkinoilla nyt KHL tilanteen vuoksi.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Muuten hyvää pohdintaa, mutta yhdestä pelaajasta eri mieltä. Miksi ihmeessä Allu Laaksolle pitäisi tehdä jatkot. Ton pakiston heikoin lenkki. Avaukset omista huolimattomia, jalka on hieman raskas, ei ole fyysinen pakki eikä juuri tehoja.

Ja Kokkosellahan on sopimus. Eli jatkanee jos ei sitä NHL sopparia saa. Mikä taas näillä näytöillä aika kaukana.
Kokkosella on sopimus, mutta mä luulen että se halutaan farmiin kehittymään. Se ei täällä ottanut vuodessa sitä uutta askelta, mutta kävi vuosi sitten AHL:ssa ja onnistui, mun mielestä päätös lähteä farmiin olisi looginen. Ennustin ennen kautta että Kokkonen nousee EHT-tasolle ja olin väärässä. Harjoituskausi ja alkukausi antoi odottaa enemmän.

Laakson kohdalla vastaus on juuri tässä:
Keksin useammankin syyn, kun minkäänlaista veteraanipreesensiä ei ole. Ei olla nähty parasta Laaksoa mutta täyttää paikkansa eikä ole kallis.

Tähän lisänä vielä se että Laakso ei keikuta laivaa, vaikkei olisi kokoonpanossakaan, ei hyvänä kokeneena joukkuepelaajana varmasti aiheuta mitään negatiivisuutta ympärilleen. Allu tuntee joukkueen ja sen tavat, mistä muualta me saataisi kokenut pakki joka pelaa ihan ok hinnalla ja on jo osa joukkuetta?
Mun silmissä Laakso on ollut hyvä tässä keväällä, hyviä ratkaisuja ja hyvää peruspeliä, sitä mitä siltä odotetaankin. Pelillinen anti on mielestäni hyvää, mutta eihän Laakso nyt loista mitenkään millään osa-alueella.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Joo toki jos on edullinen Laakso niin menee täyteukkona. Ajattelin että ton ifk taustan takia olis ollut suht hinnakas. Toisaalta kaipas tohon rooliin vähän fyysisempää karjua.
 

NallePyh

Jäsen
Suosikkijoukkue
se lahtelainen
Bartosakin jatko olisi toki erinomainen juttu. Patrikaista pitäisi kai jossain vaiheessa alkaa ajattelemaan ykkösveskariksi. Onko hänestä siihen jo ensi kaudella? Vain vuosi taisi olla jäljellä sopimusta. PatPar kombo mahdollistaisi pelimerkkien käyttämisen muihin pelipaikkoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös