Ikosen vahvuus on junnuna ollut hyvä luistelu sekä erinomaiset kiekonkäsittelytaidot. Pahat jalkavaivat kuitenkin tuhosivat näistä ensin mainitun, ja Ikonen joutuikin opettelemaan luistelun käytännössä alusta uudelleen. Luistelutekniikka alkaa olla uudelleen jo riittävällä tasolla, mutta tämän kauden suorittamiseen vaikutti suorastaan järkyttävän heikko luistelukestävyys. Se on tietysti peruja siitä, kun nuorella kaverilla on mennyt käytännössä kaksi vuotta täysin pipariksi. Tämä vielä korostui Ilveksen pelitavassa, joten Ikonen piiputti lähes joka vaihdossa. Playoffeissa Ikosta ei käytännössä voitu peluuttaa peräkkäisissä peleissä lainkaan.
Tämä mua just pelottaa tässä hankinnassa, vaikka tilastoiltaan kaveri teki hyvät pisteet 12min jääajalla, mutta joillakin pelaajilla se on nimenomaan se juttu että pisteitä tulee rajoitetulla jääajalla ja pisteet itseasiassa lähtevät laskuun kun jääaika kasvaa, tästä puhuin myös Nordgrenin kohdalla jossain vaiheessa, jolla on samantyylinen loukkaantumishistoria.
12min alaketjuissa hieman suojatussa roolissa ja aikaa ylivoimassa on eri juttu kun vääntää kakkossentterinä 15-18 minuuttia itseään painavampia pelaajia vastaan illasta toiseen. Kerron ihan kokemuksesta että sillä pienelläkin minuuttien nousulla on dramaattinen vaikutus myös kiekolliseen peliin kun olet koko ajan väsynyt, et saa pelata hetkeäkään tuoreilla jaloilla ja järjellä. Itse olin tosin vaan paskassa kunnossa, en kevyempi kun muut :D
Jos paikat kestää ja saa itseään parempaan kuntoon, tulosta tulee, mutta itse veikkaan valitettavasti että loukkaantumiset alkaa taas, vetää kaudessa 25-30 peliä ja tekee 5+8 pistettä. Toivon jo Ikosen itsensäkin puolesta että olen väärässä, oli hieno nähdä alkukaudesta Ilveksen pelaajien iloisuus kun Ikonen teki pisteitä, ne tiesi miten lähellä uran loppuminen on ollut ja mitä se on käynyt läpi tullakseen takaisin.
Yhden vuoden sopimus ei haittaa, luulen että on opittu Tanus-Nieminen casesta ettei varmojakaan pelaajia voi sitoa pariksi kaudeksi, niistä voi tulla riippakiviä. Etenkin jos Ikonen loukkaantuu taas.