Pelicans kaudella 2021–2022

  • 353 308
  • 1 525
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Onko meillä mahdollisesti kehkeytymässä maalivahti ongelma? Jos Larmi pelannut yhden ottelun migreenissä ja viimeisimmässä ilmeisesti otettu vaihtoon samasta syystä…no tämä oli vai mutu. Toivottavasti olen väärässä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Onko meillä mahdollisesti kehkeytymässä maalivahti ongelma? Jos Larmi pelannut yhden ottelun migreenissä ja viimeisimmässä ilmeisesti otettu vaihtoon samasta syystä…no tämä oli vai mutu. Toivottavasti olen väärässä.
Niin kauan kuin Patrikainen on kunnossa niin maalivahtiongelmaa ei ole. Itse ainakin luotan Jasseen 100%.

Toisaalta en myöskään jaksa uskoa että Larmin tilanteessa olisi kyse mistään vakavasta. Jos olisi, niin eiköhän siitä olisi uutisoitu jo.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Niin kauan kuin Patrikainen on kunnossa niin maalivahtiongelmaa ei ole. Itse ainakin luotan Jasseen 100%.

Toisaalta en myöskään jaksa uskoa että Larmin tilanteessa olisi kyse mistään vakavasta. Jos olisi, niin eiköhän siitä olisi uutisoitu jo.
Eikös Niemelä kommentoinut ettei terveysasioita paljon voi kommentoida.

itselläkin migreniä siinä vajaa 20 vuotiaana. maalissa tuli pelattua muutamia otteluita kärsien migreenistä. Kauhea paikka mutta sen verran kova pää ettei vaihtoon antanut luonto myöden.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Smejkal ja Larmi sivussa tänään, Tyrsky palaa kokoonpanoon.

A. Jämsen-Jasek-Kangasniemi
Kivenmäki-Nikkanen-Tyrväinen
Roine-Hämäläinen-Haatanen
J. Jämsen-E. Vilen-Tukiainen
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Tietääkö muuten joku syyn Smejkalin poissaololle?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Utunen tippunut myös pakistosta pois ja Riihinen 7. pakkina. Olisikohan E. Teräväinen lainattavissa IFK:sta jälleen, kun ei siellä pelit ole oikein lähteneet kulkemaan.
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
TeliaTV:n täyteohjelmassa Tien päällä haastatellaan Emil Larmia. Jutuissa vilahtaa "Empun" päheä Porsche ja myös käydään heidän tulevassa asunnossaan Vapaudenkadun kerrostalossa.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mielenkiintoista nähdä ketjut Smejkalin palattua kehiin. Itse voisin laitaa näin.
1. Smejkal-Jasek-Kangasniemi
2. Kivenmäki-Nikkanen-Tukiainen
3. Roine-Hämäläinen-Haatanen
4. A. Jämsen/J. Jämsen-Vilen-Tyrsky.

Ok voihan Tyrskyn pistää tohon kakkoseenkin, mutta hidastuuko se ketju liikaa ja onko järkeä pistää kahta voima hyökkääjää samaan kenttään. Kivenmäen kiekollinen peli petraantuu kokoajan ja Otto luo kovasti tontteja ketjukavereille. Tukiainen ollut myös pirteä viimepeleissä ja häneltä löytyy se varsin napakka kuti. Tuolla Tukiaisen laukauksella voi olla siinä kohtaa käyttöä.

Nelonen pelanut hyvin ja energisesti kyllä, mutta en panisi pahitteeksi että siihen saataisiin Tyrskyn tuomaa ruutia. Voisin myös antaa Aatu Jämsenille siinä mahkat ruokkia Tyrskyä ja Vileniä. Siinä rooli voisi olla suht sopivan kokoinen ja rinnalla hyvin puolustavat ketjukaverit.
 

Boogy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en välttämättä lähtisi rikkomaan vielä ykköstä kun se toimii kuitenkin ihan hyvin ja Tyrskykin on pelannut siinä parhaimmat pelinsä pitkään aikaan. En pistäisi pahakseni jos pari ekaa ketjua menisi tällä tapaa. Molemmista ketjuista löytyy fyysisyyttä että taitoa sopivasti.

Tyrväinen - Jasek- Kangasniemi
Smejkal - Nikkanen - Kivenmäki
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itse en välttämättä lähtisi rikkomaan vielä ykköstä kun se toimii kuitenkin ihan hyvin ja Tyrskykin on pelannut siinä parhaimmat pelinsä pitkään aikaan. En pistäisi pahakseni jos pari ekaa ketjua menisi tällä tapaa. Molemmista ketjuista löytyy fyysisyyttä että taitoa sopivasti.

Tyrväinen - Jasek- Kangasniemi
Smejkal - Nikkanen - Kivenmäki
Näin olisi hyvä. Saataisiin 2. ketjusta myös enemmän tehoja irti, kun siihen ei ole vielä löytynyt kolmatta sopivaa lenkkiä.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Samaa mieltä siitä että Tyrväinen saisi jatkaa ykkösessä, sen ketjun peli ei ole mennyt huonompaan suuntaan vaikka Smejkal siitä on puuttunutkin. Tyrväisestä on tosiaan saatu sitä parasta irti koko ajan ja mukava määrä kovia puhtaita taklauksia ja hyvää kiekollistakin peliä.
Smejkal voisi tuoda kakkosketjuun extraa ja saisi pitää enemmän kiekkoa ja painia kulmissa sen kanssa.
Kolmosketju Roine - Hämäläinen - Haatanen on yllättäen ollut se ehein kokonaisuus jotenkin, enkä sotkisi sitä mitenkään.
Juuso Jämsenin peli ei ole ihan uomissaan, vaikka pelaakin hyviä yksittäisiä vaihtoja ja tekee duunia, mutta haluaisin Vileniä enemmän esille, vaikea tässä kokoonpanossa vaan on paikkaa löytää, ehkä Aatu Jämsen siinä ketjussa saisi enemmän aikaan kuin Juuso.

Tällä hetkellä tuntuu että kaikki olisi ansainnut pelipaikan, Tukiainen ja J.Jämsen on tehnyt kovaa duunia ja molempien pitäisi olla kokoonpanossa, mutta paikat täyttyvät kun sairastupa tyhjenee. Kova on kokoonpano, kovia nuoria kundeja, kova on Niemelä nuorten valmentajana.
Kun tulee ensimmäiset kunnon vastoinkäymiset, sitten nähdään mikä tän jengin oikea taso on. Nyt se näyttää siltä että joka pelissä joku pelaaja nostaa päätään ja on parempi kuin eilen. On mielenkiintoista viiden vuoden päästä katsella missä nää pelaajat on, moniko on NHL:ssa, moniko KHL:ssa, montako on noussut maajoukkueeseen jne. Voi olla yllättävän monta, jokaisessa noissa.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä heittäisin Smejkalin takaisin ykköseen ja Tyrväisen tuomaan suoraviivaisuutta ja maalintekokykyä kakkoseen. No voi Smejkal ja Tyrsky olla toistekin päin, mutta uskoisin Smejkalin viihtyvän Jasekin kanssa paremmin.

Muihin ketjuihin en tässä vaiheessa koskisi. Hämäläisen ketju toimii kuin junan vessa.

Nelosesta on sellainen kutina, että alkaa hetkenä minä hyvänsä tehdä tulosta. Vanhempi Jämsen on käyttökelpoinen myös alivoimalla, joten ainakin siinä suhteessa vie pitemmän korren pikkuveljestään. Nelosessakin on oltava sellaisia miehiä joita uskaltaa käyttää myös erikoistilanteissa.

Aatu Jämsenistä puheenollen, olen kauhukseni pannut merkille hänen muistuttavan joiltain osin Severi Lahtista. Luistelussa jotain samaa ja vähän taipumusta turhaan kikkailuun. Mitään ei oikein voi tehdä "normaalisti" vaan aina on yritettävä jotain vaikeaa. No, työmoraali sentään tuntuu kuitenkin olevan eritasolla, joten eiköhän nuokin tuosta ajan kanssa hioudu.
 

egar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, AC Milan, FC Lahti
Nelosesta on sellainen kutina, että alkaa hetkenä minä hyvänsä tehdä tulosta. Vanhempi Jämsen on käyttökelpoinen myös alivoimalla, joten ainakin siinä suhteessa vie pitemmän korren pikkuveljestään. Nelosessakin on oltava sellaisia miehiä joita uskaltaa käyttää myös erikoistilanteissa.

Aatu Jämsenistä puheenollen, olen kauhukseni pannut merkille hänen muistuttavan joiltain osin Severi Lahtista. Luistelussa jotain samaa ja vähän taipumusta turhaan kikkailuun. Mitään ei oikein voi tehdä "normaalisti" vaan aina on yritettävä jotain vaikeaa. No, työmoraali sentään tuntuu kuitenkin olevan eritasolla, joten eiköhän nuokin tuosta ajan kanssa hioudu.

Juuri tämän alivoimaosaamisen takia J.Jämsen pysynee kokoonpanossa niin hyvin, sillä turha mun mielestä jotain Kangasniemiä tai Kivenmäkiä siellä olisi pitää kyykkimässä alivoimalla, mielummin tuoreena kentälle sen jälkeen.

A.Jämsenistä en ihan ole samaa mieltä, sillä Jämsen on Lahtiseen verrattuna mun mielestä miehekkäämpi jo nyt ja haluaa mennä kiekon kanssa ohi, eikä läpi, kuten Lahtinen. Joillakin pelaajilla on se taipumus että pitää viedä nöyryyttävästi vastustajan jalkojen läheltä, kun taas toiset haluaa päästä ohi kiekon kanssa. Yleensä ne pelaajat jotka haluavat mennä ohi vastustajasta kiekon kanssa ovat tehokkaampia ja tavoitteellisempia, koska eivät omaa ihan samanlaista esiintymishalua kun läpi haluavat pelaajat.

Aatu Jämsenin suurin uhka on se että jos ja kun voimaa alkaa tarttumaan, miten se muuttaa liikeratoja ja oppiiko sitä voimaa käyttämään edukseen, kun ei ole kuitenkaan luonnostaan vahva, kuten vaikka JM Aaltonen tms.
Niin ja pää, eli kestääkö se sitä että pitäisi tehdä tulosta isoissa valoissa. Mä uskon että kestää, kunhan osaa pitää rentouden mukana, muttei ihan yhtä rentona vedä kun Lahtinen..
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kerrassaan loistava uutinen! Nyt alkaa kiekollista osaamista olemaan alakerrassa ihanteellinen määrä.

Ja minä voin vaikka kysyä sen, mikä kaikilla on kuitenkin mielessä, että onko realistista nähdä Kousa jo tänään kaukalossa?
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Kerrassaan loistava uutinen! Nyt alkaa kiekollista osaamista olemaan alakerrassa ihanteellinen määrä.

Ja minä voin vaikka kysyä sen, mikä kaikilla on kuitenkin mielessä, että onko realistista nähdä Kousa jo tänään kaukalossa?
Ei pelaa vielä tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös