Eiköhän tästä kaudesta opittu se ainakin että on turhaa hommata viittä ketjua sellaisia semikalliita pelaajia hyökkäykseen, joista jokainen kuuluisi jokaiseen mahdolliseen peliin kokoonpanoon. Joo, oli CHL:aa, mutta kyllä nelosketju voi olla junnuja tai halpoja roolipelaajia. Ei ole jollekin Tanukselle, Niemiselle, Gymerille ja Toivolalle esim. helppoa päästä peliin kiinni jos pelaa vajaa 10min nelosketjussa.
Pari kunnon kärkihyökkääjää, neloseen junnuja ja näitä välimallin jätkiä kakkos-kolmosketjuun. Merelä tulee ensi kaudella olemaan kova, siinä on kakkosketjuun nouseva nuori pelaaja, jonka projektin päävuosi alkaa ensi syksynä.
Nämä Hämäläiset, Haataset ja muut muodostavat sitten sen nelosketjun, jossa Elimäki voisi ihan kivasti mennä keskellä, on ollut jopa ihan jees tällä kaudella, vaikka kuuluukin vähän mun siihen ei-niin-suosikkipelaajien listaan.
Jääskää moni tänne ajattelee, mutta mä en niin paljoa näe pistepotentiaalia siinä. Itse näen Jääskän paljon duunia painavana, hieman Gymermäisenä pelaajana. Korjatkaa jos olen ihan väärässä. Eikä Jääskä ole mielestäni missään nimessä kakkosketjun materiaalia, eikä kyllä Gymerkään. Gymer on hyvä roolipelaaja kolmosessa, on ollut ihan kiva hankinta odotusarvoihin nähden, jos vertaa Tanukseen ja Niemiseen.
Laskin muuten tuossa että noin 50 maalia on tähän asti ikäänkuin "jäänyt saamatta" pelaajilta, siis jos miettii maaliodottamaa mikä oli, jos peli olisi lähtenyt toisiin uomiin. Mankilla nyt 5 maalia, olisin odottanut että noin 10-12 maalia olisi ollut, Hari 2 [8-10 maalia], Tanus 1 [8-10 maalia], Vartiainen 0 [7-8 maalia], Lahtinen 0 [10-12], Nieminen 1 [10-12] ja Jurgens 1 [5-6]. Mielestäni ei ollut mahdottomia odotuksia nuo kuitenkaan, näin hieman yli 2/3 kaudesta kun on pelattu. Eikä kukaan pelaaja ole ylittänyt maaliodottamaa, paitsi ehkä Elimäki 4 ja Pynnönen 3.. Odotin että Pelicans olisi yksi Liigan tehokkaimpia joukkueita, joka voittaisi ottelunsa tekemällä enemmän maaleja, mutta todellisuudessa Pelicans on tehnyt toiseksi vähiten maaleja. Jos maaliodottamani olisi ollut edes lähellä, niin olisi aika moni niistä tiukoista peleistä saatu tapettua kun keskimäärin olisi maali per peli tehty enemmän.