Niinno miten sen ottaa? Huonoa strategiaa ja kassanpitoa lienee seuralla jos yhteen (mahdollisesti ylimääräiseen tai sitten ei) hankintaan kaatuu koko seura ja lisäksi pitää odottaa yhden joukkueen jäsenen seuratuulia jatkaakko vaiko eikö jatkaa ja mahdollisesti siinä yhteydessä kusta vielä se tuuraajakin? Nice job.
Toisaalta Arsin kommentti on myös arvokas vastaus siihen perustuen mitä useampikin on miettinyt seuran taloudesta ettei se kassa olekaan mitenkään erinomaisella pohjalla kun ei se 1 pelaajaa kestä. Parhaassa tapauksessahan tuo olisi Pelicansille win-win tilanne jos jeppe ei löydäkään paikkaa ulkomailta ja ollaan vielä sainattu 1 hyvä pelaaja hyökkäyskalustoon ja samalla parannetaan mahdollisuuksia jatkopeleihin pääsyyn ja sitä kautta lisätuloihin.
Omana näkökulmana tuon sen, ettei mielestäni olisi välttämättä fiksua ottaa kahta kallista pelaajaa ns. satsauksena tähän tilanteeseen.
Jos siis hypoteettisesti mietitään, että sieltä tulisi vaikka 150k palkkaa vetävä kaveri ja tämän jälkeen päätettäisiin vielä ottaa Jeppe, niin mitä sitten jos ei menestystä tulisikaan?
Tässä tapauksessa oltais mun mielestä otettu aika uhkarohkea riski, etenkin kun meidän päävalmentajakin on tällä hetkellä vielä raaputtamaton arpa hommissaan.
Tottakai hihkuisin itsekkin ilosta, jos nyt tulis 2 kärkiketjun kaveria sinne nakuttelemaan pisteitä, mutta toisaalta heräis kysymys esimerkiks siitä, että pelaako seura nyt uhkapeliä ensi kauden budjetilla?
Painuuko tulos pakkaselle ja lähdetään säästämään vähän joka suunnasta?
Tai mitä sitten kun tapahtuu kauden aikana jotain odottamatonta, esim se kärkijätkä loukkaantuu loppukaudeksi, onko varaa paikata?
Toki sekin on täys kysymysmerkki, että paljonko sitä taatelia nyt on käytössä ja mikä se strategia nyt tasantarkkaan noissa pelaajahankinnoissa yms. on, mutta kyl mä liputan sen puolesta, että pelataan hillitysti näiden raha-asioiden suhteen.
Tottakai moni kelaa asiaa nyt niin, että enkö mä käsitä, että satsauksia pitää tehdä jos haluaa menestyä ja menestys tietää rahaa yms.
Kyllähän se noinkin on, mutta menestyksen eteen pitää omasta mielestä tehä työtä, olla kärsivällinen ja kyllähän se nyt vaan niin on, että on Pelicansin pelillinen menestys ollut jo monta vuotta noususuuntaisena ja niin taitaa olla myös talouskin.
Joten hiljaa hyvä tulee ja jännitellään nyt sitten sitä, että kuka allekirjottaa pahvin.