Mahtuu mahtuu. Joel Mustosen kuntokäyrä lähti liikenteeseen pohjamudista ja ollut koko ajan nouseva kunhan ensin tarpeeksi rypi siellä pohjassa. Vähän aikaa siinä kesti kavuta sieltä mudista vedenpinnan yläpuolelle, mutta nyt oli siellä. Harmittavaan paikkaan tuli loukkaantuminen. Tehopisteissäkin Joel on viidentenä joukkueesta. Joel varmasti jatkaa pelinsä parantamista kunhan palailee saikulta.
Koivisto, Heikkinen, Elimäki ja kumppanit eivät ole saaneet enempää aikaiseksi kuin Joel Mustonen, eikä heidän tämän kauden kunto/pelitaidot yllä Joelin tasolle. Tästä porukasta pitäisi nimittäin nostaa pelaaja Joel Mustosen tilalle jos meinasit hänet rosterista tiputtaa.
Kirjoitellaan nyt vaikka tähän osioon, kun toisessakin Hra #19 on esillä.
J.Mustosen kohdalla uskoisin kommenttien posin ja negan välillä johtuvan lähtökohtaisesti niistä kuuluisista odotuksista. Itse kuulin kauden alla sieltä Pyhimmästä että odotukset on EHT-tasolle asti viime vuosien kehityksen seurauksena, joten aika moinen pannukakku tuo alku oli. On pikkaisen parantanut, muttei riittävästi kärkikenttien 1-3 laituriksi ja sentterinä en häntä itse peluuttaisi. Ja joo tiedän, että tällä rosterilla on hyvä pore nimenomaan neljän "tasavahvan" ketjun ansiosta, mutta en siltä näe häntä esim nelosen laidassa.
Toisessa ketjussakin vertailtiin pisteiden valossa Iikkaan. No en jatka siitä enempää. Pisteet on pisteitä ja otteet otteita.
Minun rosterissa hän olisi
tämän hetken otteilla hyvä "rotaatio"pelaaja, jonka voi laittaa melkein kenen paikalle tahansa. Keväällä toivottavasti enemmän? Ratkaisu poppareilta/muualta itsellä olisi Severi Lahtinen 2. tai 3.sentteriksi ja Tyrsky laitaan, Hannes jompaan kumpaan keskelle. Samaan hengen vetoon täytyy mainita, että Tyrsky on ollut keskellä erittäin hyvä ne pelit kun siinä on pelannut. Hannes taas pelaajatyypiltään paras kahden suunnan rooliin. Eli nelosenkin keskelle kävisi.
Sitten mennään makuasioihin: Onko esim Roope Elimäki tai keskellä stuntannut Arttu Heikkinen 4.sentterinä joukkueelle hyödyllisempi kuin J.Mustonen kärkikenttien laiturina? Makuasioita! Jos K.Koivisto osuis edes futismaaliin noista paikoista, olisi J.Mustonen auttamatta pois laskuista kärkikenttien osalta minun papereissa. Mutta niin ne lehmätkin lentäis.
Yhteenvetona odotukset, odotukset, odotukset. ;-)